به گزارش
جام جم آنلاین هرمزگان،مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از افزایش 64 درصدی سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی ویژه هرمزگان خبر داد.
ایرج بیت اللهی با اعلام این خبر افزود: به دنبال پیگیری های مستمر و ارائه تحلیلی جامع از وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرروش هرمزگان که با مطالعه دقیق از چالش ها و کمبودهای نیرو در سراسر اسان صورت گرفت، سهمیه امسال جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی ویژه استان هرمزگان 64 درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: سال گذشته رقم مصوب برای هرمزگان 322 نفر بود که امسال با رشد 64 درصدی به 531 نفر افزایش یافت که انصافا تحولی کم نظیر در جذب نیروی انسانی به شمار می رود.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان این که بهترین و توانمند ترین نیروهای آموزشی از طریق این دو مرجع تربیت و جذب آموزش و پرورش می شوند، اظهارکرد: امروزه رشد و توسعه در گرو تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص است و با توجه به جایگاه آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی، بدون تردید موفقیت همه بخش ها منوط به کارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت است.
به گفته بیت اللهی؛ این دستاورد پاسخی به مطالبه به حق جوانان و مردم استان هرمزگان و همچنین نمایندگان مجلس، شوراها و معتمدین در سراسر استان است که خواهان توجه ویژه به جذب معلم و تامین نیروی انسانی کارآمد برای پرکردن خلاها و چالش های ناشی از کمبود نیرو در ساختار نظام تعلیم و تربیت بودند که خوشبختانه محقق گردید.
این مقام مسوول با قدردانی از توجه و اهتمام ویژه مقام عالی وزارت آموزش و پرورش، معاونت برنامه ریزی و توسعهی منابع و همچنین مرکز برنامهریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در تخصیص این سهمیه که موید توجه ویژه به رفع مشکلات آموزش و پرورش هرمزگان است، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان همواره مورد توجه و عنایت مقام معظم رهبری است و نمایندگان مجلس نیز اهتمام جدی دارند که فرایند جذب نیرو و تامین معلم توسط این دانشگاه صورت پذیرد که خروجی آن نیروی تربیت شده و کارآمدی است که در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان گفت: با توجه به این که اصلیترین چالش نظام تعلیم و تربیت در کشور موضوع تامین نیروی انسانی کارآمد است، آموزش و پرورش هرمزگان با بهره گیری از همه ظرفیت های درون و برون سازمانی، توجه ویژه به این موضوع را با جدیت در برنامه دارد چرا که بدون رفع این چالش نمی توان به اهداف سند تحول بنیادین و رشد و پویایی نظام آموزشی دست یافت.