به گزارش جام جم آنلاین، نخستین نسل این خودرو با نام اوپل کومودور A در سال 1967 وارد بازار جهانی خودرو گردید و به سرعت به نامی محبوب بدل شد. امروزه مدل اینسیگنیا ی اوپل تبلور روح اوپل کومودور سابق است.
اما در ایران نیز تنها دو سال از آغاز دهه 50 شمسی گذشته بود که جعفر اخوان مالک شرکت بازرگانی جیپ ایران متوجه شد که اتومبیلهای آریا و شاهین تولیدی این شرکت دیگر توان رقابت با خودروهای وارداتی جدیدی که هر روز در خیابان ها رخ نشان می دادند را ندارند. پس به سرعت تصمیم گرفت تا به سراغ شرکت جنرال موتورز امریکا برود و بعد از حصول توافق، نام شرکتش را به جنرال موتورز ایران تغییر داد و خودروی اوپل کومودور نسل B که بر پایه اوپل رکورد D شکل گرفته بود (اوپل تحت مالکیت جنرال موتورز بود) را از سبد محصولات این شرکت انتخاب و آن را با بدلیل خوشنامی شورولت در ایران با نام شورولت رویال روانه جاده های ایران کرد.
نسل اول - 1967
نسل دوم که نسخه چهار در آن با پیشرانه 2500 و 2800 سی سی در جنرال موتورز ایران تولید شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد