رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور خبر داد؛

امکان ترخیص خودروهای توقیفی بدون نیاز به مراجعه به ستاد ترخیص

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از امکان ترخیص خودروهای توقیفی از طریق دفاتر پلیس+10 خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۲۰۸۸

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: با توجه به اینکه هوشمند سازی یکی از اولویت‌های اصلی پلیس راهور و نیروی انتظامی در سال جاری است و نیز با توجه به اینکه متاسفانه در روزهای پایانی سال ویروس کرونا شیوع سریعی در کشورمان داشت پلیس راهور اقدام به ارائه بسیاری از خدمات خود در بستر اینترنت کرد.

وی افزود: در همین راستا نیز امکان ترخیص خودروهای توقیفی بدون نیاز به ستادهای ترخیص فراهم شده که شهروندان می‌توانند در گام اول با مراجعه به دفاتر پلیس+10 و در گام دوم به شکل اینترنتی خودروهای خود را ترخیص کنند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه این اقدام از طریق نرم افزارهای تلفن همراه اجرا خواهد شد، گفت: فاز اول اجرای این طرح در 12 کلانشهر تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، اهواز، قم، کرمانشاه، ساری شیراز، گرگان و رشت انجام خواهد شد و فاز دوم آن نیز به شکل سراسری در نیمه نخست سال 99 اجرایی می‌شود.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور افزود: هم اکنون در شهر تهران 11 ستاد ترخیص فعال است که با تمهیدات اتخاذ شده این ستادها در 139 دفتر پلیس+10 توسعه خواهد یافت و این موضوع تجمع شهروندان در ستادهای ترخیص و نیز فاصله آنان را کمتر خواهد کرد. علاوه بر آن در 12 کلانشهر مذکور نیز 1066 دفتر پلیس+10 حضور دارد.

سرهنگ محمدی درباره مراحل ترخیص خودرو نیز گفت: شهروندان پس از مراجعه به دفاتر پلیس+10 به جای ستادهای ترخیص و احراز هویت که تماما به صورت اسکن مدارک و نه کپی انجام می‌شود می‌توانند بدون حضور در ستاد ترخیص و با پرداخت هزینه حمل و نقل خودرو با جرثقیل و پارکینگ قبض ترخیص را دریافت کرده و به پارکینگ مذکور مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها