یک پروانه‌شناس در معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: افزایش بارندگی و رشد گیاهان سبب رشد جمعیت پروانه‌ها شده است و این موضوع به هوای پاک ارتباطی ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۵۷۹۶

به گزارش مهر، علیرضا نادری افزود: هرگونه حشره‌ای به خاطر تغییر وضعیت آب و هوا، جمعیتش تغییر می‌کند. این‌گونه پروانه خاص که در تهران مشاهده می‌کنید به دلیل افزایش بارندگی و گیاهانی که مناسب تخمگذاری این حشره است، جمعیتش افزایش یافته است.
تنها دلیل ظهور این پروانه‌ها، افزایش بارندگی و به تبع آن افزایش گیاهان است.
این حشره‌شناس با اشاره به این‌که جای نگرانی برای شهروندان وجود ندارد، عنوان کرد: عمر این پروانه‌ها حداکثر یکی دو ماه است و عمر کوتاهی دارند. این پروانه‌ها امسال تخم‌گذاری می‌کنند و اگر سال بعد آب و هوا و بارندگی‌ها مشابه امسال بود و دشت‌ها و کوه‌ها مملو از گیاهان مختلف شد ما دوباره شاهد این پروانه‌ها خواهیم بود، اما اگر بارندگی کم باشد و گیاهان به اندازه امسال در سطح دشت‌ها و کوه‌ها نباشند، این پروانه‌ها به دلیل نبود غذا چنین ظهوری نخواهند داشت. این چرخه طبیعی حیات این پروانه‌هاست و طی ۳۰ سال اخیر، پنج بار موج حضور پروانه‌ها اتفاق افتاده است.
وی در پاسخ به این پرسش که با آن‌که پنج بار موج حضور پروانه‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم، اما امسال بیش از سال‌های گذشته این پروانه به چشم آمده‌اند، عنوان کرد: امسال این موج حضور بزرگ‌تر بوده و به‌جز ایران، در خاورمیانه نیز اتفاق افتاده است. ما در ترکیه، عراق و کشورهای حاشیه مدیترانه به دلیل رطوبت زیاد و بارندگی‌های بالا و افزایش گیاهان، شاهد حضور پروانه‌ها بوده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها