پژوهشگران جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیرالدین طوسی موفق به ساخت گذرگاه های تردد (گیت ها) شدند که نمونه‌های «رابو و رابین» آن در مراسمی رونمایی و به نمایش گذاشته شد.
کد خبر: ۱۱۱۵۵۷۱
«گیت‌» تردد ایرانی رونمایی شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر پروژه گذرگاه های تردد ایرانی در حاشیه این مراسم که در سالن همایش جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، گفت: این دستگاه در 14 مدل ساخته شده که «رابو و رابین» از جمله نمونه های آنها است.

مانی ملک افزود: صرفه جویی در مصرف انرژی، تردد آسان، اتصال به سیستم های کنترل تردد استاندارد و امکان تعبیه جهت نمای نورانی الکترونیکی از جمله ویژگی های این دستگاه ایرانی است.

وی، هشدار نسبت به وقوع زلزله را از جمله ویژگی های گذرگاه تردد نوع رابو اعلام کرد و گفت: در صورت وقوع زلزله این گیت ها باز می شوند و با استفاده از علایم نور و صدا هشدارهای لازم را به افراد حاضر در مکان می دهد.

مشاور ارشد رئیس جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیرالدین طوسی نیز به ایرنا گفت: تاکنون 14 نوع از این دستگاه ساخته شده که مدل رابو نوع پیشرفته تر این دستگاه است.

ابوالفضل تابش با اشاره به این که این طرح سال 86 آغاز شد، گفت: تاکنون تعدادی از این دستگاه ها تولید و در اختیار مجموعه های دولتی و خصوصی قرار گرفته است.

وی با اشاره به رفع مشکلات کشور به عنوان وظیفه اصلی جهاد دانشگاهی، خاطرنشان کرد که این نهاد سه پژوهشگاه از جمله «رویان» را در اختیار دارد که در زمینه سلول های بنیادی و ناباروری به موفقیت های بزرگی دست یافته است.

تابش همچنین به فعالیت 24 پژوهشکده و دو پارک علم و فناوری در این مجموعه اشاره کرد و گفت: این فعالیت ها نشانگر تلاش جهاد دانشگاهی در حوزه انتقال فناوری و بومی سازی دانش فنی با تمام توان است و حمایت های مسوولان از این گونه مراکز، ضمن جذب نیروی های نخبه به عنوان سرمایه بزرگ کشور، زمینه توسعه و پیشرفت کشور را فراهم می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها