بازی های آسیایی 2018 امروز وارد دهمین روز خود شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۸۹
هوا بس ناجوانمردانه آلوده است / اعتراض آسیایی ها به اندونزی

به گزارش جام جم آنلاین ، همانند روزهای گذشته آخرین اخبار مربوط به بازی های آسیایی جاکارتا را با هم مرور می کنیم.

*سود مالی دقیق کشور اندونزی از برگزاری بازی‌های آسیایی مشخص نیست اما تخمین زده می‌شود که این کشور آسیای شرقی بابت برگزاری المپیک آسیایی بیش از سه میلیارد و 400 میلیون دلار سود کرده باشد.

*انتقادات نسبت به سطح پایین بودن رقابت های برخی از رشته های ورزشی در بازیهای آسیایی ادامه دارد. از نظر کارشناسان و متخصصان سطح کیفی رقابتهایی همانند واترپلو و یا تنیس هم شان تورنمنت بزرگی مثل المپیک آسیایی نیست.

*مدال ورزشکار چینی به سرقت رفت. «لین ژومین» تیرانداز چینی که در ماده 25 متر سرعت مدال نقره بازی‌های آسیایی را به دست آورده بود در بازگشت به کشورش متوجه شده که مدال همراهش نیست. بر طبق آخرین شواهد مدال این ورزشکار زمانی که در فرودگاه بوده به سرقت رسیده است.

*در حاشیه بازیهای آسیایی جاکارتا کمیته «امور خیریه» تشکیل شده است. این کمیته به ورزشکاران، مربیان، تماشاگران و سایر مردم فراخوان داده تا به منظور کمک به فقرا و سایر کارهای بشردوستانه به کمپین مورد نظر بپیوندند.

* اینکه اندونزیایی ها با کمک رشته بومی کشور خودشان یعنی پنچاک سیلات مدال پشت مدال می‌گیرند فقط مورد اعتراض ایرانی ها نیست. این موضوع با انتقادات شدید دیگر کشورها هم مواجه شده است از جمله چین تایپه و کره جنوبی. از نظر مسئولان ورزش چین تایپه قوانینی اصولی باید وضع شود تا فقط رشته‌هایی در بازی های آسیایی حضور داشته باشند که مقبولیت و اعتبار جهانی دارند نه بومی!

*هوای شهر جاکارتا دیروز بسیار آلوده بود. دلیل این آلودگی هم چیزی نیست جز ترافیک بیش از اندازه که این ترافیک خود حاصل برگزاری بازیهای آسیایی جاکارتا، شلوغ تر شدن شهر و هجوم توریست هاست. این شهر یکی از آلودهترین روزهای سال را پشت سر گذاشت.

*نمایشگاه عرضه و نمایش لباسهای محلی کشورهای شرکت کننده در بازی های آسیایی 2018 دایر شد. این نمایشگاه با استقبال زیادی روبرو شده به حدی که بازدید از آن از برخی مسابقات آسیایی بیشتر است.

*بر اساس تحقیقات کمیته آمار بازیهای آسیایی 2018 مردم کشور اندونزی به دلیل برگزاری المپیک آسیایی در کشورشان بیشتر با ورزش آشنا شدهاند. در واقع برگزاری چنین رویدادی باعث می شود ورزش در این کشور بسیار پیشرفت کند. بر اساس این تحقیقات بسیاری از مردم اندونزی با برخی از رشته های ورزشی کاملا بیگانه بودند اما به لطف بازیهای آسیایی نه تنها با این رشته ها آشنا شده اند که علاقه مند هستند آنها را برای تفریح و حتی به صورت حرفهای آغاز کنند. بر طبق پیش بینی ها رشته هایی مثل شمشیربازی ، فوتبال و بسکتبال نیز در میان مردم اندونزی از این پس طرفداران بیشتری پیدا خواهد کرد.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها