همه مسافران متقاضی ورود به جمهوری اسلامی ایران از تمامی مبادی هوایی، دریایی و زمینی ملزم به ارائه گواهی سلامت تایید شده توسط مقامات صلاحیت دار بهداشتی کشور مبداً به زبان انگلیسی هستند.
کد خبر: ۱۲۷۲۳۹۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، با توجه به تداوم وضعیت همه گیری بیماری کووید-۱۹ در کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور جلوگیری از افزایش سرعت گسترش این بیماری، جدیدترین مقررات مربوط به شرایط ورود مسافران به جمهوری اسلامی ایران از طریق مرزهای مختلف را اعلام کرد.
 
بر این اساس، همه مسافران متقاضی ورود به کشور از تمامی مبادی هوایی، دریایی و زمینی ملزم به ارائه گواهی سلامت تایید شده توسط مقامات صلاحیت دار بهداشتی کشور مبداً به زبان انگلیسی هستند. تاکید شده است اخذ تست مولکولی کووید-۱۹ ( PCR ) از مراکز تشخیصی درمانی مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبداً، در فاصله زمانی حداکثر ۹۶ ساعت پیش از ورود به کشور صادر شده باشد.
 
در این مقررات عنوان شده است: در صورت به همراه نداشتن گواهی سلامت (مورد اشاره در بند یک) در فرودگاه مقصد، چنانچه مسافر خارجی باشد، به وی اجازه ورود به کشور داده نخواهد شد. ولی در خصوص مسافران ایرانی در صورت نداشتن کارت سلامت ، فرد به مدت ۱۴ روز با هزینه شخصی به قرنطینه تعیین شده توسط وزارت بهداشت هدایت خواهد شد.
 
براساس این اطلاعیه تمامی مسافران ورودی به کشور (اعم از ایرانی و خارجی) موظف هستند فرم خوداظهاری را از شرکت هوایی مربوطه دریافت و پس از تکمیل فرم قبل و یا در حین پرواز، آن را به نماینده شرکت هوایی و یا پزشکان مستقر در مرز تحویل دهند. 
 
در این اطلاعیه آمده است: غربالگری در حین ورود به همه مبادی مرزی و برای همه مسافران ورودی (حتی در صورت دارا بودن گواهی سلامت) صورت خواهد پذیرفت. 
 
براساس این اطلاعیه در صورت مشاهده فرد دارای علائم بیماری کرونا، بیمار تا زمان اخذ جواب منفی تست آزمایشگاهی و رفع علائم این بیماری، در قرنطینه تعیین شده توسط وزارت بهداشت و درمان (برای مسافران غیر ایرانی) نگهداری خواهد شد. مسافران ایرانی پس از اخذ تعهدنامه کتبی، در قرنطینه خانگی اقامت خواهند داشت.
 
در این اطلاعیه آمده است: مقررات فوق برای همه اتباع ایرانی و خارجی فارغ از نوع گذرنامه، نوع روادید، هدف سفر و .... لازم الاجرا بوده و هیچ گونه استثنایی بر آن وارد نیست. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها