سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: زنجیره تولید فولاد استان در سال گذشته ۲.۳ میلیارد دلار ارزش افزوده ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۳۳۶۹۳۹

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، جواد خزائی افزود: در این مدت، کل تولیدات خام معدنی خراسان رضوی از سنگ آهن با محاسبه دلار آزاد به قیمت هر دلار ۲۵۰ هزار ریال، رقمی حدود ۴۷۲ میلیون دلار بوده که این ارزش افزوده تولیدات معدنی در تبدیل به کنسانتره، ۷۸۰ میلیون دلار شده و با تبدیل کنسانتره به گندله آهن نیز یک میلیارد دلار ارزش افزوده دیگر در این بخش ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در مجموع کل رقم ارزش افزوده از محل تولید و فرآوری سنگ آهن در خراسان رضوی به میزان ۲.۳ میلیارد دلار برآورد شده است.

بنا بر این گزارش خراسان رضوی در بخش سنگ آهن به عنوان ماده اولیه تولید فولاد به دنبال رسیدن به هدف تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در استان و تبدیل این منطقه به قطب سوم فولادسازی کشور است، برای رسیدن به اهداف مزبور ۱۱ واحد تولید کنسانتره با ظرفیت اسمی تولید ۲۲.۲ میلیون تن در سال، پنج واحد تولید گندله سازی با مجموع ظرفیت تولید ۱۵ میلیون و ۵۹۰ هزار تن گندله، ۱۰ واحد تولید آهن اسفنجی با ظرفیت اسمی ۹.۴ میلیون تن در سال، ۹ واحد تولید شمش فولاد با ظرفیت اسمی ۷.۷۲ میلیون تن در سال و ۶ واحد تولید نورد با ظرفیت اسمی ۳.۷ میلیون تن در سال در خراسان رضوی اجرا شده است. ۳۴ واحد صنعتی در زمینه تولید شمش فولاد و سایر طرحهای فولادی با اشتغالزایی برای ۹ هزار و ۲۶۲ نفر در خراسان رضوی فعالیت دارد.

تولید ونتیلاتور در خراسان رضوی به صادرات رسید

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز گفت: تنها تولیدکننده ونتیلاتور در داخل استان، به عنوان یکی از اقلام اصلی و مهم تنفسی برای بیماران کرونایی، شرکت احیادرمان پیشرفته است که نه تنها نیاز داخلی کشور را تامین می کند بلکه امکان صادرات محصولات آن نیز فراهم شده است.

ابراهیم ناصری افزود: هم‌اکنون شرکت احیادرمان پیشرفته به عنوان تولیدکننده ونتیلاتور استان تمامی نیاز بیمارستان های استان را تامین کرده است به طوری که در پنج ماه نخست امسال ۳۸۳ دستگاه ونتیلاتور در این واحد صنعتی تولید شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون فرصت مناسبی نیز برای صادرات این محصول (ونتیلاتور) به کشورهای اروپایی به ویژه انگلستان فراهم شده است که حکایت از کیفیت بالای ونتیلاتورهای تولیدی توسط فعالان جبهه تولید در استان خراسان رضوی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها