قدردانی مدیر عامل انجمن ام اس ایران از تولید مستندی برای بیماری‌های خاص

دست‌های امیدوار در مسیر «پروانه شو»

به مناسبت تولید و پخش مجموعه مستند داستانی «پروانه شو» مدیرعامل انجمن ام‌اس ایران با ارسال سپاس نامه‌هایی مجزا همزمان از دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی، دکتر مرتضی میرباقری معاون سیما، علی فروغی مدیر شبکه سه سیما، ناصر کریمان و صفا چاوشی تهیه‌کننده و دیگر عوامل برنامه «پروانه شو» قدردانی کرد.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۶۷

به گزارش روابط عمومی معاونت سیما؛ عبدالحسین هوشمند در این سپاس نامه با ستایش از نگاه ویژه و امیدآفرین به بیماریهای خاص از جمله اماس در مستندپروانه شو ابراز امیدواری کرد با تولید مستندهایی از این نوع جامعه هر چه بیشتر با مقوله بیماریهای خاص آشنا شود.

گفتنی است دست ساختهای از بیماران مرکز با این سپاس نامهها همراه شد.

صفا چاوشاوغلی، تهیهکننده مستند «پروانه شو» با ابراز خرسندی از دیدن شدن این اثر، اطلاعرسانی و آگاهی بخشی را از اهداف تولید این مجموعه دانست و اضافه کرد: اطلاعرسانی عاملی موثر در پیشگیری از بسیاری از بیماریهای خاص و ژنتیکی است بهعنوان مثال زوجهای جوان نسبت به آزمایشهای ژنتیکی و غربالگریهای پیش از ازدواج حساستر میشوند یا اگر فرزند اولشان دچار بیماریهای ژنتیکی باشد برای فرزند دوم بیگدار به آب نمیزنند.

وی با قدردانی از حمایتهای مدیران شبکه سه سیما از بررسی بیماریهای متعدد همچون ایبی، دیستروفی، سندرمدان و اماس خبر داد و افزود:پروانه شو مستندی داستانی است که در آن یک دانشجوی جامعهشناسی برای تکمیل پایاننامه دکترای خود به مراکز درمانی، بیمارستانی و محل زندگی بیماران خاص سر زده و با پزشکان، کادر درمانی، بیماران و خانوادهایشان گفتوگو کرده و مشکلات آنان را به تصویر میکشد.

تهیهکننده مستند جنبههای روانشناختی و جامعهشناسی را از مهمترین نکات قابل توجه در مورد بیماران خاص دانست و اضافه کرد: بیماران خاص از دوجنبه جسمی و روحی در معرض فشار هستند. پزشکان متعهد همواره به لحاظ جسمی این بیماران را حمایت میکنند اما از نظر روانی جامعه وظیفه دارد تا به این بیماران توجه کند.

وی در مورد نحوه آشنایی با این نوع بیماریها گفت: من توسط نویسنده برنامه و از طریق فضای مجازی با بیماری پروانهای آشنا شده و پس از آن بتدریج نسبت به بیماریهای خاص دیگر حساس شدم.

تهیهکننده پروانه شو از سختیهای کار با بیماران خاص گفت و افزود: در طول کار فشارهای روانی بسیاری را تجربه کردیم گفتوگو با بیماران و توجیه خانوادههایشان برای مشارکت کاری طاقتفرسا بود. به علاوه بسیاری بر این باور هستند که تلویزیون نباید چنین مستندهای تلخی را روی آنتن ببرد ولی آگاهیدهی به افراد جامعه مهمترین دستاورد مستندهایی از این دست است.

وی از علاقه خود در مورد ساخت برنامهای برای کنترل خشم گفت و ادامه داد: متاسفانه جامعه ما با نحوه کنترل خشم آشنا نیست و یکی از آسیبهای اجتماعی ما همین عدمکنترل خشم بهشمار میآید.

تاکنون مستندهای «محیطزیست برای همه»، «سفیر دوستی»، «ایران بمان»، «ره افسانه» و «بلور شکسته» از صفا چاوشی در شبکههای مختلف پخش شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها