ادعای عجیب وکیل متهم به قتل در جلسه دادگاه:

مقتول زنده است!

ده سال از روزی که فرزندان سهیلا خبر مفقود شدن مادرشان را به پلیس گزارش دادند می‌گذرد و هنوز راز گم شدن او برملا نشده است.
کد خبر: ۱۲۲۸۲۵۳

متهم به قتل پرونده که مدعی است تنها شاهد مرگ سهیلا بوده همچنان بر ادعای خود درباره مرگ براثر خوردن سرکه اصرار دارد. این در حالی است که وکیل او ادعا می‌کند سهیلا زنده است. متهم به قتل و دوستش دیروز در جلسه دادگاه منکر اتهامات خود شدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، این پرونده از اواسط سال 88 و پس از گزارش ناپدید‌شدن سهیلا تشکیل شد. فرزندان این زن وقتی نتوانستند مادرشان را پیدا کنند برای یافتن او از پلیس درخواست کمک کردند.
ماموران نیروی انتظامی در اولین اقدام برای یافتن ردی از زن میانسال، تلفن همراه او را تحت کنترل قرار دادند. بررسی‌ها نشان می‌داد سهیلا آخرین تماس را با مردی به نام فرامرز برقرار کرده بود و بعد از دستگیری فرامرز،پلیس تحقیقات را از او برای رازگشایی از مفقود شدن سهیلا آغاز کرد. فرامرز در همان تحقیقات اولیه به ماموران گفت که از مدتی قبل با سهیلا در ارتباط بوده و روز حادثه سهیلا به خانه‌اش آمده بود. او در ادامه به پلیس گفت: «نمی‌دانم چه شد که یک‌دفعه سهیلا نقش زمین شد. رفته بود سر یخچال که سرکه بخورد و فشارش پایین بیاید. نمی‌دانم چرا فشار خونش بالا رفته بود. سرکه را که خورد یکدفعه روی زمین افتاد. خیلی ترسیده بودم. فکر می‌کردم گرفتار می‌شوم برای همین به یکی از دوستانم به نام خسرو گفتم که به من کمک کند. خسرو به خانه‌ام آمد و جسد را با خودش برد. بعد گفت آن را سر به نیست کرده است.» با اطلاعاتی که فرامرز در اختیار پلیس قرار داد، خسرو دستگیر شد و گفت جسد زن میانسال را در نزدیکی بومهن به آتش کشیده است، اما جسد سهیلا هرگز یافت نشد.
در دادگاه چه گذشت
از روز ناپدید شدن سهیلا، نزدیک ده سال می‌گذرد و تکلیف متهمان پرونده هنوز نامشخص است. کشف نشدن جسد یکی از بزرگ‌ترین نقایص پرونده است که سبب شده رسیدگی به پرونده، سال‌ها به طول بینجامد. پرونده دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد.
در این جلسه، فرامرز اتهام مباشرت در قتل عمدی را رد کرد و وکیل او در دفاع از موکل خود گفت: «موکل من در این حادثه نقشی ندارد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که سهیلا زنده است و افرادی او را در مشهد دیده‌اند.»
هر چند وکیل متهم در اثبات ادعای خود هیچ سند و مدرکی ندارد، اما در دادگاه تقاضای مصالحه با اولیای‌دم را مطرح کرد و گفت: «موکل من می‌تواند 50 میلیون تومان برای اخذ رضایت اولیای‌دم پرداخت کند. هر چند این مبلغ کمتر از دیه کامل است، اما توانایی مالی او در همین حد است و تقاضای مصالحه دارد. »
متهم ردیف دوم یعنی خسرو هم به اتهام معاونت در قتل و جنایت بر میت در دادگاه حاضر شده بود. او نیز تمام اتهامات خود را انکار کرد و در دفاع از خود گفت: «من اتهامات خود را قبول ندارم و هرگونه ارتباط با این پرونده را تکذیب می‌کنم. تقاضای برائت دارم.»
قاضی قربانزاده بعد از شنیدن دفاعیات متهمان ختم جلسه دادرسی را اعلام کرد و قضات برای صدور رای‌نهایی وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها