ابوالفتح در گفتگو با جام جم آنلاین:

شاید ترامپ دبه در بیاورد / بایدن آسیب پذیر است

یک تحلیلگر مسائل امریکا درباره پیشنهاد ترامپ به تعویق انداختن انتخابات گفت: حرف اصلی دونالد ترامپ این است که انتخابات باید به شیوۀ مرسوم و معمول در روز مشخص برگزار شود، روزی که قانونی مشخص کرده و مردم باید پای صندوق‌های رای حاضر شوند و در برگه‌‌ها نام نامزدها را بنویسند و در صندوق بیندازند و شمارش آرا شروع شوند، اما ما در آمریکا انتخابات به شیوه‌های دیگری هم داریم، انتخابات پستی، انتخابات ایمیلی.
کد خبر: ۱۲۷۲۸۳۴

امیرعلی ابوالفتح در گفت و گو با جام جم انلاین افزود: انتخابات پستی این است که از دو سه ماه قبل از انتخاباتی بعضی به خاطر شرایط خاص می‌توانند مراجعه بکنند و فرم‌هایی را دریافت بکنند و اسم را داخل فرم بنویسند داخل پاکت بگذارند و داخل صندوق پست بیندازند و اداره پست این پاکت‌ها را جمع می‌کند و به حوزه‌های رای‌گیری تحویل می‌دهد و در روزی که انتخابات انجام می‌شود این پاکت‌ها باز می‌شود خوانده می‌شود و شمارش می‌شود. حرف ترامپ این است که انتخابات پستی و از آن بدتر انتخابات الکترونیکی زمینۀ تقلب و تخلف و دخالت خارجی‌ها و داخلی‌ها را فراهم می‌کند و صحت و سلامت انتخابات زیر سوال می‌رود. برای همین به خاطر بحث کرونا خیلی از مردم مایل هستند به خاطر اینکه به کرونا مبتلا نشوند به شکل انتخابات پستی شرکت بکنند.
 
ابوالفتح ادامه داد: وقتی این تعداد افراد و این تعداد آرای پستی افزایش پیدا کند و اگر در آن تقلب و تخلفی صورت بگیرد  می‌تواند سرنوشت انتخابات را تغییر بدهد، از این جهت اصرار ترامپ بر این است که انتخابات پستی برگزار نشود و به خاطر قضیه کرونا گفته است تا زمانی که وضعیت تثبیت شود انتخابات را عقب بیندازند و کنگره با این پیشنهاد مخالفت کرده است و بدون موافقت کنگره حتی یک روز هم نمی‌شود زمان انتخابات را جابجا کرد.
 
او در پاسخ به این پرسش، در این مدت آرای ترامپ پایین آمده و نظرسنجی‌ها به نفع او نیست با این اقدام می‌خواهد زمان بخرد گفت: اینکه نیت ترامپ چیست من نمی‌دانم. منتقدین او همین نکته را می‌گویند که ترامپ نگران این است که در انتخابات پیروز نشود به خاطر مسالۀ کرونا و حالا می‌‌‌خواهد به اصطلاح عامیانه دَبه درآورد و انتخابات را به تعویق بیندازد و اگر بشود دورۀ ریاست‌جمهوری خودش را تمدید کند که هیچ کدام از این کارها بدون موافقت کنگره امکانپذیر نیست و رئیس‌جمهور نمی‌تواند انجام بدهد. شاید هم برای تحت فشار قرار دادن دموکرا‌ت‌ها است، چون الان دموکرات‌ها خیلی مُصر هستند و حامی اصلی انتخابات پستی هستند و جمهوریخواهان هم با این قضیه مخالف هستند و این توییتی هم که ترامپ زده است برای تحت فشار قرار دادن دموکرات‌ها است که از انتخابات پستی صرفه‌نظر کنند و انتخابات به همان شیوۀ معمول برگزار شود وگرنه حتماً ترامپ می‌داند موانع قانونی بدون رضایت کنگره پیش پای اوست و نمی‌تواند در این زمینه اقدامی انجام بدهد.
 
وی با اشاره به فضای پیش رو ترامپ در انتخابات نوامبر گفت: هر روز دارد بدتر می‌شود ولی هنوز شانس دارد، یعنی هنوز شانسی برای پیروزی در انتخابات را دارد ولی گذشت زمان به ضرر اوست الان که صحبت می‌کنیم می‌گویم ترامپ شانس پیروزی دارد. به خاطر اینکه روسای جمهور آمریکا دو دوره‌ای هستند و اکثر قریب به اتفاق توانستند پیروز شوند و نکتۀ بعدی این است که ترامپ یک پایگاه رای تثبیت‌شده دارد و 30، 35 درصد تثبیت‌شده است و نکتۀ بعدی این است که جو بایدن فرد آسیب‌پذیری است، مناظرات باید شروع شود و سه تا مناظره این دو نفر با هم برگزار می‌کنند که خیلی تعیین‌کننده است و ترامپ یک شخصیت بسیار تهاجمی و پرخاشگر و جنجالی است و استاد فن نمایش و خیره کردن چشم بیننده است و این کارکتر را دارد ضمن اینکه رئیس‌جمهور هم است و اگر بایدن در مناظرات نتواند زیر فشار و حملات ترامپ تاب تحمل را بیاورید، می‌تواند باعث تضعیف موقعیت دموکرات‌ها بشود. از این جهت حداقل تا زمانی که یکی دو مناظره برگزار نشود و توانمندی بایدن برای مصاف با ترامپ محک نخورد، نمی‌شود گفت ترامپ حتماً در مناظرات شکست می‌خورد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها