محلات باید به مراکز کارآفرینی تبدیل شود

محلات  در هرمزگان باید به مراکز کارآفرینی تبدیل و برای آن ها برند سازی شود  که از خبرگان و معتمدین محلات برای راهبری شغلی انها نیز استفاده می شود.
محلات در هرمزگان باید به مراکز کارآفرینی تبدیل و برای آن ها برند سازی شود که از خبرگان و معتمدین محلات برای راهبری شغلی انها نیز استفاده می شود.
کد خبر: ۱۳۳۳۹۶۲

محلات باید به مراکز کارآفرینی تبدیل و برای آن ها برند سازی شود

 به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،محلات در هرمزگان باید به مراکز کارآفرینی تبدیل و برای آن ها برند سازی شود  که از خبرگان و معتمدین محلات برای راهبری شغلی  انها نیز استفاده می شود.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان مطلب بالا بر ضرورت  فعال کردن ظرفیت محلات جهت کارآفرینی و اشتغال بر لزوم برندسازی و تعیین محصول غالب برای هر محله تاکید کرد.



به گزارش روابط عمومی روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان؛ هادی ابراهیمی در جهاددانشگاهی هرمزگان با محمد دلپسند رئیس جهاددانشگاهی استان دیدار و پیرامون موضوعات مختلف از جمله روند اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفتگو و تبادل نظر کردند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در این دیدار اظهارداشت: شرایط استان هرمزگان به گونه ای بوده است که تاکنون احساس نیاز برای خلاقیت و نوآوری در عرصه کارآفرینی به وجود نیامده است چرا که این استان همیشه یکی از استان هایی بوده است که مقصد کارجویان بوده است و اکنون برخی از ظرفیت های اشتغال در استان اشباع شده است بایستی افراد را به سمت و سوی خلاقیت و مشاغل جدید سوق دهیم.


وی افزود: نیاز است برای سرعت بخشی به امر اشتغالزایی به ویژه در مشاغل خرد و زودبازده پیشران ها به متقاضیان ارتباط پیدا کنند و بعضا نیز لازم است دولت نیز در این حلقه ایفای نقش انجام دهد و با افزایش نقش تسهیل گرانه ی خود افراد را به بازار متصل کند.


هادی ابراهیمی بیان کرد: متاسفانه در استان خیلی علاقه ای به خلاقیت زایی بر اساس ظرفیت ها نشان داده نمی شود و تنها حوزه ای که شاید بتوان در آن افراد بسیاری را فعال کرد صنایع غذایی است که آن هم با مشکلات در اخذ مجوز ها روبرو است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: بی شک یکی از مسائلی که وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی بایستی دنبال کند حل و فصل کردن مسئله مجوزات فعالیت های غذایی ذیل مشاغل خانگی است چرا که با فعال شدن این عرصه می توان بسیاری از افراد را مشغول کار کرد.


وی اضافه کرد: در حوزه مشاغل خانگی بایستی به شبکه سازی بپردازیم و برای فعالان این عرصه بر اساس عرضه و تقاضا و جدا از حضور پیشران ها یک بازار مجازی ایجاد کنیم.


ابراهیمی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی هایی که در هر محله وجود دارد می توانیم از هر محله برای تولید محصولی غالب استفاده کرده و در آنجا برند سازی هم انجام دهیم و از ظرفیت معتمدین و خبرگان محلات نیز جهت راهبری افراد استفاده کنیم.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: معتمدین و خبرگان هر محله می توانند حلقه وصل بین بیکاران و دولت باشند و ما را در جهت پیشبرد اهداف و هدایت شغلی افراد جویای کار محله خود کمک کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
افسانه کوهنوردی ایران

گفت‌وگو با افسانه حسامی‌فرد، اولین کوهنورد زن تاریخ‌ساز ایرانی در مسیر باشگاه هشت ‌هزاری‌ها

افسانه کوهنوردی ایران

جا مانده از نسل هوش مصنوعی

در گفت‌وگو با یک جامعه‌شناس، تهدیدات و فرصت‌های هوش مصنوعی برای خانواده‌های ایرانی را بررسی کرده‌ایم

جا مانده از نسل هوش مصنوعی

نیازمندی ها