مامور جنجالی سد معبر شهرداری که مرد ضایعات جمع‌کن را به قتل رسانده بود برای دومین بار پای چوبه دار رفت. این‌بار پسر مقتول به قاتل پدرش مهلت سه ماهه‌ای برای جلب رضایت داد.
کد خبر: ۱۲۹۷۳۸۹

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام‌جم، صبح شانزدهم مرداد سال 93 مامور سد معبر 31 ساله با سه نفر از همکارانش سوار مزدایی بودند و در خیابان‌های منطقه چهار شهرداری تهران تردد می‌کردند که متوجه راننده وانت نیسانی و پسری شدند که مشغول جمع کردن ضایعات بودند. به این دو نفر نزدیک شده و از آنها خواستند مجوز فعالیت خود را نشان دهند که گفتند مجوز ندارند. خواستند خودروی آنها را توقیف و به پارکینگ منتقل کنند که مرد 41‌ساله به نام «علی» مقاومت کرد و بین او و مامور سد معبر درگیری رخ داد.

در ادامه مامور 31 ساله با پنجه بوکس ضربه‌ای به سر علی زد و با همکارانش محل را ترک کردند. مرد مصدوم در بیمارستان بستری و بعد از 9 روز فوت شد. با شکایت خانواده او، ماموران سد معبر بازداشت شده و به جرم خود اعتراف کردند.

در ادامه محمد، عامل این جنایت در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. او مدعی بود بوکسور بوده و مشت سنگینی دارد و فکر نمی‌کرده ضربه مشتش باعث مرگ آن مرد شود. بعد از او همدستانش به دفاع از خود پرداختند.

قضات دادگاه قتل را شبه‌ عمد دانستند و متهم را به پرداخت دیه و سه همکارش را به شش ماه حبس محکوم کردند.

با اعتراض خانواده مقتول پرونده به شعبه 29 دیوان‌عالی کشور ارسال شد که رای شکسته شد و متهم برای دومین‌بار در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد و این‌بار در دفاع از خود گفت: من و همکارانم مسؤول جمع‌آوری ضایعات در منطقه چهار شهرداری تهران بودیم. مقتول مجوز نداشت که با او درگیر شدیم. او فحاشی کرد، خواستیم به شهرداری بیاید که قبول نکرد. او پیراهن مرا پاره کرد. می‌خواستم سیلی به صورتش بزنم که سرش را کنار کشید و ضربه به گردنش خورد. من هیچ ضربه‌ای به سر او نزدم. به زمین افتاد و ضربه مغزی شد و فوت کرد.

اما پسر مقتول که شاهد جنایت بود در دادگاه مدعی شد؛ قاتل با پنجه بوکس ضربه‌ای به پدرش زده و او را کشته است.

متهم این‌بار حکم قصاص گرفت که این رای در شعبه 29 دیوان‌عالی کشور تایید و به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد.

چند جلسه صلح و سازش با خانواده مقتول در این چند سال برگزار شد، اما آنها حاضر به گذشت نبودند. حتی مادر مقتول سال گذشته فوت کرد و اولیای دم فرزندان مقتول و برادران و خواهران او شدند.

اوایل امسال مرد اعدامی پای چوبه دار رفت که با تلاش واحد صلح و سازش اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ساعاتی مانده به اجرای حکم قصاص، اولیای دم مهلت سه ماهه برای جلب رضایت به او دادند.

وی به سلولش بازگشت، اما در مهلت تعیین شده نتوانست رضایت خانواده مقتول را جلب کند.

در ادامه محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران و محسن اختیاری، سرپرست اجرای احکام دادسرای جنایی تهران، دوباره با خانواده مقتول برای جلب رضایت قاتل پشیمان به گفت‌وگو نشستند و پنج جلسه صلح و سازش با آنها برگزار کردند.

چند روز پیش مرد اعدامی به سوئیت زندان رجایی‌ شهر کرج منتقل شده بود تا برای دومین بار پای چوبه دار برود که پسر مقتول به او مهلت سه ماهه داد تا بتواند رضایت اولیای دم را کسب کند. اگر در فرصت 90 روزه رضایت اولیای دم را کسب نکند قصاص می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها