
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
OKR به جای استفاده از هدفهای صلب، برای برنامهریزیهای کوتاهمدت و پر شتاب استفاده میشود و در حقیقت هدفچینی در چند روز (به جای چند ماه) صورت میگیرد. این روش برای شرکتهای بزرگ یا کوچک مناسب است و میتواند از سوی استارتآپها هم مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر شرکتهای بزرگی همچون گوگل، لینکدین، توییتر و اینتل از این چارچوب استفاده میکنند. مبدع این روش جان دوئر(John Doerr)، یکی از موفقترین سرمایهگذاران خطرپذیر (سرمایهگذاری روی آمازون و گوگل) فرمول سادهای برای هدفچینی مطرح کرده است. او اشاره میکند یک هدف باید دو چیز را مشخص کند: چه میخواهید به دست بیاورید و این دستاورد را چگونه اندازهگیری خواهید کرد. بنابراین یک هدف خواهید داشت و با یک نتیجه کلیدی رسیدن به هدف را سنجش خواهید کرد. هر سازمان چشمانداز بلند مدتی دارد (سه تا پنجساله) که از سوی مدیران ارشد معین میشود. این اهداف بلندمدت میتوانند اهداف یکساله سازمان را مشخص کنند و بر مبنای این هدفهای یکساله میتوان هدفهای سهماهه را در راستای تحقق این اهداف ایجاد کرد. مزیت این روش در درجه اول رصد و پیگیری مستمر یک هدف عینی است. همه تیم و کارکنان و مدیران میدانند دقیقا به دنبال چه چیزی هستند و رسیدن به آن چیز به معنای حرکت درست در مسیر نیل به هدف یکساله و اهداف کلان شرکت است. این تمرکز بر رسیدن به اهداف سبب افزایش بهرهوری شده و همه تیم براحتی اهداف کلیدی شرکت را دنبال خواهند کرد. مثالهایی از OKRهای مختلف در حوزههای گوناگون را میتوانید در okrexamples.co ببینید.
نگین یشمی
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
«جامجم» در گفتوگوی اختصاصی با سه نماینده مجلس الزامات سرمایهگذاری در تولید را بررسی کرد
حسن روشن در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد ؛
در گفتوگوی «جامجم» با یک کارشناس تحولات جمعیت ایران و جهان مطرح شد