کارشناسان موسسه «کلید طلایی جهان معاصر» با دغدغه توسعه و فرهنگ‌سازی به تولید محتوا و توسعه بسترهای مختلف در فضای مجازی می‎پردازند

تولید و عرضه محتوای درخشان با کلید طلایی

«جت‌ سئو» با فناوری‎های نوین و پیروی از الگوریتم‎های موتورهای جست‏جو مشکلات ساختاری و محتوایی سایت فارسی شما را پیدا می‌کند و راهکار ارائه می‌دهد

رسیدن به رتبه اول گوگل با جت‌ سئو

حالا که خریدوفروش اینترنتی روزبه‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند، کسب‌وکارهایی که بتوانند با جست‌وجو شدن واژه‌های خاصی در رتبه‌های اول موتور جست‌وجوی محبوبی مثل گوگل قرار بگیرند، سود بیشتری می‌برند.
کد خبر: ۱۳۰۷۳۴۴

فرض کنید قصد خرید فرش دارید و می‌خواهید با فروشنده‌های اینترنتی فرش آشنا شوید. مسلما بای وارد کردن عبارت «خرید فرش» در گوگل آنها را در اولین گام پیدا خواهید کرد.

رسیدن به رتبه اول گوگل با جت‌ سئو

مثلا همین عبارت «خرید فرش» را الان به فارسی در موتور جست‌وجوی گوگل تایپ کنید و ببینید وبسایت چه کسب‌وکاری در رتبه اول قرار می‌گیرد؟ در رتبه دوم و رتبه سوم و ... کدام فروشگاه‌ها قرار دارند.

شاید خبر نداشته باشید، اما واقعیت این است که میان کسب‌وکارها رقابت شدیدی برای قرارگرفتن در رتبه‌های بالای موتور جست‌وجویی همچون گوگل برقرار است.

این‌طور نیست که اتفاقی گوگل برخی از فروشندگان را در صفحه اول و صفحات بعدی خود رتبه‌بندی کند. تخصصی که کمک می‌کند با جست‌وجوی یک واژه یا عبارت خاص، صفحه‌ای به رتبه یا صفحه اول گوگل برسد را «بهینه‌ سازی موتورهای جست‌وجو» یا اصطلاحا «سئو» (SEO مخفف عبارتی به معنی بهینه‎سازی برای موتورهای جست‎وجو) می‌نامند و به فرد متخصصی که به فرایندهای مرتبط با الگوریتم‌های رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجو اشراف دارد، به فارسی «سئوکار» گفته می‌شود.

جالب است بدانید گوگل همواره با الگوریتم‌هایش عملکرد کاربران را در فضای وب زیر نظر دارد و بر اساس بازخوردی که از مخاطبان می‌گیرد صفحه‌‎های اینترنتی را درموتورهای جست‎وجو رتبه‌بندی می‌کند.

با این حال برای کسب‌وکارها این فرایندهای پشت گوگل اهمیتی ندارد و می‌خواهند زمان سرچ کلیدواژه‌های مربوط به محصول خود به هر ترتیبی شده در رتبه‌های نخست گوگل قرار بگیرند و مشتریان صفحه آنها را پیدا کنند.

اینجاست که کار سئوکارها یا نرم‌افزارها و ابزارهایی که به بهبود سئو سایت کمک کند بسیار اهمیت می‌یابد.

در این رابطه ابزار «جت‌سئو» محصول شرکت دانش‎بنیان «تندیس تلاش و تفکر» ابزاری حرفه‏ای و ایرانی است که اوضاع رتبه‌بندی سایت شما را می‌تواند متحول کند.

سئوکارها معمولا برای بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها به ابزارهایی نیاز دارند تا هم در زمانشان صرفه‎جویی کرده و هم بتوانند رقبا و رفتار مخاطبانشان را تحلیل کنند.

ابزارهای خارجی موجود در این زمینه، از یک طرف هزینه ارزی بالایی دارند و درسال‎های اخیر با افزایش نرخ دلار، هزینه قابل‌توجهی برای کسب‎وکارها ایجاد کرده‎اند.

از سوی دیگر این ابزارها معمولا کلیدواژه‌های فارسی را تحلیل نمی‎کنند، اطلاعات کاملی از سایت‎های ایرانی ندارند و به‎دلیل تحریم آی‎پی‎های ایرانی، امکان ارائه گزارش به مدیران سایت‎ها را ندارند.

ازاین‏رو قسمتی از خروجی نهایی و نتیجه ارائه‌شده ناقص خواهد بود. باتوجه‎به همه این مشکلات و نیاز به ابزار سئو ایرانی، استارت‌آپ «جت‌سئو» باسابقه بیش‌از یک‎دهه فعالیت در حوزه طراحی سایت، سه سال پیش راه‎اندازی شد.

رضا شیرازی، مدیرعامل این استارت‌آپ معتقد است: «باراهنمایی و پشتیبانی حرفه‏ای و آمارهای دقیق ابزار جت‌سئو علاوه بر رشد و ارتقای کیفیت سایت‎، بازدید بیشتری نیز خواهید داشت.»

سئوی سایت با هوش مصنوعی

مدیرعامل جت‌ سئو، درباره علت دانش‎بنیان شناخته‎شدن این شرکت می‎گوید: «جت‌ سئو حجم داده‎ها و اطلاعات خیلی خیلی زیادی را در فضای وب فارسی پردازش و تحلیل می‎کند. همین‎طور برای اینکه محتوای سایت‎ها را روان‏تر کنیم، در ابزار واژه‎سنج و به‎کارگیری هوش مصنوعی، با کلمات مختلف جمله می‎سازیم. اینها چالش‎های نرم‎افزاری زیادی دارند و برای همین هم تا امروز شرکتی وارد این حوزه نشده است. ولی خوشبختانه ما از پس حل این مشکلات برآمده‎ایم.»

چطور برای ‎سایتم از جت‌ سئو استفاده کنم؟

اگر مدیر سایت هستید، همین حالا کیوآرکد پایین صفحه را با دوربین گوشی اسکن کنید تا وارد سایت جت‌ سئو شوید سپس باچند کلیک ساده می‎توانید در جت‌سئو ثبت‎نام و برای دوهفته به رایگان از این ابزار استفاده کنید.رسیدن به رتبه اول گوگل با جت‌ سئو

درقدم اول دامنه سایت خود را وارد کنید و مرحله هویت‎سنجی جت‌سئو را پشت سر بگذارید. حالا جت‌سئو تحلیل و خزش سایت شما را شروع می‎کند.

عملکرد خزش درواقع رباتی است که وارد صفحه اصلی سایت می‎شود، بین صفحه‌های مختلف حرکت می‎کند و صفحات را فهرست‎بندی و لینک‎های آنها را استخراج می‎کند.

جت‌ سئو با پایان این مرحله، مشکلات سایت را شناسایی و برای برطرف‎ساختن آنها راهکارهای پیشنهادی‌اش را برایتان ایمیل می‎کند.

دراین گزارش‎ها تحلیل کاملی از خطاهای موجود در سایت (مانند خطای ۴۰۴ و ۳۰۱)، صفحات کم‎محتوا، صفحات یتیم (صفحاتی که در صفحه اول سایت معرفی نشده‎اند و اعتبار کمی به‎دست آورده‎اند)، ری‎دایرکت آدرس‎ها (مخاطب به صفحه‎ای جز صفحه موردنظرش هدایت‎شده باشد) و ... آورده می‎شود. همچنین جت‌ سئو با گراف لینک، ارتباط بین صفحات مختلف سایت و عمق هر صفحه را در سایت نمایش می‌دهد.

با پایان زمان دوهفته‎ای می‏توانید یکی از بسته‎های اشتراک ابزار جت‌سئو را تهیه کنید. بسته پایه ماهانه با ۱۲۰هزار تومان شروع می‎شود و بیشترین تفاوت بسته‎ها در تعداد کلمات کلیدی آنها و تعداد صفحات مورد بررسی در هر ماه است.

اگر با حوزه سئو آشنایی ندارید، نگران نباشید. آموزش‏های مورد نیازتان را به‎تدریج در ایمیل‎ها، وبلاگ و شبکه‎های اجتماعی جت‌سئو فرا خواهید‌گرفت.

چه کسانی مشتریان جت‌ سئو هستند؟

افرادی‎که در حوزه سئو مشغول فعالیت هستند و برای شرکت‎ها خدمات سئو را ارائه می‎دهند. مدیران وب‎سایت کسب‎وکارهای کوچک که خودشان فعالیت‎های سئو را در مجموعه مدیریت می‎کنند. مدیران آی‎تی و وب‎مسترها که درکنار فعالیت‎های خود درمجموعه‎شان برای عملکرد و نمایش بهتر وب‎سایت شرکت و سئو آن تلاش می‎کنند.

جت‌ سئو در آینده‎ای نزدیک

مدیرعامل شرکت جت‌سئو با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش‎از ۴۵۰۰ نفر کاربر دارند و امیدوارند این عدد به ۱۰هزار مشترک برسد در خصوص برنامه سال آینده این شرکت برای توسعه ابزار جت‌ سئو گفت: جت‌سئو سال آینده گزارشی را اضافه خواهد کرد تا کاربران بتوانند لینک‎های مورداستفاده رقبایشان را در سایت‎های ایرانی متوجه شوند.»

شیرازی درادامه تأکید کرد: «ابزار واژه‎سنج نمونه خارجی ندارد و اگر وارد این حوزه شویم، حتما بااستقبال گسترده‎ای مواجه خواهد شد. درهمین راستا اگر امکان ارتباط با شرکت‎های خارجی فراهم شود، ما این ابزار را به زبان انگلیسی نیز توسعه خواهیم داد.»

مزایای استفاده از جت‌ سئو

به گفته رضا شیرازی، جت‌سئو مثل موتورهای جست‎وجو، وب‌سایتتان را خزش و تحلیل می‎کند. سپس درقالب گزارش‎هایی تصویری، مشکلات سایت را اعلام و برای رفع آنها راهنمایی ارائه می‎کند.

جت‌سئو باتحلیل کلمات کلیدی، تشخیص می‎دهد درحوزه کاری شما، مخاطبان چه کلماتی را جست‎وجو کرده‎اند و به‎شما پیشنهاد می‏کند روی چه کلیدواژه‎هایی تمرکز کنید تا مخاطب بیشتری را جذب وبسایت‎تان کنید. این اتفاق با سه ابزار واژه‎گستر، واژه‎یاب و واژه‎سنج محقق می‎شود.

واژه‎گستر: دراین ابزار، کلمات کلیدی حوزه کاری‎تان را مشخص می‎کنید و با واژه‎گستر کلمات دیگری را پیدا می‎کند که در آن حوزه جست‎وجو می‎شود.

واژه‎یاب: این ابزار، کلمات مختلف مورد استفاده رقبا را پیدا می‎کند و میزان سختی و حجم جست‎وجوی کلمات مختلف را ارائه می‎دهد.

واژه‎سنج: این ابزار برای هر کلمه خاص به‎شما پیشنهاد می‎کند با چه ساختاری تولید محتوا داشته باشید تا نتیجه بهتری را در موتورهای جست‎وجو به‎دست آوردید.

جت‌ سئو مجموعه‎ای از کلمات کلیدی مختص هر وب‎سایت را روزانه درموتورهای جست‎وجو رصد و تغییر رتبه کلمات را گزارش می‎کند. به‎علاوه به‎روزرسانی‎های الگوریتم‎های موتورهای جست‎وجو را نیز اطلاع‎رسانی می‎کند.

مثلا اگر برای مدیر یک وب‎سایت ۱۰۰کلمه کلیدی باشد، جت‌سئو هر روز این تعداد کلمه را بررسی می‎کند و برای مثال متوجه می‎شود در ۲۰کلمه افت رتبه داشته‎اید.

مدیران سایت بدون ابزار جت‌سئو این افت را به‎معنی مشکلی از سایت خودشان یا ارائه کار بهتری ازسوی رقبایشان تلقی می‎کنند و ممکن است اقدامات اشتباهی را در پیش گیرند. اما جت‌سئو با رصد کلیدواژه‎های گسترده در فارسی از تصمیم‌های اشتباه جلوگیری می‎کند.

ریحانه رادی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها