رئیس جهادکشاورزی خراسان رضوی خبر داد:

تخصیص ۴۶ هزار تن جو یارانه‌دار به استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از افزایش ۹ درصدی تولید گیاهان دارویی در خراسان رضوی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۷۶۳۵
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی؛ محمد رضا اورانی دراین خصوص اظهار داشت: استان خراسان رضوی با دارا بودن مناطق مستعد، دارای بیش از 60گونه دارویی با ارزش صادراتی و بیش از ۳۰ گونه مهم قابل کشت و توسعه است و جایگاه اول را در تولید گیاهان دارویی کشور دارد.
وی  افزود: در سال ۱۳۹۹ سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان 33 هزارو 723 هکتار با میزان تولید 28 هزارو400تن  بوده که نسبت به سال پیش از آن،حدود 9 درصد افزایش داشته است.
وی از گیاهان دارویی مانند( نعنا فلفلی، آلوئه ورا، شیرین بیان، رزماری، به لیمو، مرزه ،گل گاوزبان  ،بومادران ،گل محمدی ،پنیرک ، رازیانه ،سماق ، اسطوخودوس و خارشتر)  بعنوان گونه‌های مهم گیاهان دارویی در خراسان رضوی یاد کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی حمایت از تولیدکنندگان گیاهان دارویی را شامل پرداخت یارانه به تولیدکنندگان، تامین بذر و نشای مورد نیاز، تسهیلات و کشت‌های قراردادی بیان کرد واضافه نمود : طبق برنامه عملیاتی توسعه گیاهان دارویی، موضوع توسعه گیاهان دارویی یک ساله و یک ساله های زراعی، گیاهان دارویی چندساله توسعه یافته ، گیاهان دارویی چندساله در حال توسعه و گیاهان دارویی مورد هدف در زمین‌های شیب دار و منابع طبیعی ، پیش بینی شده است .
محمد رضا اورانی عنوان کرد:  با توجه به تنوع آب و هوایی و تنوع گیاهان دارویی موجود و نیاز بازار، الگوی کاشت مشخص شده و بر مبنای سطح کشت سالانه و هزینه اجرا و کاشت گیاهان دارویی هر پروژه ، اعتبار مورد نیاز برآورد شده است.
وی خاطر نشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه می‌توانند برای کشت و توسعه گیاهان دارویی در استان ورود کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از متقاضیان کشت گیاهان دارویی درخواست نمود برای دریافت تسهیلات  به سامانه سیتا مراجعه و تسهیلات بانکی تا سقف یک میلیارد ریال دریافت کنند.
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی  نیز از پرداخت یک هزار میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصدی برای توسعه کشت گیاهان دارویی در سال جاری خبر داد.
حسین زینلی گفت: این تسهیلات  که با توجه به نوع گیاهان دارویی به ازای هر هکتار ۱۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌شده یک‌ساله و چندساله است و برای گیاهان دیم و آبی به تولیدکنندگان گیاهان دارویی، تشکل‌ها و دانشجویان حوزه گیاهان دارویی و باغبانی پرداخت می‌شود .
وی با بیان اینکه در سال‌جاری بنا داریم با حمایت‌های همه‌جانبه تولید گیاهان دارویی را افزایش دهیم، تاکید کرد: در پرداخت این تسهیلات اولویت با افرادی است که خواهان توسعه کشت گیاهان دارویی به‌صورت ارگانیک و با کاشت مکانیزه  و کشت به شیوه قراردادی هستند.
وی استفاده‌کنندگان از نهاده‌های با اصالت را نیز از گروه‌های اولویت دار در دریافت تسهیلات عنوان کرد و گفت: افرادی که بر اساس کشاورزی قراردادی فعالیت می‌کنند نیز در اولویت پرداخت این تسهیلات قرار دارند.
حسین زینلی با بیان اینکه "افرادی که بر اساس نیاز صنایع تبدیلی تکمیلی اقدام به تولید می‌کنند نیز در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند" یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی علاقه‌مند است تا  به مراکزی که مایل به تولید   بذور با گواهی محدود اند  نیز تسهیلات ۴ درصدی پرداخت کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها