لوسی کوه، قاضی رسیدگی کننده تشریح کرد

شکایت از گوگل به علت بی توجهی به حریم شخصی کاربران

به گفته یک منبع، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در حال آماده سازی دادخواست احتمالی ضد انحصاری علیه فیس بوک پس از یک سال بررسی این موضوع است که آیا غول رسانه های اجتماعی از طریق «خرید» رقابت را از بین می برد یا خیر.
کد خبر: ۱۲۷۶۲۶۹

به گزارش جام جم آنلاین ، یک فرد ناشناس و آشنا به موضوع به وال استریت ژورنال گفت یک مقام مسئول ناظر بر اعتماد مصرف کننده در حال آماده سازی شکایت علیه غول رسانه های اجتماعی قبل از پایان سال 2020 است.

کمیسیون تجارت فدرال به ریاست جوزف سیمونز ، بیش از یک سال صرف تحقیق در مورد روش های فیس بوک کرد و به این مسئله می پردازد که آیا این شرکت قوانین ضد انحصاری را نقض کرده و از موقعیت مسلط خود در بخش فناوری برای جلوگیری از رقابت استفاده کرده است یا خیر.

خبر شکایت احتمالی پس از آن مطرح می شود که ماه گذشته موسس و مدیر عامل شرکت فیسبوک یعنی مارک زاکربرگ در کمیسیون برای ارائه شهادت به عنوان سوگند به مدت دو روز مورد تحقیقات و بازجویی قرار گرفت.

این منبع گفت: تصمیم نهایی در مورد شکایت کمیسیون تجارت فدرال از فیس بوک اتخاذ نشده است.

کمیسیون تجارت فدرال در سال 2013 شکایت مشابهی علیه گوگل داشت که در نهایت از آن کناره گیری کرد.

کمیسیون تجارت فدرال متشکل از سه جمهوریخواه و دو دموکرات ، برای تشکیل پرونده قضایی علیه فیس بوک به رای اکثریت نیاز دارد.

 

در ماه آگوست ، فیس بوک تأیید کرد که زاکربرگ در جلسات تحقیق کمیسیون تجارت فدرال به عنوان بخشی از تحقیق ضد انحصار مورد بازجویی قرار گرفته است.

اما فیسبوک، این شرکت رسانه های اجتماعی در بیانیه ای گفت: "ما متعهد هستیم که با تحقیق در مورد کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده همکاری کنیم و به سوالاتی که ممکن است آژانس داشته باشد پاسخ دهیم."

سران گوگل ، اپل ، آمازون و فیس بوک همه در ماه جولای با جلسه استماع کنگره روبرو شدند که ساعت ها در مورد ادعاهای ضد انحصاری و همچنین تعصب سیاسی از آنها سوال شد.

کمیسیون تجارت فدرال برای اولین بار در ژوئن 2019 به فیس بوک گفت که در حال بررسی این موضوع است که آیا این شرکت اقدامات انحصاری غیرقانونی انجام داده است یا خیر.

بیشتر این تحقیقات حول خریدهای قبلی فیس بوک از شرکت های بالقوه رقیب مانند شبکه های اجتماعی یا خدمات رسانه های اجتماعی ، تبلیغات دیجیتال و برنامه های تلفن همراه بوده است  و اینکه آیا خرید چنین شرکت هایی باعث شده است که این شرکت صنعت را در انحصار خود درآورد یا خیر.

این شرکت اظهار داشت که خریدهای آن ضد رقابتی نیست و گفت که ادغام سرویس های رقیب در شرکت خود برای بهبود تجربه کاربر انجام شده است.

کمیسیون تجارت فدرال قبلاً به فیس بوک برای مهمترین خریدهای خود از جمله اینستاگرام در 2012 و واتساپ در 2014 چراغ سبز نشان داد.

فیس بوک در حال حاضر با پرونده های مشابهی توسط وزارت دادگستری و دادستان کل کشور روبرو است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها