در کتابی که توسط یکی از نویسنده های یهودی غرب منتشر شد، پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) به عنوان تاثیرگذارترین فرد در تمام تاریخ بشریت انتخاب شده است.
کد خبر: ۱۲۹۲۷۳۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، یک نویسنده و اختر فیزیکدان یهودی آمریکایی به نام مایکل هارت یک رده بندی از افراد تأثیرگذار در جهان تشکیل داده است که در میان آن‌ها نام آشنایی به گوش می‌رسد. این نویسنده در سال ۱۹۷۸ کتابی چاپ کرده که در آن ۱۰۰ نفر از بزرگترین شخصیت‌ها و تأثیرگذار‌ترین انسان‌ها را در طول تاریخ رتبه بندی کرده است.

در آن زمان بیش از ۵۰۰ هزار نسخه از این کتاب منتشر شده و به ۱۵ زبان دنیا ترجمه گردیده است. بر اساس این رده بندی حضرت محمد پیامبر اسلام یکی از همان شخصیت‌های تأثیرگذار است که باید از وی سرمشق گرفت. از نظر این اختر فیزیکدان حضرت محمد (ص) به شکل خارق العاده‌ای موفق بوده و این پیامبر توانسته حتی تاثیرگذارتر از حضرت مسیح در ترویج دین مسیحیت، دین اسلام را توسعه دهد.

حضرت محمد(ص) در صدر افراد تاثیر گذار بشریت

حضرت محمد (ص) یکی از بزرگترین ادیان تاریخ را پایه گذاری و ترویج کرد و رهبر سیاسی تأثیرگذاری شد. امروز حتی ۱۴ قرن بعد از وفات آن حضرت نفوذ معنوی ایشان قدرتمند و فراگیر است.

توضیحات مایکل هارت راجب شخصیت حضرت محمد(ص)

انتخاب من، به عنوان بالاترین جایگاه در این لیست جهانی (یعنی محمد) ممکن است بعضی افراد را شگفت زده کند و همچنین ممکن است مورد پرسش دیگران واقع شود، اما او تنها مرد تاریخ است که در ابعاد معنوی و مادی به شکل خارق‌العاده‌ای موفق (Supremely Successful) بوده‌است. محمد یکی از بزرگترین ادیان تاریخ را پایه‌گذاری و ترویج کرد و رهبر سیاسی تأثیرگذاری شد. امروز، سیزده قرن پس از وفاتش، نفوذ او همچنان نیرومند و فراگیر است.
قرآن بنابراین، به صورت بسیار نزدیک، بسیاری از عقاید و آموزه‌های محمد را به‌طوری‌که به صورت قابل توجهی به کلام دقیق خود پیامبر نزدیک است، بیان می‌کند.
هیچ گردآوری مفصلی مانند این (قرآن) از تعلیمات عیسی مسیح باقی نمانده‌است.
از این گذشته، محمد (بر خلاف عیسی)، رهبری سکولار بود، همچنان که رهبری مذهبی هم بود.
این ترکیب بی‌مانند اثرگذاری سکولار و مذهبی است که باعث شده من احساس کنم که محمد مستحق قرار گرفتن به صورت انفرادی به عنوان تأثیر گذارترین شخص تاریخ بشریت باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها