بررسی عملکرد ناجا درمدیریت وقایع خیابان پاسداران

پهلوانـان نمی‌میرند ...

سه روز بعد از غائله خیابان گلستان، جزئیات تازه‌ای از اقدامات آشوبگران برای برهم زدن نظم و اجرای طرح کشته‌سازی فاش شد؛ طرحی که با درایت و اقتدار پلیس ناکام ماند. آشوبگران که شامگاه دوشنبه در تلاش برای ایجاد درگیری با ماموران بودند، وقتی با صبر پلیس رو‌به‌رو شدند تصمیم گرفتند با شهادت ماموران آنها را مجبور به واکنش‌های احساسی کنند، اما تغییر گروهان ویژه حاضر در محل توسط فرمانده نیروی انتظامی تهران، دست آنها را در اجرای این نقشه هم کوتاه گذاشت. ساعت 4 صبح سه‌شنبه، ماموران که برای حفظ امنیت شهروندان صبر کرده بودند، اقتدار خود را نشان دادند و در عملیاتی 15 دقیقه‌ای آشوبگران را دستگیر کردند.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۶۶

به گزارش جامجم، غائله خیابان گلستان از عصر روز دوشنبه و به دنبال دستگیری یک سارق خودرو آغاز شد. پس از دستگیری این فرد، گروهی مقابل کلانتری 102 پاسداران تجمع کرده و خواستار آزادی او شدند.

ماموران در ابتدا سعی کردند با گفتوگو به این تجمع پایان دهند اما اغتشاشگران اقدام به درگیری و پرتاب موادآتش زا به سمت ماموران کردند. در ادامه نیز با اتوبوس و سمند به سمت ماموران حرکت کرده و باعث شهادت سه مامور پلیس و دو بسیجی حاضر در محل شدند.

به گفته سخنگوی ناجا، برخی از این افراد در حال تهیه کوکتل مولوتف بودند و برخی رجز خوانی میکردند. برخی هم به پشت بام خانه مردم رفته بودند.

سردار سعید منتظرالمهدی به جامجم گفت: پلیس برای متفرق شدن اخلالگران ورفع مزاحمت برای ساکنان، برای اغتشاشگران ضرب الاجل مشخص کرد. از سوی دیگر تلاش پلیس برای مذاکره و اتمام حجت با سردمداران این آشوب برای جمع کردن آنها از پشت بام منازل مردم و خیابانها تا پاسی از شب جواب نداد.

وی ادامه داد: ساعت چهار صبح سهشنبه این ضربالاجل به پایان رسید و ماموران با دستگیری آشوبگران که تمامی عناصر اصلی آشوب و رانندگان اتوبوس و سمند در میان آنها بودند، به غائله پایان داد. ساعت 4 و 30 دقیقه عملیات پایان گرفت و آرامش به خیابان بازگشت.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به مصدومیت 30 نفر از ماموران در این عملیات تاکید کرد: برقراری امنیت در مناسبتها و موقعیتهای اجتماعی ساز و کارهای خودش را دارد. نیاز به تدبیر، هوشمندی، صبر، تامل و اندیشه راهبردی و آیندهنگری است. زمانی که ضرب الاجل پلیس به سر برسد و بر شیپور برخورد با خاطیان و مخلان امنیت دمیده شود، کسی را یارای تاب در مقابل آن نیست.

با پایان عملیات مقتدرانه پلیس در برخورد با آشوبگران، رسیدگی به پرونده آنها در دادستانی تهران آغاز شد و با دستور دادستان تهران رسیدگی ویژه به پرونده متهمان آغاز شد.

بررسیها نشان داد، «م. ثلاث» راننده اتوبوس مرگ بود. مجرمی سابقه دار که روز حادثه با سوار شدن به اتوبوس به سمت ماموران حرکت کرد و باعث شهادت دو مامور یگان امداد و سرباز جوانی شد. با رسیدگی به این پرونده در کمترین زمان، کیفرخواست او صادر شد.

مستحق اعدام

حجتالاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور نیز در آیین تکریم و معارفه دادستانهای قدیم و جدید بندرعباس در جمع خبرنگاران گفت: به طور قطع کسانی که در حوادث خیابان پاسداران مسبب یا عامل شهادت پنج مامور نیروی انتظامی و بسیجی بودند مستوجب حکم اعدام هستند. برای دیگر عوامل مخل امنیت در این حادثه نیز مجازاتهای سنگین در نظر گرفته خواهد شد و دستگاه قضایی بدون هراس و با جدیت این موضوع را پیگیری میکند تا این پرونده زودتر به نتیجه برسد و اغتشاشگران به اشد مجازات برسند.

عباس جعفریدولتآبادی، دادستان تهران نیز از صدور کیفرخواست برای راننده اتوبوس مرگ خبر داد و افزود: با توجه به درخواست قصاص اولیایدم، نامبرده بزودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه خواهد شد. در مورد سایر اتهامات نامبرده به لحاظ ادامه تحقیقات متعاقبا اطلاعرسانی خواهد شد.

پشت پرده آشوب

با دستگیری آشوبگران بخصوص سر حلقههای این اغتشاش، جزئیات تازهای از اقدامات آنها فاش شد. حسین نقویحسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: سابقه این غائله برمیگردد به بازداشت چهار نفر از سرحلقههای این گروه انحرافی که البته آن موضوع مدیریت شد. اگرچه در همان دوران هم شاهد اقدامات ساختارشکنانه این گروهها بودیم. بعد از آن ماجرا، اطراف خانه تابنده هر روز صد یا 200 نفر با وسایل و سلاحهای سرد جمع میشدند و ادعای حفظ امنیت تابنده را داشتند که خود تابنده به آنها اعلام کرده بود ما اصلا مشکل امنیتی نداریم. ولی هدف این گروهها چیز دیگری است و به جاهای دیگری وصل هستند. نیروی انتظامی همه تلاش صادقانه و منطقی خود را بهکار گرفت، ولی با روحیه تهاجمی، خصمانه و خشونتآمیز این افراد روبهرو شد. نیروی انتظامی پیشنهاد مدارا و گفتوگو با نمایندگان آنها را پذیرفت و با سه نفر از نمایندگان آنها مذاکره کرد و توافق شد ماجرا را پایان دهند، ولی آنها خلاف توافق عمل کردند و دوباره از فرصت داده شده برای تجهیز و آمادهسازی خود استفاده کردند تا آشوبهای جدیدی را ساماندهی کنند.

علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در مطلبی در کانال تلگرامیاش نوشت: اقدام نیروی انتظامی برای انتقال مظنونان یک پرونده سرقتی به مرجع قضایی که یک نفر از آنها عضویت در فرقه داشته با مداخله چند نفر از دوستان وی منجر به فراری دادن متهم میشود که همین سرآغاز مراجعه گروهی از اعضای فرقه به کلانتری پاسداران شد و آنجا به بستن خیابان و دادن شعارهای مختلف و اختلال در منطقه وسیعی از پاسداران مبادرت کردند. وی تصریح کرد: قبل از اقدام به هرگونه دستگیری افراد توسط نیروی انتظامی، فرمانده ارشد پلیس طی مذاکرهای با تجمع کنندگان و درخواست متفرق شدن یک ساعت به آنها مهلت داد، ولی با سپری شدن زمان و اصرار به اقدامات غیرعادی خود، بیش از 360 نفر بازداشت شدند.

کشف سلاح از خانه تیمی اوباش

ابوالفضل حسن بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم درادامه گفت: در اغتشاشات اخیر علاوه بر گروه‌‌‌های افراطی وابسته به دراویش، عناصر وابسته به ضدانقلاب صحنهگردان ناآرامیهای خیابان گلستان هفتم پاسداران بودند و با همکاری برخی سرویسهای جاسوسی، تعداد زیادی سلاح گرم را در یک خانه تیمی جاسازی کرده بودند تا با بالا گرفتن اغتشاشات، این درگیریها را به عملیاتی مسلحانه تبدیل کنند که این موضوع با هوشیاری نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و خنثی شد.

مظلومیت شهدا

سرباز وظیفه رضا مرادیعلمدار، گروهبان یکم محمدعلی بایرامی، گروهبان یکم رضا امامی از نیروهای انتظامی در درگیری با اغتشاشگران شامگاه دوشنبه 29 بهمن ماه در خیابان پاسداران تهران به شهادت رسیدند.

شهید بایرامی، چهار ماه قبل عقد کرده بود و به جای خانه بخت، نقاب در چهره خاک کشید.

سرباز وظیفه مرادی هم برای آینده خود هزاران آرزو داشت که در کنار دو نیروی پلیس مظلومانه شهید شدند. صبح روز پنجشنبه پیکرمطهر شهدای ناجا با حضور مسئولان کشوری و لشکری و مردم تشییع شد. همچنین همزمان پیکر بسیجی شهید، محمدحسین حدادیان هم در امامزاده چیذر تهران تشییع شد.

وزیر کشور در حاشیه مراسم تشییع پیکر سه نفر از شهدای نیروی انتظامی گفت: طراحی و توطئه آنها در این مسأله این بود که موضوع را از یک کانون کوچک با تحریک و با تهدید و ایجاد اغتشاشهای محلی در مناطق مختلف، دامنه آن را در سطح ملی و کشور بگسترانند.بر اساس اطلاعات و اخبار دقیقی که داریم هدف این بوده که از نقطه شروع با درگیریهایی که ایجاد میکنند، عواطف و احساسات جریان خود را در سراسر کشور در حمایت از این گروه افراطی و خشونتطلب جذب کنند و در سراسر کشور و در جاهایی که کانون اقلیتها و جریانات اجتماعی اقلی وجود دارد کشور را متلاطم کنند.

عبدالرضا رحمانی فضلی ادامه داد: بعد از خویشتنداری، مدارا و مدیریت و برنامهریزی صحیحی که نیروی انتظامی و شورای تأمین در تهران در آن شبها بهعمل آورد و با هدایتهایی که صورت گرفت، موضوع بهنحو مطلوبی ساماندهی شد.اخبار دقیقی داریم که افراطیون این جریان بهدنبال کشتهسازی بودند تا با دادن کشته بتوانند انگیزه لازم را برای تحریک ایجاد کنند اما نیروی انتظامی با درایت و دادن فرصت و با مذاکرات و با همه اقداماتی که ناشی از تحقق خردورزی، هوشمندی و احساس مسئولیتی این نیرو بود تلاش کرد و این موضوع اتفاق نیفتاد.

وی بیان کرد: ما نمیدانستیم کسانی که بظاهر از عرفان و دل و عشق و آزادی صحبت میکنند با خنجر و دشنه و درفش وارد میشوند برای همین خواستیم صف اکثریت این جریان از صف اقلیت آنها جدا باشد. ما انتظار داشتیم و داریم که جریان اکثریت با عقلانیت و منطق و درایت، این جریان اقلیت افراطی را شناسایی کنند و صف خود را از آنها جدا کنند وگرنه جمهوری اسلامی ایران و نیروهای امنیتی و انتظامی در برخورد با خشونت و افراط لحظهای تردید نمیکنند.

فرمانده نیروی انتظامی نیز با بیان این که ناجا با هر فرقه و تفکری که بخواهد امنیت کشور را به مخاطره بیندازد با قدرت و قاطعیت برخورد میکند، گفت: پلیس در عرض 17 دقیقه اراذل را جمع کرد و اگر زودتر این اقدام را انجام نداد همه آن به دلیل امنیت و آرامش آن منطقه بود ؛ چرا که تراکم و تردد بالای مردم را در آن منطقه شاهد بودیم و اگر زودتر این اقدام صورت میگرفت باعث مشکلاتی میشد.

سردار حسین اشتری افزود: ما به هیچ عنوان به هیچ دسته، گروه و جریان سیاسی اجازه نمیدهیم امنیت را به خطر بیندازند و قطعا با آنها برخورد میکنیم.ما نمیگذاریم کسانی که دنبال ناامن کردن جامعه هستند به حیات خود ادامه دهند.ان شاءا... در اسرع وقت این مخلان نظم و امنیت و این اراذل و اوباش داعشی در محکمه عدل جمهوری اسلامی محاکمه خواهند شد.

ناگفتههای رئیسپلیس از تدبیر در خیابان گلستان

سردار حسین رحیمی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره رفتار پلیس در برخورد با اغتشاشگران به جامجم گفت: برخورد با اغتشاشگران در شهر که دست به اقداماتی میزنند و از مواضع شهری به عنوان سنگر برای اقدامات مجرمانه خود استفاده میکنند، با عملیات رزمی ـ جنگی که حریف در آن مشخص است، فرق میکند. در این اغتشاشات، پلیس درایت میکند هیچ آسیبی به شهروندان وارد نشود و در کنار آن با آشوبگران و افرادی که دست به اقدامات مخل نظم میزنند برخورد کند.

وی ادامه داد: این تدبیر و درایت میخواهد تا شما بتوانی به گونهای عمل کنی که هیچ گونه آسیبی به شهروند و اموال مردم وارد نشود و از سوی دیگر مجرمان و اغتشاشگران و افرادی را که دست به اقدامات مخل نظم و امنیت زدهاند دستگیر شوند. بنای ما بر این نیست با فردی که اغتشاش کرده سریع برخورد کنیم و جانش را بگیریم، اعتقاد ما این است پلیس باید این افراد را دستگیر کند و تحویل مراجع قضایی بدهد تا به تناسب جرمی که انجام داده برای او تصمیمگیری شود .

رئیس پلیس تهران با اشاره به ضرورت دوری از تصمیمات احساسی گفت: در اینجا نیاز به هوشمندی توام با شجاعت، درایت و تدبیر است نه شجاعت همراه با احساسات. شجاعت در این مسائل باید با درایت و تدبیر ادغام شود. در ماجرای اخیر بعد از شهادت سه مامور پلیس و مجروحیت 9 نفر دیگر، برای این که ماموران تحت تاثیر این اتفاق، بر اساس احساس برخورد خارج از اصول و منطق انجام ندهند، آن گروهان ویژه را جا به جا کردیم تا با درایت و تعقل این کار انجام شود.

سردار رحیمی با اشاره به عملکرد پلیس تهران در سه ماموریت اخیر عنوان کرد: در سه عملیات اخیر پلیس تهران شاهد هوشمندی و درایت بودیم. در آشوبگری دی ماه 96، پلیس اغتشاشگران را دستگیر کرد و اجازه نداد آسیبی به جان و اموال مردم و اموال دولتی وارد شود. در ماجرای بازار ارز هم 90 نفر از سوداگران را دستگیر کردیم . این کار در کمتر از پنج دقیقه اتفاق افتاد بدون این که آسیبی به کسی وارد شود و همه عوامل اصلی را دستگیر کردیم. در آشوب محله پاسداران هم وضعیت همینطور بود و زمانی که متولیان و مسئولان امنیتی تهران و کشور تصمیم گرفتند برخورد شود، در کمتر از 15 دقیقه با درایت و اقتدار برخورد صورت گرفت و تمام آنها از جمله لیدرها و اعضای اصلی دستگیر شدند. این که بعضیها میگویند زود یا دیر عمل شد، باید بیایند در صحنه و آنجا را ببینند و نظر بدهند.

وی تاکید کرد: اعتقاد ما این است که این آشوبهای شهری پیش از این بوده و امکان دارد باز هم باشد، به همین خاطر در اینجا ما باید درایت و تدبیر داشته باشم. با کمترین خسارت و با کمترین هزینه برای کشور و با کمترین خسارت جانی و مالی برای مردم باید آن را جمع کنیم.جایی که قرار بود اقتدار را به رخ بکشیم اثبات کردیم ما مجموعه مقتدری هستیم. از این لحظه به بعد هم کوچکترین تحرکی که انجام شود با شدیدترین برخورد پلیس رو به رو خواهد شد. ما بارها گفته ایم امنیت مردم و کشور و تهران برای ما خط قرمز است. باید تدبیر شود که با کمترین هزینه این موضوع جمع شود.

فرمانده انتظامی تهران با اشاره به اقدامات پلیس در حفظ امنیت شهروندان خاطرنشان کرد: همواره تمام فکر، ذکر و برنامه ریزی و اقدامات ما این است که پلیس در موضوع جامعه محوری و مردم مداری در کنار مردم و یارو یاور آنها باشد. تمام تلاش ما این است که حقوق شهروندان رعایت شود و مورد تکریم قرار بگیرند اما جایی که فرد قانونشکنی کرد آنجا پلیس با قدرت و قاطعیت با آنها برخورد میکند.

پلیس مظلوم واقع شد

دکتر محمدصادق کوشکی

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران

در همه جای دنیا یکی از نمادهای حاکمیت وجود یک نیروی قانونی مشروع و مسلح است که به آن پلیس میگویند و در هر کشوری وجود دارد. پلیس وظیفهاش این است که نظم و امنیت را در جامعه برقرار کند. اعمال قانون وظیفه پلیس است. حال اگر سلاح از دست پلیس که وسیله اعمال قانون اوست خارج شود، این تعریف به هم میخورد. اعمال قانون از سوی پلیس برای شهروندان عادی انجام نمیگیرد؛ چرا که آنها نظم جامعه را برهم نزدهاند و قانونمند هستند و به قانون پایبند. بنابراین پلیس اعمال قانون خود را فقط برای افرادی انجام میدهدکه دست به خشونت در جامعه زده و نظم و امنیت جامعه را برهم میزنند که پلیس با این گونه افراد در جامعه برخورد میکند. اما میتوان گفت در هر جامعهای هستند افرادی که تحمل قانون ندارند و به مقابله با آن میپردازند. این گونه افراد بنابر دلایلی از جمله شخصی، سیاسی و حتی تحرکات خارجی سعی میکنند از قانون سرپیچی کرده و فقط به منافع خود فکر کنند نه منافع کل جامعه. آنها با قانونگریزیشان باعث میشوند منافع اکثریت افراد حاضر را به خطر بیندازند و نظم و امنیت جامعه را برهم بزنند. پلیس به عنوان یک قوه قهریه برای پایان دادن به سرپیچی قانون گریزان باید اعمال قانون کند تا نظم جامعه برقرار شود و منافع افراد جامعه به خطر نیفتد. حادثه پاسداران از یک ماه پیش شروع شد . یک عده افراد قانون گریز و عربده کش در محله پاسداران حاضر شده بودندکه کار آنها باعث شده بود امنیت یک محله و مردم آنجا به خطر بیفتد. آنها ایجاد بی نظمی در رفت و آمد مردم به وجود آورده بودند. در این یک ماه پلیس از سلاح که ابزار اعمال قانونش بود، استفاده نکرده بود .

آنها سعی کرده بودند با گفتوگو و حرف زدن با قانون شکنان آنها را مجاب کنند که نباید امنیت جامعه را به خطر بیندازند و برهم زدن نظم عمومی که مرتکب آن شده اند درست نیست و نباید باعث سلب آرامش و آسایش مردم شوند. اما قانون شکنان به رفتار محترمانه پلیس توجهی نکردند. اگر پلیس در این یک ماه دستش باز بود میتوانست در همان روز اول این غائله را ختم کند. فردی در میان این اخلاگران بود که با خود کپسول 11 کیلویی گاز آورده بود. خوب این فرد کارش قطعا نشاندهنده این بود که برای آسیب زدن به مردم و به خطر انداختن جان آنها این کپسول را با خود به محله پاسداران آورده بود . چه بسا اگر آن کپسول منفجر میشد، جان افراد بیگناهی به خطر میافتادوخسارتهای بسیاری به مردم وارد میشد. پلیس مدام به آن قانون شکنان اعلام میکرد که از رفتار خود کوتاه بیایند و تسلیم شوند اما آنها توجهی به گفتههای ماموران نداشتند. ماموران در این حادثه واقعا مظلوم واقع شدند. چون دستان آنها بسته بود و هیچ اعمال خشونتی به عنوان قوه قهریه انجام نداده بودندو سعی میکردند با گفتوگو این مخلان نظم و امنیت را مجبور کنند دست از این رفتارهای نامناسب بردارند. شاهد بودیم اخلالگران به خانه مردم و خودروهای آنها رحم نکردندو به تخریب اموال شهروندان در محله پاسداران دست زدند. آنها مالکیت مردم را به رسمیت نشناختند و آنها را دچار دردسر کردند. این قانون شکنان هیچ مرزی را به رسمیت نشناختند. حتی قانون را به رسمیت نشناختند. پلیس نباید دست بسته در مقابل اینگونه اشرار قرار گیرد. وظیفه مقامات انتظامی برخورد قاطعانه با قانونشکنان است. در حادثه پاسداران پنج نفر از حافظان نظم و امنیت به شهادت رسیدند. شاید اگر از ابتدا تدبیری اندیشیده میشد که پلیس در همان روز نخست با قانونشکنان مقابله کند، این اتفاق نمیافتاد و این پنج نفر به شهادت نمیرسیدند. علاوه براین که پنج خانواده در آستانه سال نو داغدار شدند، همه ملت ایران بابت این غم عزادار شدند. پلیس در این غائله دست به خشونت نزده بود و خشونت را همان افرادی شروع کردند و دامن زدند که امنیت اجتماعی را برهم زده بودند. اگر کسی شک کند که پلیس دست به خشونت زده، واقعا سخت در اشتباه است و فکر او خیانتی به پلیس کشورمان است. زمانی که به رویکرد پلیس در کشور نگاه میکنیم، متوجه میشویم چه قاطعانه دربرابرقاچاقچیان موادمخدر، باندهای تبهکاری و خلافکاران برخورد کرده و عملکردهایی مثبت از خود نشان داده است. متاسفانه در غائله پاسداران شاهدآن بودیم که برخی رسانهها براحتی از کنار عملکرد پلیس عبور کردند و از مظلومیت پلیس در این ماجرا حرفی به میان نیاوردند البته در ابتدا هم اطلاعرسانی قوی صورت نگرفت. میتوان گفت این گونه رسانهها خود همراه و هم صف با همان قانون شکنان بودندکه در محله پاسداران نظم و امنیت را برهم زدند.

مدافعان مقتدر حریم امنیت ملی اجازه تکرار نمیدهند

سرلشکر محمد باقری،رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پی شهادت بسیجیان و سه نفر از نیروهای انتظامی توسط داعشیهای درویشنما، پیام تسلیتی صادر کرد که در آن آمده است: مدافعان مقتدر حریم امنیت ملی اجازه تکرار نمایشهایی را مانند آنچه در خیابان پاسداران رخ داد، نمیدهند و با هر تهدیدی علیه امنیت شهروندان با قاطعیت برخورد خواهد شد. بیشک این اقدام وحشیانه در ایام فاطمیه(ع) و لحظاتی که ملت ایران در ماتم و حیرت سانحه جانگداز سقوط هواپیمای مسافربری در ارتفاعات دنا و جان باختن جمعی از هموطنان عزیز بهسر میبرد، بیش از هر موضوعی بر تلاش شیطانی جبهه دشمن برای انتقام از تحقیر ناشی از پیروزیهای جبهه مقاومت و حضور حماسی و تماشایی ایرانیان بصیر و انقلابی و زمانشناس در راهپیمایی 22 بهمن و نیز فعال شدن پروژه اجماعسازی بین دشمنان خارجی و داخلی انقلاب با بهکارگیری آشوبگران اجارهای و پیادهنظامهای داخلی دلالت و تأکید دارد. وی ادامه داد: بهفضل الهی، نیروهای مسلح و مدافعان مقتدر حریم امنیت ملی - بویژه نیروی انتظامی شجاع و بسیج فداکار و باصلابت - اجازه تکرار نمایشهایی را مانند آنچه در خیابان پاسداران تهران پدید آمد به آشوبگران و قانونشکنان نداده و با هر پدیدهای که بخواهد حریم امنیت شهروندان عزیز ایرانزمین را مورد تهدید و خطر قرار دهد با قاطعیت برخورد خواهند کرد.

عملکرد با صلابت و درایت پلیس

رئیس مجلس شورای اسلامی از عملکرد با صلابت و با درایت نیروی انتظامی در حادثه خیابان پاسداران و نیز از درایت بسیج در برخورد با این واقعه تقدیر کرد.

علی لاریجانی با تسلیت شهادت پرسنل فداکار نیروی انتظامی و بسیج در حادثه خیابان پاسداران، گفت: از دقت عمل فرماندهی و پرسنل فداکار نیروی انتظامی سپاسگزاری میکنم که با صلابت و درایت با رخنهای که در مسائل امنیتی در تهران ایجاد شد، برخورد کردند. بسیج نیز در این موضوع فعال بود و شهید داد و البته بسیار مناسب، باتدبیر و باصلابت موضوع را مدیریت کردند.

غلبه بر احساسات

سیدحسن قاضیزادههاشمی، در یادداشتی با عنوان «پیروزی متانت بر جنایت و خشونت» که در کانال تلگرامیاش منتشر کرده، نوشت: «طی چند روز گذشته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، یکی از خشنترین رفتارها از سوی برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی را تجربه کرد که متاسفانه منجر به شهادت پنج نفر و مجروح شدن تعدادی از دلاوران نیروی انتظامی و بسیج شد. نکته مهم اما آن که این تعرض، با خشونت پاسخ داده نشد و ما شاهد درایت، مدیریت، صبر و غلبه بر احساسات فرماندهان حاضر در میدان بودیم که بهواقع چنین عکسالعملی در چنان شرایطی قابل تقدیر است. تصور نمیکنم در هیچ کشوری، وقتی نیروهای حافظ امنیت مورد حمله قرار گیرند، بتوان شاهد چنین تحمل و متانتی بود.»

عملکرد درست پلیس

حمید فرخنژاد، بازیگر سینما و تلویزیون که از نزدیک شاهد این غائله بود در پست اینستاگرامی خود نوشت: از نیروی انتظامی تشکر میکنم که دیشب عملکرد درستی داشت.

ناجا همان بود که باید باشد

عزتا... ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی در اینستاگرام از عملکرد ناجا در مدیریت آشوبهای دراویش داعشی در خیابان پاسداران تمجید کرد. ضرغامی تاکید کرد: پلیس، پس از اتمام ضرب الاجل، ظرف 10 دقیقه غائله را جمع کرد و کوچه پسکوچههای گلستان هفتم پاسداران را که سنخیتی با «زی درویشی»! ندارد از وجود اغتشاشگران پاکسازی کرد.کسانی هم که همیشه دل در گرو رفتار آمریکایی‌‌ها دارند، فهمیدند که بین جنایت هولناک و تاریخی آنان در محاصره، سوزاندن و نسل کشی فرقه داوودیه در تگزاس با کارآمدی و توانمندی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی چقدر فاصله است. ناجا همان بود که باید باشد. انتشار شایعات و تحریک عواطفی و احساسات با اخبار دروغ در فضای رسانهای هم قابل توجه است و یک بار دیگر ضرورت مدیریت و اشراف دولت بر فضای مجازی را روشن میسازد.

دعای رهبر انقلاب برای نیروهای نظامی

رهبرمعظم انقلاب، شامگاه پنجشنبه در پایان مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلاما...علیها برای نیروهای نظامی و افرادی که در برابر توطئههای دشمنان تلاش میکنند، دعا کردند.

پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، راههای صلاح و اصلاح را در مقابل ما قرار بده؛ ما را در پیمودن این راهها کمک بفرما، هدایت بفرما. دشمنان اسلام و مسلمین را مخذول کن؛ دشمنان جمهوری اسلامی را مخذول کن. آن کسانی که در حال طراحی خصمانه نسبت به جمهوری اسلامی هستند ــ که نمونههای کوچکش را شما گاهی در همین حوادث و اغتشاشات میبینید؛ اینها نمونههای کوچک توطئههای دشمن است ــ توطئه آنها را خنثی کن، ابطال بفرما؛ آنها را به توطئهگران برگردان.

پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، کسانی که با همه وجود، با همه اخلاص، با همه توان در مقابل این توطئهها میایستند، همه آنها را مشمول لطف و رحمت خودت قرار بده، کمکشان بفرما. پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، نیروهای بسیج را، نیروی انتظامی را، سپاه و ارتش را، همه کسانی را که در این راهها خدمتگزاری میکنند، کمک بفرما.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها