با حضور استاندار اردبیل و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس

عملیات احداث درمانگاه تامین اجتماعی گرمی آغاز شد

قادر برجی مدیر درمان تامین اجتماعی اردبیل: برای بیمارستان سبلان اردبیل 9هزار و 500 متر محوطه سازی شده و برای درمانگاه میرزاحسینی اردبیل 1000متر که اعتبارات زیادی جذب کرده است.
قادر برجی مدیر درمان تامین اجتماعی اردبیل: برای بیمارستان سبلان اردبیل 9هزار و 500 متر محوطه سازی شده و برای درمانگاه میرزاحسینی اردبیل 1000متر که اعتبارات زیادی جذب کرده است.
کد خبر: ۱۳۲۷۲۵۱

قادر برجی مدیر درمان تامین اجتماعی اردبیل در طی هفته جاری در جلسه ای با خبرنگاران  با اشاره به اینکه امسال اعتبارات مراکز نسبت به چهار سال قبل افزایش داشته است افزود: اعتبارات حوزه تعمیرات اساسی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اردبیل در سال ۹۶ در مجموع ۶ میلیارد ریال بود که این رقم امسال با رشد بیش از هزار درصدی به ۶۵ میلیارد ریال رسیده است.

وی همچنین در ادامه افزایش اعتبارات حوزه تجهیزات پزشکی را در این مدت ۶۴۳ درصد و پروژه های عمرانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان را نیز سه هزار و ۷۷۱ درصد دانست و افزود: یکی از دغدغه‌های متولیان حوزه درمان تامین اجتماعی اردبیل این بود که آن طور که باید در طول سالیان گذشته به دلایلی استان اردبیل مورد توجه قرار نگرفته است.

این مدیر همچنین اعتبارات سال گذشته را 2 میلیارد تومن برآورد کرد که پروژه های در حال انجام را با 10 میلیارد تومن به پیمانکاران واگذار کرده در حال انجام است.

مدیر درمان تامین اجتماعی اردبیل در ادامه از با بیان اینکه بیمارستان ارس پارس آباد با تجهیزاتی ارزشمند بالغ بر 20 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسیده است. افزود: اکسیژن رسانی این بیمارستان با 2 میلیارد اعتبار فراهم شد همچنین بخش های ویژه اطفال نیز امسال افتتاح خواهد شد. و بخش های ویژه آی سی یو بیمارستان بزرگسال نیز در قالب این توسعه در حال راه اندازی است.

برجی در ادامه با بیان اینکه بیمارستان سبلان اردبیل در بخش رختشورخانه از استاندارهای بالایی برخوردار است افزود:  بیمارستان سبلان اردبیل در بخش رختشورخانه استانداردهای خودش را دارا است و از هر جهتی بررسی شده است. معمولا رخت های آلوده برای استفاده مجدد بیماران با استاندارهای بالایی جداسازی و آماده سازی می شوند.
 
وی در ادامه از هوارسانی و هواسازی بیمارستانها گفت و افزود: هوارسانی و هواسازی بیمارستانها، در ارتقای کیفی خدمات مبحث مهمی است. زیرا بحران کرونا به ما نشان داد که در بیمارستان ها در مورد هوارسان ها باید دقت شود که در کجا تولید می شود، در کدام طبقه قرار دارد و با کدام میزان رطوبت و چگونه دمش و مکش می شود. این یکی از استانداردهای غیرقابل انکار در مراکز بیمارستانی است.
 
وی در ادامه اضافه کرد: 30میلیارد تومن به مناقصه گذاشته ایم که برای بیمارستان ارس و بیمارستان سبلان اردبیل، براساس توسعه ای که برنامه ریزی کرده ایم، در بخش های بستری، هوارسانها را نوسازی و تجهیز و ارتقا دهیم.
 
این مدیر در ادامه محوطه سازی بیمارستان سبلان را یکی از دغدغه هایی مراکز درمانی دانست و افزود: برای بیمارستان سبلان اردبیل 9هزار و 500 متر محوطه سازی شده و برای درمانگاه میرزاحسینی اردبیل 1000متر که اعتبارات زیادی جذب کرده است. همچنین محوطه برای مراجعه کنندگان 4500 متر محوطه در نظر گرفته ایم با راههای ورودی مجزا که هیچگونه ارتباطی با یکدیگر ندارند.
 
 
برجی در ادامه از ساخت و تاسیس 5 درمانگاه در استان اردبیل گفت و افزود: از بدو تاسیس تامین اجتماعی استان اردبیل ما سه درمانگاه داشتیم یکی در مرکز استان، دیگری در مشکین شهر و خلخال بود که امسال نیز مجوز 5 درمانگاه برای استان را گرفته ایم و در مرحله واگذاری است.

وی در ادامه از راه اندازی درمانگاه نمین گفت و افزود: درمانگاه نمین کلنگ زنی شده بود و متاسفانه پروژه به دلیل قرار گرفتن در مکانی نامناسب متوقف شد که هم اکنون در حال انتقال به مرکز شهر است.

وی ادامه داد: پروژه درمانگاه بیله سوار نیز ابلاغ شده است و اگر مکانش مشخص و آماده شود این پروژه نیز واگذار خواهد شد. پروژه درمانگاه گرمی به اتمام رسیده و ما در مرحله تملک زمین هستیم. علارغم اینکه کلنگ زنی شده است و در واگذاری مشکل داریم اما مراحلش انجام شده است.

وی افزود: در خلخال از محل سربندی اعتبار ویژه ای برای بازسازی گرفته ایم که درمانگاه خلخال را نوسازی کنیم. اما با بررسی های مهندسین و مشاورها هزینه بازسازی این درمانگاه بیشتر از 80 درصد یک درمانگاه جدید است زیرا فاقد استانداردهای لازم است. بنابراین ما مجوز ساخت 2500 هزار متر مجزا از ساختمان قبلی را در نظر گرفته ایم و استاردش را خواهیم زد و در مرحله طراحی و شروع پروژه هستیم.

وی ادامه داد: درمانگاه شماره دو اردبیل که خوشبختانه در مرحله اتمام قرار دارد که به محض اتمام، این پروژه را جزو پروژه های واگذاری امسال قرار خواهیم داد.
 
مدیر درمان تامین اجتماعی اردبیل با بیان اینکه سال گذشته یک پروژه ملی در سطح کشور اجرا شد که دانشگاههای علوم پزشکی در قالب این پروژه هستند، گفت و افزود: این یکی از پروژه های بسیار ارزشمند است و نقطه عطفی در صحنه درمان و سلامت کشور محسوب می شود.

وی استان اردبیل را دربحث استقرار سامانه نسخ و پروژه الکترونیکی بیماران، رتبه یک دانست و افزود: استقرار سامانه نسخ و پروژه الکترونیکی بیماران در سطح بخش خصوصی یکی از مهمترین اتفاقات حوزه درمان غیر مستقیم است که امیدواریم در بخش های دولتی در این باره وارد مزاکرات جدی شویم و مراکز دولتی نیز در این حوزه فعال شوند.

وی آموزش به مخاطبان این طرح را بسیار مهم دانست و بیان کرد: برای آشنایی کاربران از طرح حذف دفترچه و استفاده از نسخه الکترونیکی، آموزش‌های لازم از طریق کارشناسان واحد فناوری اطلاعات مدیریت‌ درمان استان‌ به پزشکان، متخصصان پزشکی و پاراکلینیکی و کادر درمانی مراکز درمانی طرف قرار داد ارائه شده است.
 
یکی از معضلات درمان غیرمستقیم که از عدم پرداخت به موقع خدمات . خوشبختانه هر خدمتی که تولید می شود در مراکز خصوصی 80 درصد هزینه آن اعتبار به حساب خدمت رسانها واریز می شود. هر بیماری که دفترچه تامین اجتماعی دارد به هر مرکز خصوصی و مطبی مراجعه می کند، 80 درصد هزینه به حساب پزشک واریز می شود و این در ایجاد رضایتمندی و ارتقا خدمات یکی از مهمترین اتفاقات سطح کشور است.
 
وی در ادامه از رایگان بودن هزینه درمانی بیماران بالای 65 سال گفت و اضافه کرد: تمام بیماران بالای 65 سال به هر مرکز دولتی یا غیردولتی مراجعه کند کلیه هزینه ها رایگان حساب می شود و اگر زیر 65 سال باشد به غیر از اردبیل و پارس آباد در شهرستان های دیگر به هر مرکز دولتی مراجعه شود هزینه رایگان خواهد بود.
 
 
این مدیر در ادامه از خریداری تجهیزات پزشکی در سال گذشته گفت و افزود: تجهیزات پزشکی که در سال گذشته خریداری کردیم شامل 11 دستگاه دیالیز، دستگاه ماموگرافی که 3 میلیارد و 500 تومن قیمت آن بود، 2 دستگاه سونوگرافی در مراکز استان و شهرستان مشکین شهر و دیگر دستگاههای آزمایشگاهی و رادیواوژی دیجیتالی که خریداری کرده و راه اندازی کرده ایم.
 
 
مدیر درمان تامین اجتماعی اردبیل در ادامه از جذب نیروهای استخدامی در سال گذشته گفت و اضافه کرد: نیروهای استخدامی، خدماتی و نیروهای متخصص بر اساس اماری که داشته ایم در سال گذشته 221 نفر بوده اند که 155 نفر نیروی استخدامی و 20 نفر خدماتی و 30 نفر متخصص را جذب کرده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده و ادامه خواهد داشت و جزو زندگی مردم شده و همه آحاد مردم جامعه باید برای جلوگیری از شیوع آن تلاش کنند. اضافه کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در جامعه تاکنون ۱۵ هزار نفر در استان اردبیل با مراجعه به مراکز درمانی ملکی این مرکز غربالگری کرونا شدند، در این مدت هزار و ۴۰۰ نفر مریض کرونایی نیز در بیمارستان‌های ملکی این سازمان در استان بستری شدند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: تمامی تلاش این مجموعه این است که علاوه بر تامین زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز سطح کیفی خدمات ارائه شده به مردم و بیمه‌شدگان افزایش یابد و مراجعه‌کنندگان غیر از دغدغه کسالت و مریضی به چیز دیگری فکر نکنند.
 
سولمازنعمتی خبرنگار جام جم آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها