به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، در دنیای امروز اکثر شرکتهای سوپراسپرت سازی به سمت بهرهگیری از انرژی الکتریکی پیش میروند.
شاید در نگاه اول دلیل این اتفاق را کاهش مصرف سوخت بدانیم، اما علت اصلی به قدرت بسیار بالای موتورهای الکتریکی باز میگردد.
شرکتهای خودروسازی با بهرهگیری از نیروی کمکی موتورهای برقی، خودروهای هیبریدی فوق سریعی را تولید کردهاند که هیچ ارتباطی با ماهیت کم مصرف و آرام خودروهای هیبریدی اولیه ندارند. موتورهای الکتریکی معمولا به دور بسیار بالایی میرسند و به همین دلیل نیازی به گیربکس ندارند.
از طرفی قدرت آنها تنها وابسته به میزان برق ورودی به مدار موتور است و احتیاجی به تقویت و استفاده از انواع قطعات ارتقائی نیست. در کنار این موارد موتورهای الکتریکی معمولا کوچک هستند و دست خودروسازان در استفاده از چند عدد موتور الکتریکی در کنار موتور برقی باز است. ماحصل این طرز فکر به تولید ابرخودروهای فوق سریعی همچون مکلارن P1، فراری لافراری و پورشه ۹۱۸ انجامیده است.
در این میان برخی شرکتها از این هم فراتر رفته و وابستگی خود را از موتورهای بنزینی به کل قطع کردهاند. ریماک یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه تولید سوپراسپرتهای تمام برقی است که با مدل ریماک ۱ به شهرت زیادی رسید. حال با گذشت زمان کوتاهی از عرضه ریماک ۱، نوبت به ریماک C Two رسیده که به پرچمدار این کلاس نوپا بدل شود.
این خودرو مجهز به دو موتور الکتریکی است که توان تولید نیرویی بیش از ۹۰۰ اسببخار برای هر کدام از موتورها به صورت جداگانه فراهم است! نتیجه دستیابی به مجموعه توان ۱۸۸۸ اسببخار میشود. گشتاور این خودرو نیز ۲۳۰۰ نیوتنمتر بوده که رقم بسیار بالایی به حساب میآید. قیمت این ابرخودروی تمام برقی از ۲.۱ میلیون دلار آغاز شده که با توجه به توان بالاتر از بوگاتی شیرون، قیمت مقرون به صرفهای محسوب میشود!
شتاب صفر تا ۱۰۰ ریماک C Two در ۱.۸۵ ثانیه اتفاق میافتد و بیشینه سرعت آن به ۴۱۲ کیلومتر در ساعت میرسد. این خودرو با یکبار شارژ قابلیت پیمایش مسافت ۶۵۰ کیلومتر را دارد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد