رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

با ادامه حکومت شاه کشور در حد 40 سال قبل می‌ماند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

آغاز اصطکاک میان مدیریت انقلابی با تکنوکرات از زمان شهید رجایی

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اظهار کرد: از همان ابتدای انقلاب اسلامی خصوصاً از زمان ریاست جمهوری شهید رجایی میان مدیریت انقلابی با مدیریت تکنوکراتی در کشور اصطکاک ایجاد شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۸۹
آغاز اصطکاک میان مدیریت انقلابی با تکنوکرات از زمان شهید رجایی

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در خصوص تبیین مؤلفه‌های مدیریت انقلابی بابیان اینکه اصولاً هر انقلابی بدون نیروهای که از روحیه پرکاری، مجاهدت، انگیزه قوی و ایمان به هدف برخوردار باشند امکان موفقیت و پیروزی ندارد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران هم باتربیت نیروهای تراز انقلاب که بتوانند باروحیه، ایثار، فداکاری، ازخودگذشتگی، تبعیت از رهبری و باانگیزه ایمانی این انقلاب را به پیروزی برساند توسط امام ویاران امام به پیروزی رسید.

ترقی بابیان اینکه روحیه مردمی در دوران انقلاب خاطرنشان کرد: همه به یاد دارند که مردم در آن دوران چگونه نسبت به یکدیگر گذشت داشتند، برای هم فداکاری می‌کردند و چگونه اخلاص، نوع‌دوستی و فداکاری در جامعه موج می‌زد که انقلاب هم با همین روحیه به پیروزی رسید.

وی در ادامه بابیان اینکه مابعد از پیروزی انقلاب هم همین روحیه فداکاری را در نهادهای انقلابی که به برکت انقلاب اسلامی شکل‌گرفته بودند مشاهده می‌کردیم خاطرنشان کرد: ازجمله این نهادها می‌توان به جهاد سازندگی، کمیته‌های انقلاب، کمیته امداد حضرت امام و دیگر نهادهایی که نقش مردمی در آنها بسیار پررنگ است اشاره کرد که باانگیزه‌های مردمی کار پرحجم، پر کیفیت و مجاهدانه را با کمترین هزینه و مزد انجام می‌دادند.

عضو شورای مرکزی حزب بابیان اینکه نهادهای مردمی موجب شدند که نهال انقلاب رشد پیدا کند و با حرکت به سمت اهداف خود، سرعت پیشرفت در دستیابی به اهداف را افزایش دهد خاطرنشان کرد: البته طبیعی است چون ما ساختارهای گذشته را به‌طور کامل در کشورمان از بین نبرده‌ایم از همان ابتدای انقلاب اسلامی خصوصاً از زمان ریاست جمهوری شهید رجایی میان مدیریت انقلابی با مدیریت تکنوکراتی در کشور اصطکاک ایجاد شد.

وی مطرح‌شدن بحث تعهد و تخصص در ابتدای انقلاب را نتیجه همین اصطکاک میان مدیریت انقلابی با مدیریت تکنوکرات دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت انقلابی که در میان افرادی مانند شهید رجایی وجود داشت با مدیریت تکنوکراتی که سرشار از بروکراسی بود تفاوت قابل‌ملاحظه‌ای داشت و حضرت امام به همین دلیل نهادهایی را ایجاد کردند تا بتوانند به شکل انقلابی اهداف انقلاب را پیش ببرند و سرعت بیشتری به بازسازی کشور بدهند.

ترقی با تأکید براین که طبیعتاً اگر روحیه انقلابی همیشه در کشور استمرار داشت می‌توانستیم خیلی زودتر به پیشرفت و توسعه‌ای که موردنظر انقلاب اسلامی است برسیم خاطرنشان کرد: اما بعد از جنگ این روحیه انقلابی در کشور کاهش پیدا کرد و جریان‌های لیبرالی که در کشور حاکم شدند با این روحیه انقلابی مقابله و سعی کردند همان نظام دولت سالاری و بروکراسی را بر جامعه و مدیریت کشور حاکم کنند.

وی ادامه داد: در این دوران شاهد هستیم که در بعضی از عرصه‌ها حرکت انقلاب کند و به اهدافی مانند عدالت و تحول فرهنگی که باید برای پیشرفت کشور موردتوجه قرار می‌گرفت کمتر نگاه می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در ادامه در خصوص مؤلفه‌های مدیریت یا انقلابی بر اساس تجربه سال‌های بعد انقلاب گفت: کار مداوم، پرحجم، باکیفیت، مجاهدانه، مدیریت منسجم، طبعیت از رهبری نظام، یکدلی برای عبور مقتدرانه از موانع همراه با عشق و ایمان، کار خستگی‌ناپذیری برای خدا، شوق به کار، برداشتن گام‌های بلند، آرمانی و شتابان همراه با بصیرت و دشمن‌شناسی ازجمله پایه‌های این مدیریت انقلابی است.

وی افزود: هرجایی که این نوع مدیریت اعمال‌شده ما دررسیدن به اهداف انقلاب موفق بودیم و هر جا که این نوع مدیریت اعمال نشده متأسفانه موجب شده تا از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی عقب بیفتیم.

ترقی بابیان اینکه طبیعتاً اگر مدیریت انقلابی با تفکر انقلابی همراه باشد دوام و پایداری بیشتری دارد خاطرنشان کرد: اما اگر این مدیریت از تفکر انقلابی برخوردار نباشد زودگذر است و ممکن است دوام و بقای کافی نداشته باشد و اصولاً وقتی‌که حرکت و مدیریت انقلابی فاقد تفکر انقلابی است خیلی زود به پایان می‌رسد و نمی‌تواند ما را به اهداف خود برساند.

وی در پایان بابیان اینکه آنچه در تأثیر انقلاب اسلامی در منطقه، آمریکای لاتین و در دیگر نقاط می‌بینید همان مدیریت انقلابی است که تحت تأثیر تفکر انقلابی قرارگرفته است خاطرنشان کرد: مثلاً شما در کشورهای آمریکای لاتین می‌توانید آثار تفکر انقلابی ایران را همراه با مدیریت انقلابی مشاهده کنید و این آثار نشان‌دهنده این است که بخشی از تفکر انقلابی ملت ایران به آنجا صادرشده است و آنها تحت تأثیر این شهادت‌طلبی، مقاومت‌، ایستادگی‌، رهبری انقلاب اسلامی و معنویتی که بر نیروهای انقلابی حاکم است قرار گرفتند و می‌دانند که بدون این ابزار نمی‌توانند آن روحیه انقلابی را به‌طور کامل و بادوام حفظ کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها