سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، به دلیل شرایط ویژه و خاص استان آذربایجان غربی،جای خالی قطار بیش از چند دهه بود که در ارومیه دیده می شد تا اینکه دولت مردان وقت از سال 80 تصمیم گرفتند تا در سال 88 ارومیه را به صنعت ریلی وصل کنند، ولی سالها گذشت، وزراء آمدند و کنار ریلهای جوان عکس گرفتند و تاکید و سفارش کردند و رفتند. تا اینکه بعداز 9 سال وقفه، بالاخره قطار به ارومیه رسید.
ارومیه به دلیل شرایط خاص جغرافیایی به دلیل هممرز بودن با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان بهعنوان شاهراه ارتباطی ایران به اروپا یاد میشود، اما با وجود ضرورت و اهمیت توسعه زیرساختهای راه و حملونقل، محروم از شبکه ریلی است.
با بهره برداری از راه آهن ارومیه -مراغه دسترسی کشورمان به بازارهای جهانی آسانتر می شود و ضریب شاخصهای توسعهای حملونقل بهویژه ضریب نفوذ شبکه ریلی در این استان افزایش پیدا می کند.
پروژه راهآهن مراغه- ارومیه به طول ۱۸۵ کیلومتر و در پنج قطعه احداث شد و ایستگاه راه آهن ارومیه نیز مجهز ترین ایستگاه راه آهن کشور به شمار می آید.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد