امروز روز جهانی دیابت است، بیماری مهمی که میلیون ها نفر در سراسر جهان را درگیر خود کرده است و آمار مربوط به آن سال به سال افزایش می یابد. جهان پر از افراد دیابتی شده است.
کد خبر: ۱۳۴۷۴۷۹

به گزارش جام جم آنلاین ، تعداد افراد مبتلا به دیابت امروز به سرعت به پیش‌بینی‌های 10 سال پیش برای سال 2030 نزدیک می‌شود. یافته‌های جدید جهانی، منطقه‌ای و کشوری نشان می دهد که حدود 537 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به بیماری دیابت هستند که در قاره ها و نقاط مختلف جهان پخش شده اند.

آمارها نشان می دهد تعداد افراد مبتلا به دیابت در سال های اخیر مدام در حال افزایش است و در سال های آینده به عدد خوفناکی می رسد که در نتیجه عدم مراقبت ها و پیشگیری از این بیماری است..

این نقشه نیز پراکندگی جمعیت دیابتی ها در جهان را نشان می دهد.

بر اساس اطلاعات موجود در این نقشه 51 میلیون نفر از دیابتی های جهان در کشورهای آمریکای شمالی و حوزه دریای کارائیب زندگی می کنند.

32 میلیون نفر از مبتلایان نیز در آمریکای جنوبی و مرکزی هستند.

اروپا نیز 61 میلیون نفر از دیابتی های جهان را در خود جای داده است.

آفریقا 24 میلیون نفر و خاورمیانه و شمال آفریقا نیز روی هم رفته 73 میلیون نفر دیابتی دارند.

90 میلیون دیابتی هم در جنوب شرق آسیا زندگی می کنند. در کل سهم کشورهای آسیایی از دیابتی های جهان خیلی خیلی بیشتر از سایر نقاط دنیا است.

پاسیفیک غربی هم حاوی 206 میلیون دیابتی است.

 

چند نفر در جهان دیابت دارند؟ (نقشه جهانی دیابت)

داده‌های ویرایش دهم اطلس دیابت IDF، افزایش مداوم جهانی در شیوع دیابت را گزارش می‌دهد و دیابت را به عنوان یک چالش جهانی مهم برای سلامت و رفاه افراد، خانواده‌ها و جوامع تأیید می‌کند. این موضوع هزینه های بسیار سنگینی نیز روی دست کشورهای مختلف خواهد گذاشت.

جهان در مجموع 537 میلیون دیابتی دارد. از هر 5 دیابتی، یک نفر در کشورهایی با درآمد کم و یا متوسط زندگی می کند. این عدد 81 درصد از کل دیابتی ها را شامل می شود. پیش بینی می شود این تعداد تا سال 2030 به 643 میلیون و تا سال 2045 به 784 میلیون افزایش یابد.

در سال 2021 حدود 6 میلیون و 700 هزار فوت مرتبط با دیابت رخ داد. یعنی هر پنج ثانیه یک قربانی دیابتی.

دیابت باعث حداقل 966 میلیارد دلار هزینه برای سلامتی شده و افزایش 316 درصدی در 15 سال گذشته نیز داشته است.

این گزارش حاکی از آن است 541 میلیون بزرگسال مبتلا به اختلال تحمل گلوکز (IGT) هستند که آنها را در معرض خطر بالای دیابت نوع 2 قرار می دهد.

در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از هر شش نفر بزرگسال یک نفر دیابت دارد.

پیش بینی می شود تا سال 2030 تعداد دیابتی های این منطقه  به 95 میلیون نفر برسد.این عدد برای سال 2045 136 میلیون نفر خواهد بود.

دیابت در سال 2021 باعث مرگ 796 هزار نفر در خاورمیانه و شمال آفریقا شده است. در همین مناطق از هر هفت تولد زنده، یک مورد تحت تأثیر هیپرگلیسمی در بارداری قرار می گیرد.

دیابت یک بیماری است و زمانی رخ می دهد که گلوکز خون شما که قند خون نیز نامیده می شود، بسیار بالا باشد. گلوکز خون منبع اصلی انرژی شماست و از غذایی که می خورید به دست می آید. انسولین، هورمونی که توسط لوزالمعده ساخته می‌شود، به گلوکز غذا کمک می‌کند تا به سلول‌های شما برسد تا برای انرژی استفاده شود.

دیابت به عنوان «قاتل خاموش» شناخته می شود.

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها