روحانی در دیدار رئیس جمهور ونزوئلا:

همه کشورها برای مبارزه با تروریسم جدیت داشته باشند

کوشکی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

سخنرانی روسای جمهور در سازمان ملل باید قاطع و صریح باشد

این استاد دانشگاه تهران گفت: عده‌ای می‌گفتند روحانی در سازمان ملل ذلیلانه صحبت کند تا قیمت ارز پائین بیاید. اما نتیجه صحبت رئیس‌جمهور از موضع ذلت، افزایش دوباره قیمت دلار بود.
کد خبر: ۱۱۶۶۶۳۹
سخنرانی روسای جمهور در سازمان ملل باید قاطع و صریح باشد

محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در خصوص سخنرانی
روحانی در سازمان ملل جنس سخنان روحانی را مخالف عزتمندی و آکنده از درخواست خواند و اظهار داشت: این سخنرانی حاکی از ضعف، به هیچ عنوان شایسته و درخور ملت مسلمان ایران و دولت جمهوری اسلامی که یک دولت انقلابی است نبود.

کوشکی با بیان اینکه در این سخنرانی التماس و ضعف موج می‌زد، گفت: سخنرانی روحانی این پیام را برای آمریکایی‌ها داشت که اگر یک مقدار فشار بیاورید ما باید تسلیم شویم و به نوعی نامه تسلیم و اظهار عجز و ضعفی بود که اصلا شایسته یک ملت انقلابی نیست.

وی در پاسخ به عده‌ای که می گفتند روحانی باید در سازمان ملل از مذاکره دم بزند تا نگویند ایران جنگ‌طلب است، گفت: مگر ترامپ در مجمع عمومی چگونه صحبت کرد؟ جدی محکم و قاطع، اوباما یا پوتین هم همین‌گونه صحبت می‌کنند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: کسانی که حرف‌ از مطرح شدن مذاکره توسط روحانی در سازمان ملل می‌زنند افرادی هستند که اعتقاد دارند ایران یک کشور درجه چهارم جهانی است و به همین دلیل همیشه باید از موضع کوچکی و ضعف سخن بگوید.

وی ادامه داد: چرا قدرتمندان و پیشگامان دنیا همه صریح، قاطع و بدون تعارف صحبت می‌کنند؟ چرا این بایدی که می‌گویند فقط در مورد ایران صادق است؟ شما کدام رهبر اروپایی یا کدام یک از مقامات چینی یا هندی را سراغ دارید که اینگونه صحبت کند؟

کوشکی در پاسخ به افرادی که می‌گویند سابقه نشان داده که سخنرانی‌های تند شنوا ندارد با تاکید براینکه سخنرانی تند و کند نداریم، اظهار کرد: سخنرانی باید صریح، محکم و براساس اصول هر کشور باشد؛ اگر کسی خارج از اصول کشور صحبت کند بی‌ربط است. ولی اگر کسی بر مبنای اصول و چارچوب‌های سیاست خارجی کشور و در قالب امنیت ملی خودش محکم صحبت کند این کار درست است.

وی با بیان اینکه سخنرانی آقای روحانی تماما درخواست عاجزانه بود و التماس در آن موج می‌زد تاکید کرد: سخنرانی روحانی این پیام را به آمریکایی‌ها و اتحادیه اروپا می‌دهد که اگر شما مقداری دیگر فشار بیاورید ما تسلیم خواهیم شد، سوال این است که آیا سازمان ملل جایی است که باید در آن اظهار عجز و خواهش کرد؟

این استاد دانشگاه در خصوص آن بخش از سخنرانی روحانی که نقض و تهدید را در برابر نقض و تهدید دشمنان قرار داده بود، اظهار کرد: بخش‌های دیگر سخنرانی روحانی نشان داد که این عبارت‌ها مصنوعی هستند. وقتی ده‌ها بار مذاکره کردن را تکرار می‌کنید هیچ کس باور نمی‌کند که حاضر باشید در برابر تهدید، تهدید کنید. عصر همان روز ترامپ تهدید کرد و نیمه شب روحانی به جای تهدید التماس کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی‌ها درخواست مذاکره نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند ایران بیاید مذاکره کنیم تا ما دستورات بعدی خود را بدهیم؛ یعنی مذاکره به روایت آمریکایی‌ها این است که ایران بنشیند تا ما بگوئیم با موشک‌هایش چه کند، ارتباطش را با حزب‌الله و حماس قطع کند و از یمن خارج شود؛ کما اینکه در برجام هسته‌ای هم آنها به ما گفتند چه چیزی از ما می‌خواهند و مطالباتشان را گفتند.

کوشکی پیشنهاد مذاکره توسط روحانی را بعد از اینکه ترامپ اعلام کرد با ایران مذاکره نخواهد کرد التماس و ذلتی دانست که با عزت مردم ایران در تضاد است و خاطرنشان کرد: طرف آمریکایی‌ می‌گوید من مذاکره را نمی‌پذیرم، ولی رئیس جمهور ایران بعد از این عبارت با کمال تاسف می‌رود و درخواست مذاکره می‌کند..

وی در پاسخ به افرادی که می‌گویند روحانی درخواست مذاکره داد تا قیمت دلار بالا نرود، با بیان اینکه اتفاقا نحوه سخنرانی روحانی قیمت ارز را افزایش داد، اظهار کرد: اگر روحانی سخنرانی می‌کرد و قیمت ارز 5 هزار تومان یا 10 هزار تومان می‌شد می‌گفتیم این سخنان تاثیری در جامعه داشته، ولی اتفاقا این
ذلتی که آقای روحانی در هنگام سخنرانی در سازمان ملل داشت نرخ ارز را بالا برد.

کوشکی ادامه داد: همین افزایش قیمت ارز نشان می‌دهد کسانی که پیشنهاد تسلیم می‌دهند اصولا با مسائل واقعی آشنا نیستند و فقط مانند افرادی که در خیالات خود هستند در خصوص واقعیات عرصه بین‌المللی دارند خیال بافی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای می‌گفتند روحانی در سازمان ملل ذلیلانه صحبت کند تا دنیا نگوید ایرانی‌ها جنگ‌طلب هستند و قیمت ارز پائین بیاید اظهار کرد: اکنون می‌بینیم روحانی در سازمان ملل ذلیلانه صحبت کرد، پرستیژ دولت ایران را به معرض حراج گذاشت اما نتیجه اینکه رئیس‌جمهور از موضع ذلت صحبت کرد کاهش ارزش پول ملی و افزایش دوباره قیمت دلار بود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها