نگاهی به واکنش جهانی به اتفاقات اخیر اراضی اشغالی؛

آپارتاید اسرائیلی از نگاه رسانه های خارجی

رژیم اشغالگر قدس در تمام سال های اخیر یک سیاست بی‎رحمانه توام با جاه‎طلبی را دنبال کرده است؛ تلاش برای افزایش بافت یهودی نشین سرزمین‎های اشغالی از یک سو و روا داشتن تفکرات نژادپرستانه به همان اقلیت‎های یهودی در این اراضی. در واقع گردانندگان رژیم صهیونیستی در طول تاریخ روندی پلید را دنبال کرده اند، اشغال اراضی توام با ترویج تفکرات متعفن نژادپرستانه. آنچه که اخیرا در این اراضی اتفاق افتاده مصداق بارز و کامل نژادپرستی است، جنایتی تمام عیار و مملو از نکات تازه درباره ماهیت این رژیم نامشروع.
کد خبر: ۱۲۱۵۵۷۹
آپارتاید اسرائیلی از نگاه رسانه های خارجی

به گزارش جام جم آنلاین ، آپارتاید اسرائیلی بار دیگر به طور تمام و کمال خود را نشان داد. در واقع قتل یک جوان 19 ساله اتیوپیایی که از اقلیت های آفریقایی تبار و یهودی اراضی اشغالی به شمار می رفت نشان داد آپارتاید همچنان به شکل بی‎رحمانه ای در اراضی اشغالی در حال اجرا است. بر اساس آپارتاید اسرائیلی، اقلیت‎های یهودی این اراضی که آفریقایی تبارهای اتیوپیایی (فالاش ها) هم شامل آن است از سفیدپوست ها مجزا شده اند. آنها به محدوده جغرافیایی خاصی رانده شده اند ، زیرساخت های جداگانه دارند و موقعیت های شغلی که در برابر آنها قرار می گیرد به هیچ عنوان برابر با موقعیت های شغلی سفیدپوستان یهودی اراضی اشغالی نیست.

این اقلیت یهودی به شدت به گوشه رانده شده و فقط به عنوان ابزاری برای پررنگ‎تر نشان دادن بافت یهودی اراضی اشغالی استفاده می شوند.

اکنون که شورش آفریقایی تبارها در برابر رژیم اشغالگر قدس به صدر اخبار جهان رسیده است این سوال به وجود آمده که آپارتاید این رژیم نامشروع تا کجا ادامه خواهد داشت. اما مسئله مهم تر این است که حتی متحدان این رژیم نسبت به آپارتاید اسرائیلی و تنش های به وجود آمده حاصل از آن ابراز نگرانی می کنند.

در حال حاضر رسانه های جهان گزارش های متعددی از «اسرائیل آپارتایدی» را منتشر می کنند و تمامی اتفاقات مربوط به آفریقایی تبارهای اراضی اشغالی را زیر ذره‌بین برده‌اند.

واشنگتن پست: آیا اسرائیل «دولت آپارتاید» است؟

رسانه واشنگتن پست آمریکا مطلب خود پیرامون اتفاقات اخیر اراضی اشغالی را با این سوال آغاز کرده است.

واشنگتن پست در ابتدای گزارش انتقادی خود آورده است: « اگر یک کشور آپارتاید به معنای اعمال اقدامات غیر انسانی، ظلم و ستم سیستماتیک و برتری یک گروه نژادی نسبت به گروه دیگری باشد، پس اسرائیل گناهکار است»

به نظر می رسد اقدامات رژیم صهیونیستی در رابطه با رفتارهای مملو از نژادپرستی مورد انتقاد جامعه جهانی از جمله متحدان این رژیم نامشروع از جمله آمریکا و عربستان سعودی قرار دارد.

لس آنجلس تایمز: نه، اسرائیل کشوری ممتاز و قدرتمند اروپایی نیست

رسانه لس آنجلس تایمز آمریکا نیز تلاش های رژیم صهیونیستی را برای معرفی خود به عنوان یک کشور پیشرفته و آزاد اروپایی زیر سوال می برد و آن را صرفا محدوده‎ای مملو از نژادپرستی در خاورمیانه می داند که رفتارهایی تقبیحانه در برابر اقلیت های غیرسفیدپوست این نواحی دارد.

در بخشی از گزارش انتقادی این رسانه نوشته شده است: «همراه با سیاست‎های بازیابی هویت در ایالات متحده و اروپا، روندی رو به رشد برای ایجاد درگیری اسرائیل و فلسطین از نظر نژاد وجود دارد. بر اساس این روایت اسرائیل به عنوان یک پناهنده برای یهودیان سفیدپوست اروپایی امتیازهای ویژه ای برای آنها قائل است، امتیازهایی که برای دیگر اقلیت های غیرسفیدپوست وجود ندارد.

میدل‎ایست‎آی: تشخیص آپارتاید ، راه درست برای شناختن رژیم صهیونیستی

این رسانه نیز نوشته است: رژیم صهیونیستی در حال تحمیل آپارتاید به خاورمیانه است. گزارش وزارت امور خارجه ایالات در مجموع 141 صفحه است و به این مورد اختصاص دارد. این گزارش به وضعیت اسرائیل و سرزمین های اشغالی اختصاص دارد و ترویج آپارتاید را نشان می دهد.

بازتاب نژادپرستی اراضی اشغالی در جهان

جنایت جدید رژیم صهیونیستی در تمامی رسانه های جهان به طور کامل بازتاب یافته است. در این میان بحث بر سر آپارتاید اسرائیلی بسیار مفصل و پرشمار است. خشم شرکت کنندگان در این تظاهرات هنگامی افزایش پیدا کرد که دادگاه اسرائیل پلیس صهیونیست که در این قتل دست داشت را آزاد کرد و او را در حبس خانگی آن هم در داخل یک هتل قرار داد.

جز به جز اتفاقات اخیر فقط یک چیز را برای جامعه جهانی بازگو می کند، آپارتاید و تبعیض نژادی شدید و غیرقابل انکار. درگیری‌ها در اطراف شهرهای تل آویو و یوکنعام و کریان آتا آغاز شد و صدها نفر از یهودیان اتیوپیایی یکشنبه گذشته در مراسم تشییع جنازه این جوان آفریقایی در شهر بلدة حاییم شرکت کردند. آفریقایی‌تبارهای سرزمین‌های اشغالی معتقدند که سلمون تیکا (۱۹ ساله) هیچ گناهی نداشته و تنها به علت رنگ پوست خود کشته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها