به گزارش جام جم آنلاین، فلامینو برتونی مجسمهساز و طراح مشهور ایتالیایی خالق بدنه زیبایی و افسانهای این خودرو بود. همچنین آندره لوفبر مهندس هوایی طراحی پیشرانه و پل ماژه مهندس ماشین طراحی سیستم تعلیق هیدرولیک خاص سیتروئن DS را برعهده داشتند.
در جریان افتتاح سالن اتومبیل پاریس در تاریخ 5 اکتبر سال 1955، تنها در 15 دقیقه آغازین بیش از 740 دستگاه از این خودرو پیشفروش شد؛ همچنین تا پایان نمایشگاه در حدود 12 هزار دستگاه آن بفروش رسید.
این خودروی افسانه در بازسازی هویت فرانسه پس از جنگ جهانی دوم نقش شایانی را ایفا کرد و در دنیا به عنوان نمادی از فرانسه نوین شناخته شد.
با توجه به تجهیز سیتروئن DS در آن سالها به فرمان هیدرولیک، جعبهدنده نیمه خودکار، سیستم تعلیق هیدرولیک قابل تنظیم و ترمزهای دیسکی، این خودروی لوکس جلوهای از فناوری نوین محسوب میشد.
این خودرو در چهار تیپ DS19،DS20،DS21 وDS23 با پیشرانههای 1.9، 2، 2.1 و 2.3 و جعبه دندههای 3 سرعته خودکار، 4 و 5 سرعته دستی و 4 سرعته نیمه خودکار به بازار عرضه شد. همچنین در سال 1962 و 1967 دماغه و چراغهای جلوی این خودرو مورد فیسلیفت قرار گرفت.
در شامگاه بیست و دوم اوت سال 1962 هنگامی که شارل دوگل قهرمان ملی و رئیس جمهور وقت فرانسه به همراه همسرش با اتومبیل سیتروئن DS ریاست جمهوری، قصد عزیمت از کاخ الیزه به اقامتگاه شخصی در کلمبی خود را داشت، گروهی شش نفره از نظامیان ناراضی فرانسوی به سردستگی یک افسر فرانسوی متولد شده در الجزایر، در منطقه پوتی کلامار در حومه جنوبی پاریس با مسلسل به سوی وی آتش گشودند، اما بدلیل تبحر راننده و نیز استحکام خودروی سیتروئن DS وی توانست از مهلکه جان سالم بدر ببرد.
در ادامه توجه شما را به مجموعه کاملی از تصاویر ناب و تاریخی در این مورد جلب میکنیم:
ژنرال دوگل و خودروی سیتروئن ریاست جمهوری در قاب تصویر
تصویر نظامی فرانسوی متولد شده در الجزایر
تصاویر تاریخی سیتروئن DS
تصاویری زیبا از خودروی سیتروئن DS و ارکان آن - فیس لیفت
نمونهای سالم از خودروی DS23 در نمایشگاه خودروی ایران کلاسیکا 1395 در تهران
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد