پژوهشی جدید که با ۲ هزارشرکت کننده استرالیایی انجام شده نشان می دهد، خوردن روزانه یک پرتقال از ابتلا به بیماری های چشمی که به کوری منجر می شود، جلوگیری می کند.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۳۴
روزی یک عدد پرتقال بخورید تا کور نشوید!

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، تحقیقی جدید نشان می دهد خوردن روزانه یک پرتقال از ایجادmacular degeneration (دلیل عمده کوری) جلوگیری می کند. این در حالی است که هم اکنون کوری هیچ گونه درمانی ندارد.

این تحقیق در نشریه The American Journal Of Clinical Nutrition منتشر شده است. محققان موسسهWestmead Institute for Medical research با بیش از ۲ هزار فرد بزرگسال استرالیایی که بیش از ۵۰ سال داشتند، مصاحبه کردند. همچنین محققان به مدت ۱۵ سال رفتار و عادات آنها را بررسی کردند.

بامینی گوپینات محقق ارشد و استادیار دانشگاه سیدنی می گوید: این تحقیق نشان می دهد فلانووئیدهای موجود در پرتقال از ایجاد macular degeneration میان شرکت کنندگان جلوگیری کرده اند.

افرادی که روزانه حداقل یک پرتقال در وعده های غذایی خود می خورند ۶۰ درصد احتمال کمتری دارد ۱۵ سال بعد دچار macular degeneration شوند. این درحالی است که تحقیقات پیشین بر اهمیت ویتامین ها بر قدرت بینایی نیز تاکید داشته است. اما پژوهش جدید روی فلاونوئیدها و تاثیر آن برmacular degeneration تاکید دارد.

فلاونوئیدها آنتی اکسیدان هایی هستند که در تمام میوه ها و سبزیجات وجود دارند. آنها قابلیت ضدالتهاب سیستم ایمنی بدن را ارتقا می دهند.

در این تحقیق علاوه بر پرتقال، مواد غذایی دیگر حاوی فلاونوئیدها مانند چای و سیب را بررسی کردند. جالب آنکه نتایج نشان داد هیچ منبع غذایی حاوی فلاونوئید دیگری نمی تواند در برابر macular degeneration از چشمان محافظت کند.

macular degeneration بیشتر اوقات پس از ۵۰ سالگی اتفاق می افتد. به گفته مرکز کنترل و پیشگری بیماری آمریکا این مورد دلیل عمده کوری در سراسر جهان است.

Macular degeneration یک بیماری مزمن است که باعث از بین رفتن دید مرکزی و نابینایی می شود. افراد مبتلا به این بیماری به سختی می توانند متن های موجود در رایانه، موبایل و روزنامه را بخوانند. همچنین فرد هنگام رانندگی و تماشای تلویزیون دچار مشکل می شود.

به گفته محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا، ترک سیگار و در حقیقت سیگار نکشیدن نیز از ایجاد این بیماری جلوگیری می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها