وبگردی ناشناس، جلوی بدافزارها را نمی‌گیرد

پژوهشی که در متن به آن اشاره کردیم مشخص کرد ۲۵ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی بر این باور بودند که وبگردی خصوصی از آنها در برابر بدافزارها و نیز وب‌سایت‌های مخرب حفاظت می‌کند.
کد خبر: ۱۲۲۹۶۲۲

اما بیشتر بدافزارها پس از نصب روی رایانه‌تان به آن آسیب می‌زنند. همچنین وب‌سایت‌های مخرب در هر صورت، چه در حالت معمولی و چه در حالت ناشناس، به رایانه‌تان آسیب می‌زنند. برای نمونه، وقتی یک ایمیل جعلی را باز می‌کنید و پیوست آلوده‌اش را دانلود می‌کنید، رایانه‌تان آلوده می‌شود، هرچند در حالت ناشناس باشید. همچنین اگر بدافزاری روی رایانه‌تان نصب شده باشد (نظیر نرم‌افزارهایی که داده‌های ورودی از طریق صفحه کلید را برای هکرها می‌فرستد)، باز هم استفاده از حالت ناشناس نمی‌تواند کمکی به شما کند. برای این‌که بتوانید از این مشکلات در امان باشید، باید از یک نرم‌افزار آنتی‌ویروس استفاده کنید.
البته افزونه‌های خرابکار یک استثنا در این میان هستند. برخی از هکرها، بدافزارهای خود را در افزونه‌های مرورگر پنهان می‌کنند و به وسیله آن به کارهایی نظیر سرقت داده‌های حساس از رایانه یا استخراج ارزهای دیجیتال می‌پردازند. کروم، اپرا و اج به‌صورت پیش‌فرض اجازه فعالیت این افزونه‌ها را نمی‌دهند و به این ترتیب، با این مرورگرها دیگری نباید نگران وجود چنین بدافزارهایی بود، اما دیگر مرورگرهای اینترنتی این طور نیستند. به همین دلیل برای حذف افزونه‌های خرابکار باید به‌صورت دستی برای حذف آنها اقدام کرد. وبگردی خصوصی قابلیتی سودمند برای وبگردی سریع و بدون برجا گذاشتن هر نوع رد است. این حالت می‌تواند از اطلاعات خصوصی‌تان در برابر کسانی که از همان رایانه استفاده می‌کنند محافظت کند، اما این حالت به معنای ناشناس ماندن نیست و نمی‌تواند داده‌هایتان را از شرکت‌های ارائه‌دهنده خط اینترنت پنهان کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها