سازمان جهانی بهداشت در گزارشی این مطلب را منتشر کرد: هیچ شاهد علمی مبنی بر اینکه افرادی که از کرونا بهبود می یابند نسبت به این بیماری ایمنی پیدا کرده اند وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۶۴۲۴۰

به گزارش جام جم آنلاین ، رییس سازمان جهانی بهداشت نسبت به هزینه های سنگین صرف شده دولت های مختلف در رابطه با آزمایش بر روی این موضوع که آیا کرونا خودایمنی ایجاد می کند یا خیر هشدار داد. رییس سازمان جهانی بهداشت این هشدار را از این لحاظ داده که این آزمایش ها در حالی با صرف هزینه های سنگین انجام می شوند که هیچ ضمانتی هم برای تثبیت آنها وجود ندارد.

دولت انگلستان 3.5 میلیون مورد آزمایش سرولوژی را انجام داده و آنتی بادی های موجود در پلاسمای خون را اندازه گیری می کند ، اگرچه آنها از افزایش سطح ایمنی هیچ اطلاع دقیقی ندارند و نمی دانند که آیا واقعا فرد آلوده به کرونا پس از بهبودی دارای پادتن خواهد شد یا خیر.

بسیاری از آزمایشاتی که انجام می شود ، آزمایش خون پین استریچ مشابه آزمایش های فوری HIV است و میزان آنتی بادی هایی را که بدن برای مبارزه با ویروس از آن استفاده می کند ، اندازه گیری می کند.

این درحالی است که یک مقام عالی بهداشت گفته است که آزمایش های انجام شده بر روی این مورد محکوم به شکست است.

بریتانیا و بسیاری از کشورها امیدوار بودند كه آزمایش آنتی بادی بتواند به اثبات این موضوع کمک کند. اثبات مثبت این آزمایش می توانست باعث شود بسیاری از افرادی که بهبود یافته اند بدون دغدغه و نگرانی به محل کار خود برگردند.

اما دکتر مایک رایان ، مدیر اجرایی برنامه فوریت های پزشکی WHO ، گفت که شواهد محدودی وجود دارد مبنی بر اینکه به بازماندگان کرونایی مصونیت آینده در برابر این بیماری داده می شود.

این بدان معناست که افرادی که قبلاً ویروس داشته اند در معرض خطر مجدد قرار گیرند.

وی افزود: هیچ کس مطمئن نیست که کسی که دارای آنتی بادی است کاملاً در برابر ابتلا به این بیماری محافظت شود یا دوباره در معرض این بیماری قرار بگیرد.

یک مطالعه مقدماتی از بیماران کرونایی در شانگهای چین نشان داد که برخی "هیچ پاسخ آنتی بادی قابل ردیابی" نسبت به این بیماری ندارند - به این معنی که ممکن است در مقابل شیوع مجدد آسیب پذیر باشند. با این حال همان مطالعه نشان داد که برخی افراد مورد آزمایش واقع شده می توانند نشان دهند که در بدنشان پادتن دارند.

علی رغم همه شکست هایی که در این آزمایش ها ثبت شده است هنوز هم اصرار وجود دارد که  ساخت پادتن در بدن افرادی که بهبود یافته اند احتمالی خوش بینانه است که آزمایشات بالاخره آن را اثبات خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها