پرخوری عصبی به یک عادت همیشگی و خطرناک تبدیل شده است. اگرچه بسیاری از مردم آگاه نیستند که این کار را انجام می دهند، اما مصرف زیاد میان وعده ها یکی از دلایل اصلی اضافه وزن است. در واقع، اعتقاد بر این است که این نیاز به خوردن در هنگام عصبی شدن و بی حوصلگی ممکن است مشکلات اضطراب و استرس را پنهان کند.
کد خبر: ۱۳۵۷۵۹۶

به گزارش جام جم آنلاین، آیا راهی برای غلبه بر آن وجود دارد؟ پاسخ بله است! با این حال، شناسایی عواملی که به مشکل کمک می‌کنند و البته اقداماتی برای رفع آنها ضروری است. در اینجا چند استراتژی وجود دارد.

چرا وقتی بی حوصله و عصبی هستیم بیشتر می خوریم؟

چندین فرضیه وجود دارد که می‌تواند توضیح دهد که چرا وقتی حوصله‌مان سر می‌رود یا عصبی می‌شویم، بیشتر غذا می‌خوریم تا زمانی که مشغول انجام کاری هستیم. یکی از پذیرفته‌شده‌ترین دلایل مربوط به دلایل عاطفی مانند دوره‌های اضطراب یا افسردگی است که زمانی اتفاق می‌افتد که ذهن با چیزی خاص مشغول نیست.

هدف اصلی از خوردن غذا دادن به بدن است تا بتواند وظایف حیاتی خود را انجام دهد. با این حال، با خوردن بی حوصله، ما تمایل به خوردن بسیار بیشتر از آنچه توصیه می شود داریم. و برخلاف سایر موجودات زنده، انسان ها عادت دارند برای لذت غذا بخورند.

دلایل دیگر به حالت ضعف و خستگی مرتبط با اوقات فراغت و اوقات فراغت مربوط می شود. ناخودآگاه سعی می کنیم با مصرف انواع مواد غذایی همه این خلاءها را پر کنیم.

راهکارهایی برای جلوگیری از پرخوری عصبی

اگر می‌خواهید از پرخوری پرهیز کنید، می‌توانید چند استراتژی ساده را در زندگی روزمره خود پیاده کنید. اگر قصد کاهش وزن دارید، اینها نیز ضروری خواهند بود.

اگر لازم می دانید، باید به یک متخصص سلامت روان مراجعه کنید. او می تواند به شما در غلبه بر این وضعیت در صورت بروز مشکل کمک کند.

آنچه می خورید را پیگیری کنید

پیگیری وعده های غذایی روزانه یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از خوردن از روی کسالت است. بنابراین، در حالت ایده‌آل، باید یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید، جایی که بنویسید چه می‌خورید، چه مقدار می‌خورید، و چه زمانی و کجا تمایل به خوردن دارید.

می توانید این یادداشت ها را در یک نوت بوک یا در برنامه های تلفن همراه ایجاد کنید. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که آنها به شما کمک می کنند تا به الگوهایی در عادات غذایی خود توجه کنید، مانند تمایل به خوردن غذاهای سرخ شده و شکلات یا خوردن زیاد هنگام تماشای تلویزیون.

بیشتر تمرکز کنید

اگر به دلیل خیره شدن به سقف احساس گرسنگی می کنید، کاری انجام دهید که به تمرکز بیشتری نیاز دارد، مانند مطالعه، انجام تکالیف یا خواندن چیزی که درک آن دشوار است.

قدم زدن

به این ترتیب وسوسه های کمتری خواهید داشت و آشپزخانه بسیار دور خواهد بود! پولی هم با خود نبرید تا وقتی بیرون هستید وسوسه خرید غذا نشوید! با ورزش بیشتر، هوس ها باید از بین بروند.

از خرید مواد غذایی خاص خودداری کنید

وقتی حوصله‌مان سر می‌رود، چیزهایی می‌خوریم که چرب، شیرین یا کربوهیدرات‌های زیادی دارند. بنابراین، اگر می‌دانید که می‌خواهید مقداری چیپس سیب‌زمینی یا کوکی‌های شکلاتی بخورید، آن‌ها را نخرید. در عوض، چیزهای سالم‌تری مانند میوه‌ها یا غلات را انتخاب کنید.

از خوردن غذا در خارج از آشپزخانه خودداری کنید

در اتاق یا اتاق نشیمن خود میان وعده نخورید. همیشه پشت میز غذا بخورید، چه در آشپزخانه و چه در اتاق غذاخوری. همچنین این ایده خوبی است که هنگام تماشای تلویزیون از خوردن روی مبل خودداری کنید.

نگذارید زمان زیادی بین وعده های غذایی سپری شود.

علاوه بر سه وعده غذایی اصلی (صبحانه، ناهار و شام)، دو میان‌وعده کوچک، یکی اواسط صبح و دیگری بعد از ظهر اضافه کنید. اینجوری خیلی گرسنه نمیشیبسیاری از تحقیقات پنج وعده غذایی در روز را توصیه می‌کنند.

آنچه را که سیرتان می کند بخورید

می توانید به سراغ یک تکه هندوانه یا یک تکه کرفس بروید، زیرا هر دو حاوی مقدار زیادی آب هستند و کالری کمی دارند. احساس سیری بیشتری خواهید کرد و درد شکم نخواهید گرفت.

آب بیشتری بنوشید

وقتی احساس گرسنگی می کنید، ممکن است به این دلیل باشد که تشنه هستید. بنابراین، عادت کنید با یک بطری آب در خانه قدم بزنید تا بدن خود را آبرسانی کنید. به این ترتیب، از مزایای عظیمی که این مایع برای شما به ارمغان می آورد، لذت خواهید برد.

استرس را مدیریت کنید

بسیار مهم است که یاد بگیرید قبل از غذا خوردن احساسات خود را بشناسید، به خصوص اگر زمان مناسبی برای غذا نباشد. زمانی که در یک موقعیت استرس زا قرار می گیرید، احساس میل شدید به غذا خوردن بسیار رایج است. با این حال، راه های دیگری برای مقابله با این احساسات وجود دارد.

نفس های عمیق کشیدن

سعی کنید قبل از غذا خوردن فعالیت های دیگری را انجام دهید

انجام مقداری یوگا

رفتن برای پیاده روی.

آیا اغلب از روی بی حوصلگی و عصبانیت غذا می خورید؟ سپس از این نکات برای کمک به مقابله با آن استفاده کنید.

اگرچه ممکن است کمی به یک عادت عادی در زندگی شما تبدیل شده باشد، پرخوری می تواند در میان مدت و بلندمدت مشکلاتی ایجاد کند.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها