معایب بلیچینگ دندان

معایب بلیچینگ دندان در واقع عوارضی است که ممکن است بعد از درمان به آن مبتلا شوید. این عوارض ممکن است کوتاه مدت یا بلند مدت باشد.
کد خبر: ۱۳۵۵۸۶۶
در صورتی که جزو عوارض کوتاه مدت باشد کافی است یک هفته به آن زمان دهید تا برطرف شود و جای نگرانی نیست اما در صورتی که جزء عوارض  بلند مدت باید در اطرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بلیچینگ دندان به لینک زیر مراجعه کنید.

مواد بلیچینگ دارای اکسیژن نوزاد است و زمانی که بر روی دندان قرار داده می شود بدون آن که آسیبی به دندان وارد کند رنگدانه های رنگی که بر اثر مصرف غذا بر روی دندان به جای مانده است را بر داشته و رنگ دندان سفید می شود.
 
 
معایب بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان یک روش بسیار مناسب برای تغییر رنگ دندان است و در دسته درمان های دندان پزشکی زیبایی قرار می گیرد. با استفاده از این روش می توانید بد رنگی یا تغییر رنگ هایی که بر اثر مصرف دخانیات یا الکل یا داروهای خاص بر روی دندان شما ایجاد شده است را رفع کنید. البته گاهی بر اثر افزایش سن و گذر زمان دندان فرد تیره تر شده یا دچار لک می شود و در واقع افزایش سن یکی از عامل های اصلی برای نفوذ رنگدانه ها به مینای دندان است که با استفاده از بلیچینگ دندان می توان چند درجه میزان رنگ دندان بیمار را سفید کرد.

برای انجام این روش درمانی زیبایی دو راه حل جود دارد: بلیچینگ مطب و بلیچینگ خانگی. در هر دوی این روش ها باید مواد مخصوصی بر روی دندان های هر فرد قرار داده شود و به درون آن نفوذ کند تا بتواند در نهایت رنگ دندان را چند درجه روشن تر کند. موادی که در بلیچینگ مطب استفاده می شود دارای درصد غلظت بالاتری است و اثر بخشی بسیار بالایی دارد.

اثر بخشی بالا منظور درمان سریع تر و بهتری است که با بلیچینگ آفیس دریافت خواهید کرد. البته بلیچینگ خانگی هم داراری نتیجه های خوبی است اما مواد استفاده شده دارای غلظت کمتری هستند و مواد با نفوذ و سرعت کمتری بر روی تغییر رنگ دندان اثر می کند. در این مقاله قصد داریم هر آنچه نیاز است در رابطه با معایب بلیچینگ دندان بدانید را برایتان شرح دهیم. با ما همراه باشید.

معایب بلیچینگ دندان

با توجه به تجربه هایی که از قبل پیش آمده است ممکن است موادی که برای بلیچینگ دندان استفاده می شود عوارض بلیچینگ دندان جانبی داشته باشد که البته اغلب موقت است و از بین خواهد رفت . معایب بلیچینگ دندان عبارتند از:
 
 
معایب بلیچینگ دندان
 

·        احتمال آسیب به مینای دندان در صورت استفاده بیش از حد یا غلیظ مواد سفید کننده دندان

·        تحریک شدن لثه ها و دندان ها به گرما  سرمای شدید پس از بلیچینگ دندان

البته این موارد در صورتی که از متخصص دندان پزشکی زیبایی کمک بگیرید ممکن است به وجود نیاید اما اگر توسط دندان پزشک انجام نشود ممکن است اثرات دائمی و بدی از خودبر جای بگذارد. برای مثال اگر از مواد بلیچینگ با غلظت مناسب و با روش مناسبی استفاده نشود ممکن است اثرات غیر قابل بازگشت و بدی از خود بر جای بگذارد.

این نکته را در نظر داشته باشید زیرا امروزه در بازار مواد های مختلفی با کارکرد سفید کردن دندان فورخته می شود که بهتر است بدون مشورت پزشک هرگز استفاده نکنید. همچنین روش بلیچینگ دندان برای همه افراد توصیه نمی شود به همین علت ابتدا باید پزشک تشخیص دهد شما گزینه مناسبی برای بلیچینگ هستید یا خیر سپس اقدام به انجام آن نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بلیچینگ دندان در خانه به لینک زیر مراجعه کنید.
 

آیا معایب بلیچینگ دندان به صورت دائمی است یا از بین می رود؟

اغلب افرادی که برای سفید کردن دندان خود از روش بلیچینگ دندان استفاده می کنند از نتیجه راضی بوده و دچار عوارض چه کوتاه مدت و چه بلند مدت نخواهند شد. با این وجود ممکن است گاهی دچار عوارض بلیچینگ دندان یا معایب بلیچینگ دندان شوند. معایب بلیچینگ دندان عبارتند از:
 
معایب بلیچینگ دندان
 

ایجاد حساسیت دندانی نسبت به سرما و گرما شایع ترین عیب و عارضه بلیچینگ دندان است.

یکی از شایع ترین عوارضی که می توانید بعد از بلیچینگ دندان آن را حس کنید حساسیت دندان های شما به مواد غذایی بسیار سرد و بسیار داغ است. بعد از بلیچینگ مینای دندان شما حساس شده است و بهتر است از نوشیدن و خوردن مواد غذایی بسیار داغ یا بسیار سرد پرهیز کنید تا این حساسیت موقتی از بین برود. گاهی این حساسیت به دلیل قرار گرفتن لایه عاج در مجاورت مواد سفید کننده دندان است. ممکن است به دلیل حساسیتی که به وجود آمده است احساس درد هم در نواحی دندان خود حس کنید.

احتمال ایجاد تحریک بافت نرم لثه پس از مصرف مواد بلیچینگ بر روی دندان ها وجود دارد.

یکی دیگر از عوارض شایعی که در این نوع درمان زیبایی به وجود می آید تحریک بافت نرم است که اغلب با عنوان سوختگی شیمیایی شناخته می شود. که این سوختگی شیمیایی به دلیل قرار گرفتن بافت لثه  در مجاورت با مواد سفید کننده به وجود می آید.

ممکن است لثه های شما بلافاصله پس از مواد گذاری ب رروی دندان کاملا سفید شود، مخصوصا زمانی ک از بلیچینگ مطب استفاده می کنید این مورد بسیار طبیعی است. اما بعد از چند دقیقه و اتمام کار رنگ لثه ها به حالت  طبیعی خود باز می گردد.

 گاهی ممکن است بر اثر مجاورت دندان با مواد بلیچینگ لثه های شما دچار کمی التهاب یا قرمزی شود که در این صورت هم جای نگرانی نیست زیرا در طی چند ساعت آینده به صورت کامل به حالت اولیه خود باز می گردد.

عدم دریافت نتیجه مطلوب بعد از بلیچینگ دندان که منجر به نارضایتی بیمار می شود.

برخی از افراد به دنبال یک تغییر بسیار اساسی در رنگ دندان خود هستند. ممکن است به دلیل سایه دندان شما نتیجه کار آن انتظاری که شما از بلیچینگ داشتید نباشد و دچار تغییر رنگ زیاد در دندان های خود نشده باشید. اما تغییر رنگ دندان در بلیچینگ بسیار به سایه رنگ دندان و میزان تیرگی و غلظت لکه های موجود بر روی دندان وابسته است و نمی توانید انتظار داشته باشید که تغییر رنگ بسیار شدید ملاحظه کنید.

اگر به دنبال تغییر بسیار زیاد هستید بهتر است از روش های دیگری مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان باشید. زیرا یک مواد خارجی و روکش جدید بر روی دندان های شما گذاشته می شود که می تواند دارای رنگ و سایه های مختلفی باشد. بلیچینگ دندان روشی دائمی نبوده و تقریبا 6 الی 12 ماه می تواند تاثیر مثبت خود را  در صورت مراقبت صحیح از دندان ها حفظ کند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها