عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی گفت:از نظر سیاسی، اقتصادی و حقوقی موافق هستیم که با موضوع تروریسم مقابله شود اما نباید در این زمینه بصورت گزینشی عمل شود و بدون توجه به منافع کشورها و مسایلی که امروزه در مورد گروه های تروریستی وجود دارد تصمیم بگیریم.
کد خبر: ۱۱۴۷۳۶۱
پیوستن ایران به FATF مشروط باشد / باید بتوانیم هر موقع که خواستیم خارج شویم

به گزارش جام جم آنلاین، مسعود گودرزی، نماینده ممسنی با اشاره به مسکوت ماندن دو ماهه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون تامین مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی افزود:جمهوری اسلامی ایران بصورت دائمی عضو ترتیبات بین المللی بوده و با وجود کار شکنی برخی کشورها مرتبا به تعهدات خودعمل کرده لذا با توجه به این موارد می طلبد که دقت بیشتری در ورود به ترتیبات بین المللی داشته باشد.

وی تاکید کرد: درمورد تامین مالی مبارزه با تروریسم باید گفت مقابله با تروریسم چیزی نیست که بخواهیم مخالف آن باشیم چون جمهوری اسلامی ایران قربانی تروریسم بوده و کشوری است که بیشترین هزینه را در این زمینه داده لذا به دنبال خشکاندن ریشه این پدیده شوم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی ازکانال ها و مسیر هایی که مساله شوم ترروریسم را زنده نگه می دارد مباحث مالی است، اما در زمینه تعریف تروریسم تفاسیرمتفاوتی وجود دارد چون برخی گروه ها که هم اکنون در لیست تروریستی قرار دارند، تعیین سرنوشت خود را می خواهند و به نوعی جنبش آزادی بخش محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه اولین ملاحظه جمهوری اسلامی ایران این است که حساب جنبش های آزادی بخش از گروه های تروریستی جدا شود، افزود: مبحث دیگر این که وقتی برخی کشورها به راحتی نسبت به ترتیبات بین المللی که ایران عضویت آن را دارد بی تعهد هستند و اقداماتی خلاف منافع ملی کشور را انجام می دهند فلذا هیچ تضمینی نیست که در آینده چنین کاری را تکرار نکنند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنند.

نماینده ممسنی تاکید کرد: ‌در برجام ما به تعهداتمان عمل کردیم اما زمانی که خواستیم از مزایایی آن بهره مند شویم مسایلی را رقم زدند که معلوم نیست درآینده چه بر سر این توافق بیاید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: البته منفعت حاصل از الحاق ایران به کنوانسیون تامین مالی تروریسم قطعا گشایش هایی برای کشور دارد اما در مورد اینکه چه تضمینی وجود دارد باید بگویم تنها تضمین پیش شرط هایی است که باید از طریق حاکمیت و قانونگذاران گذاشته شود تا اگر موردی اتفاق افتاد بلافاصله از توافق خارج شویم.

وی افزود:البته در توافقات بین المللی اصل حاکمیتی ایجاب می کند که هر دولتی درهر شرایطی که متوجه شد که توافقات به نفع منافع ملی وامنیت کشورش نیست بتواند از توافق خارج شود فلذا تنها تضمین، حق حاکمیتی ودوم اعمال شرط هایی است که باید گذاشته شود.

فاطمه امیری - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها