مدير عامل انجمن ديابت ايران در گفتگو با جام جم از شناخت ديابت بعنوان يك بيمارى قلبى مى گويد

ديابت كنترل نشده قلب تان را مى شكند!

عناب، یکی از میوه‌های مفید برای دیابت است و خواص درمانی جالبی دارد.
کد خبر: ۱۳۴۷۶۷۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عناب، میوه‌ای باستانی است که از چین منشأ می‌گیرد و به آن خرمای چینی، آلوی هندی و گیلاس هندی نیز می‌گویند. از میوه عناب برای درمان برخی عارضه‌ها از جمله سوء هاضمه، تب و یبوست استفاده می‌شود. میوه عناب همچنین سرشار از ویتامین ث است و به ازای هر ۱۰۰ گرم میوه، ۵۰۰ میلی‌گرم ویتامین دارد. مقادیر بالای ویتامین ث می‌تواند برای بیماران دیابتی و قلبی عروقی مفید باشد و از بروز سکته جلوگیری کند.

خواص عناب:

۱. سرشار از ویتامین ث

غلظت بالای ویتامین ث در عناب، باعث افزایش آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن شما می‌شود. دلایل اصلی مرگ در بیماران دیابتی، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی است. با افزایش آنتی‌اکسیدان‌های مرتبط با ویتامین ث، این خطرات قلبی عروقی کاهش می‌یابد. ویتامین ث محلول در آب است، به این معنی که بدن شما آن را ذخیره نمی‌کند؛ بنابراین شما باید روزانه آن را دوباره جایگزین کنید.

میوه‌ها و سبزی‌ها، منبع اصلی ویتامین ث است. عناب پنج برابر سایر میوه‌های تازه از جمله سیب یا مرکبات دارای ویتامین ث است. آنتی‌اکسیدان موجود در عناب به ترمیم بافت بدن و سلول‌ها و تقویت استخوان‌ها و همچنین مبارزه با بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

۲. ضد التهاب

بیماران دیابتی می‌توانند از عناب به عنوان دارویی برای درمان بریدگی و زخم استفاده کنند. بسیاری از بیماران دیابتی از گردش خون ضعیف و نوروپاتی رنج می‌برند که باعث آسیب عصبی به خصوص در پا می‌شود. اگر یک دیابتی از ناحیه پا زخمی شود، بهبود آن بسیار دشوار است. اگر دیابت دارید، هر روز پا‌هایتان را از نظر بریدگی یا تاول بررسی کنید تا از بروز عوارض جدی جلوگیری کنید.

در موارد شدید، گانگرن (سیاه‌مردگی) می‌تواند در محل زخم رخ دهد و در نتیجه نیاز به قطع عضو می‌باشد. مطالعه‌ای که توسط "مجله دارو‌های طبیعی" منتشر و در I.S.F. کالج داروسازی ثبت شده است، می‌گوید عناب می‌تواند یک ماده ضد التهابی درمانی باشد. استفاده از عناب به عنوان داروی مالشی برای بریدگی‌ها به دلیل قابلیت ضد التهابی می‌تواند به بهبود زخم کمک کند.

۳. چربی پایین

چربی می‌تواند هضم غذا را کند نماید. همچنین خوردن بیش از حد چربی، خطر چاقی را افزایش داده و خطر سکته مغزی و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. محتوای کمِ چربی در عناب، آن را به گزینه‌ای سالم برای جایگزینی با غذا‌های چرب تبدیل می‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها