مامور پلیس پایتخت به اتهام قتل عمد یک سارق با شلیک گلوله، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۳۲
محاکمه مامور پلیس به اتهام قتل سارق

به گزارش جام‌جم، 23 مرداد 94 یکی از ماموران پلیس پایتخت، سارقی را هنگام باز کردن در یک ماشین دید. او دستور ایست داد، اما سارق بسرعت سوار ماشین خود شد و به کوچه‌ای فرعی پیچید. کوچه بن‌بست بود و مامور با اطلاع از این موضوع، ماشین خود را در ورودی کوچه پارک کرد تا راه او را ببندد.

سارق پس از مشاهده این صحنه، پایش را روی گاز گذاشت و با سرعت حرکت کرد، اما با شلیک شش گلوله از سوی مامور روبه‌رو شد.

یکی از گلوله‌ها به پهلوی سارق اصابت کرد و باعث جراحت او شد. با حضور امدادگران اورژانس، مجروح به بیمارستان منتقل شد، اما جان خود را از دست داد تا مامور کلانتری به اتهام قتل عمد روانه بازداشتگاه شود. مدتی بعد کیفرخواست پرونده صادر شد و برای رسیدگی در اختیار شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران قرار گفت.

صبح دیروز، در ابتدای جلسه، مادر مقتول درخواست قصاص کرد. سپس متهم که پیش از این با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود، در جایگاه ایستاد و گفت: «آن روز در حال گشتزنی بودم که مقتول را هنگام باز کردن در یک ماشین دیدم. به او مظنون شدم و دستور ایست دادم، اما متهم بسرعت سوار خودرویش شد و فرار کرد. وقتی داخل یک کوچه بن‌بست پیچید، خودرویم را سر کوچه متوقف کردم تا از فرار منصرفش کنم، اما او با سرعت به سمت من آمد. چند بار ایست دادم و چند تیر هوایی شلیک کردم، اما او به رانندگی ادامه داد تا این‌که مجبور شدم چند گلوله به سمت ماشینش شلیک کنم. قصد من فقط متوقف کردن خودرو بود، اما یکی از تیرها به پهلوی مقتول اصابت کرد.»

سپس نوبت به وکیل اولیای دم رسید. او قتل عمد را محرز دانست و گفت: «محتویات پرونده حاکی از شلیک مستقیم گلوله به سمت مقتول است. این نشان می‌دهد تیراندازی و قتل به‌صورت عمدی انجام شده است. من به وکالت از اولیای دم، تقاضای قصاص دارم.» متهم نیز در آخرین دفاع، خود را بی‌گناه خواند و گفت: «من مجبور شدم تیراندازی کنم، چون سارق با سرعت زیاد به سمت من حرکت می‌کرد. او سابقه‌دار بود و من می‌خواستم دستگیرش کنم، اما گلوله به طور اتفاقی به او برخورد کرد.»

در پایان دادگاه قضات وارد شور شدند تا رای نهایی را صادر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها