فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ناو موشک انداز سپر در آذرماه به ناوگان نداجا الحاق می شود، گفت: نیروی دریایی در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس لحظه ای غافلگیر نشد و همین عدم غافلگیری بسترساز پیروزی در برابر دشمن متجاوز شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۱۸۷
ناو موشک انداز سپر به ناوگان نداجا الحاق می شود

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، امیر دریادار حسین خانزادی روز چهارشنبه در نشست خبری تشریح آخرین دستاوردهای این نیرو و گرامیداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش که در ستاد نداجا برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد.

وی گفت: الحاق بالگردها و شناورها و تجهیزاتی که کار ساخت و به روز سانی آن توسط جوانان این کشور انجام شده از دیگر برنامه های هفته گرامیداشت نیروی دریایی ارتش است.

دریادار خانزادی با ارائه و نمایش اسناد تاریخی دفاع مقدس مبنی بر غافلگیر نشدن نیروی دریایی در مقابله با نیروی دریایی رژیم بعثی صدام، ادامه داد: این اسناد تاریخی ماندگار نشان می‌دهد که نیروی دریایی در آن تاریخ در آمادگی کامل بوده و دچار غافلگیری نشده است.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش توضیح داد: در آن زمان صدام در برابر رسانه‌ها به وضوح اعلام کرده بود که راهبردش تصرف ایران در ظرف زمانی یک هفته است که این تحلیل با توجه به فضای سیاسی، اقتصادی و وضعیت هرج و مرج و فعالیت گروه‌های مختلف آن موقع کشور دور از انتظار نبود.

امیر دریادار خانزادی اضافه کرد: 34 روز مقاومت مستحکم تکاوران نیروی دریایی ارتش در خرمشهر، اجرای عملیات در کوی ذوالفقاریه آبادان، پشتیبانی از شبه جزیره آبادان و حضور در عملیات‌های مهمی همچون شکست حصر آبادان و بیت المقدس بخشی از نقش موثر نیروی دریایی ارتش در نبرد زمینی دوران دفاع مقدس است و این تلاش‌ها سبب شکست راهبردهای دشمن بعثی شد.

وی با اشاره به انجام عملیات مروارید نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در اجرا و برگزاری این عملیات سکوهای البکر و الامیه و پایانه‌های نفتی دشمن بعثی با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش به طور کامل منهدم شد و دشمن اقتصاد دریایی خود را از دست داد و راهبردش با مشکل جدی مواجه و خطوط مواصلاتی دشمن به طور کامل قطع شد.

دریادار خانزادی تصریح کرد: ما در دوران دفاع مقدس توانستیم در قالب 150 عملیات دریایی 10هزار کشتی را اسکورت کنیم و تنها 20 کشتی ما آسیب دیدند و این موفقیت بزرگی برای ما محسوب می‌شود.

فرمانده جدید نداجا تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از پایان جنگ تحمیلی با تدبیر مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا به شرق تنگه هرمز و استقرار در سواحل مکران متمایل شد تا از منابع دریایی موجود در این منطقه بهره لازم را ببرد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: خلیج فارس و دریای جنوب به لحاظ گذرگاهی، دسترسی، انرژی و دریاهای پیرامونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و یکی از مهمترین گذرگاه‌های آبی جهان در میان 9 گذرگاه مهم دیگر دنیا قرار دارد.

دریادار خانزادی افزود: نگاه بلند فرماندهی معظم کل قوا سبب حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش در سواحل مکران شده و این نگاه عمیق، بیانگر اهمیت سواحل مکران به خاطر اتصال ما به آب‌های آزاد و بین المللی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از این رو راهبرد توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی به عنوان دو راهبرد مهم در تولید قدرت دریایی کشور محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از برگزاری بزرگترین رزمایش مشترک امداد و نجات با حضور نیروی دریایی سایر کشورهای دنیا خبر داد و گفت: ناو سبلان و ناو بندرعباس در سوم آذرماه با رسیدن به سواحل بنگلادش با حضور دیگر کشورها بزرگترین رزمایش امداد و نجات را برگزار می‌کنند که این نتیجه حضور مستمر ایران در عرصه آب‌های آزاد و بین المللی است.

دریادار خانزادی در ادامه این نشست خبری به برنامه های گرامیداشت هفته نیروی دریایی اشاره کرد گفت: روز شنبه آیین تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل را خواهیم داشت، همچنین در هفته نداجا امسال الحاق ناو موشک انداز سپر به ناوگان نیروی دریایی ارتش برنامه ریزی شده و افتتاح فرودگاه جاسک را در این هفته خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: رزمایش بزرگ ولایت ۹۶ نداجا را نیز در دی ماه برگزار خواهیم کرد، پیشرفت های نیروی دریایی این نوید را می دهد که در فواصل کوتاه و کمتر از یک سال دیگر شناورهای سطحی و زیر سطحی را خواهیم داشت.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در پایان گفت: ما در آینده نزدیک وارد اقیانوس اطلس خواهیم شد و در بنادر کشورهای دوست در آمریکای جنوبی پرچم جمهوری اسلامی ایران را به احتزاز در می آوریم.

هفتم آذرماه در تقویم رسمی کشور روز نیروی دریایی ارتش نامگذاری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها