پیک مصرف برق در این روزها قصد پایین آمدن ندارد و در یک روند شتابان پرمصرف قرار گرفته است، به طوری که در روز سه‌شنبه باز هم در محدوده 53 هزار مگاوات باقی ماند.
کد خبر: ۱۰۵۱۰۲۲

این میزان مصرف برق در حالی ثبت شد که در مدت مشابه سال گذشته پیک مصرف برق 48 هزار و 482 مگاوات بوده است و این یعنی افزایش بیش از 5000 مگاوات مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل؛ مصرفی که به نظر می‌رسد عمدتا در بخش غیر مولد در حال اتفاق است و این معنایی جز هدر رفت سرمایه‌های ملی کشور نمی‌تواند داشته باشد.

شاید به همین سبب است که در این روزها یکی از راه‌حل‌های بسیار ساده و البته موثری که از سوی کارشناسان صنعت برق برای مدیریت مصرف تجویز می‌شود، این است که شهروندان می‌توانند با قراردادن کولرهای آبی روی «دور کند» و قرار دادن کولرهای گازی روی «25 درجه» به منافع ملی و صنعت برق کشور کمک شایانی کنند.

گزارش‌ها حاکی از این است که علت تاکید مستمر مسئولان وزارت نیرو روی وسایل سرمایشی و دقت در انتخاب آنها، این است که این وسایل به تنهایی بیش از «یک سوم» از مصرف برق کشور را دربر می‌گیرد.

مردم 5 تا 10 درصد مصرف آب و برق خود را کاهش دهند

در همین زمینه، وزیر نیرو گفت: اگر مردم 5 تا 10 درصد مصرف آب و برق خود را کاهش دهند، هیچ گونه نگرانی بابت تامین کامل نیاز مردم در آب و برق وجود نخواهد داشت.

حمید چیت‌چیان چهارشنبه پس از نشست هیات دولت، در جمع خبرنگاران افزود: امسال در مصرف برق با دو مطلب عمده مواجه هستیم؛ نخست گرمای کم‌سابقه و دوم، همزمانی گرمای مناطق مختلف کشور.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌های ما برای امسال این بود که حدود 5 درصد افزایش مصرف برق داشته باشیم و برای این شرایط کاملا آماده شده بودیم، اما در واقع مصرف انرژی بیش از 11 درصد افزایش یافت.

وزیر نیرو ادامه داد: کاهش 5درصدی مصرف آب و برق مطلب سختی برای مردم نیست؛ مردم می‌توانند هنگام مشاهده تلویزیون، چراغ بالای سر خود را خاموش کنند یا ساعت‌هایی که منزل یا محل کار را ترک می‌کنند، کولرها و لوازم سرمایشی را خاموش کنند؛ همچنین مردم می‌توانند کولرها را در درجه‌های کمتر از 25 نگذارند و لوازم برقی را به طور همزمان استفاده نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها