برخی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن تأکید بر حق قانونی نمایندگان در استیضاح وزرا، ارجاع پرونده وزیر آموزش و پرورش به هیأت رییسه مجلس در فضای انتخابات را امری نادرست خوانده و گفتند: بسیاری از موارد استیضاح در دست اقدام بوده و باید به وزیر فرصت کافی داده شود.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۷۸
استرداد 1000 میلیارد به صندوق ذخیره فرهنگیان/ حق التدریسی‌ها تعیین تکلیف شوند

به گزارش جام جم آنلاین؛ به فاصله چند ماه مانده به پایان کار دولت یازدهم،حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ارجاع پرونده استیضاح وزیر آموزش و پرورش به هیأت رییسه مجلس خبر داد.

وی افزود:‌ ابتدا متقاضیان استیضاح سوالات خود را مطرح کردند و وزیر نیز پاسخ داد. اما استیضاح کننده ها از پاسخ ها قانع نشدند و بنابراین موضوع استیضاح به هیأت رئیسه مجلس ارجاع شد تا برای بررسی و صحن در جلسه علنی مجلس تصمیم گیری شود.

گفتنی است: اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان، ادعای عزل و نصب در وزارتخانه با رنگ و بوی سیاسی، حقوق‌های معوقه فرهنگیان، بی توجهی به امور تربیتی و آموزشی از جمله موارد مندرج در پرونده پرسش و پاسخ از دانش آشتیانی است.

علیرضا سلیمی دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیرامون طرح استیضاح «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» در گفتگو با جام جم آنلاین، اظهار داشت: در نشستی که با استیضاح کنندگان و شخص وزیر و معاونان وی داشتیم، برخی از نمایندگان با توضیحات وزیر در خصوص موارد مطروحه قانع نشده از این رو طبق قانون پرونده استیضاح به هیأت رییسه ارجاع شد.

وی افزود: البته ما ورای قانون قصد داریم با طراحان سئوال و جواب از دانش آشتیانی به رایزنی پرداخته تا موضوع را به گونه‌ای حل کنیم چرا که زمان کوتاهی تا اتمام کار دولت باقی مانده و فرصت اصلاح بنیادین عملا وجود ندارد.

سلیمی در خصوص آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان جام جم آنلاین گفت: بررسی این موضوع کاری پیچیده بوده و ابعاد گسترده‌ای را در بر می‌گیرد. بیش از ده‌ها شرکت از جمله پتروشیمی‌ها، بانک و مؤسسات مالی در این اختلاس درگیر بوده و لذا زمان بیشتری باید صرف ابعاد مختلف آن شود.

وی اضافه کرد: بنظر می‌رسد ظرف این مدت کوتاه توفیقات خوبی در امر تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از جمله استرداد 1000 میلیارد به صندوق حاصل شده بعلاوه این تحقیق و تفحص از بروز دیگر تخلفات جلوگیری نموده است.

سلیمی خاطر نشان کرد: کمیسیون بنا دارد با حوصله موارد استیضاح را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و امیدواریم دقت را فدای سرعت نکرده و ظرف مدت باقی مانده به نتایج مطلوبی برسیم.

«محمد قومی» نماینده مردم پاکدشت و از دیگر اعضای کمیسیون آموزش، با بیان اینکه استیضاح وزرا حق قانونی نمایندگان محترم است تأکید کرد: نباید کاری کنیم نفس استیضاح زیر سئوال رود و یک وزیر باید فرصت لازم برای اصلاحات را داشته باشد.

وی با نادرست خواندن ارجاع استیضاح دانش آشتیانی به هیأت رییسه در فضای انتخاباتی و تغییر دولت خاطر نشان کرد: بین رأی اعتماد مجلس به وزیر آموزش و پرورش و تاریخ استیضاح وی فاصله نامعقولی وجود دارد و از این جهت عدم همسویی خانه ملت در این مورد کاملا قابل پیش بینی است.

قمی در پاسخ به این سئوال که چه ارزیابی از رسیدگی به تخلفات صورت گرفته صندوق ذخیره فرهنگیان از زمان انتصاب دانش آشتیانی دارد، گفت: اتفاقا نقطه قوت وزیر آموزش و پرورش در همین حوزه بوده و در این مدت اندک با سر و سامان بخشیدن به سیستم مدیریتی صندوق، افراد جدیدی را به مجموعه اضافه کرده که این موضوع فرهنگیان را نسبت به احقاق حق خود امیدوار نمود.

وی در جواب پرسشی دیگر مبنی تعداد استیضاح کنندگان و اساسا اقدام کمیسیون بر مرتفع کردن مشکلات فرهنگیان ابراز داشت: هفته آینده دیداری از وزارت علوم داریم که در آن به بررسی بخشهای تحقق نیافته برنامه پنجم و ششم توسعه در حوزه آموزش پرداخته تا با هماهنگی دولت و مجلس بیشتر به حل مشکلات آموزشی کشور اهتمام ورزیم.

قمی در خصوص شعار امسال و منویات رهبری پیرامون رونق اقتصادی هم گفت: در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری، تقویت شرکتهای دانش بینان و ایجاد پل ارتباطی صنعت با حوزه آموزش و تحقیقات کشور از مهمترین برنامه‌های مجلس و وزارت علوم بوده که باعث بهبود و تولید و اشتغال کشور نیز خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سئوال که با توجه به استخدام منابع انسانی بویژه حق التدریسی‌ها مطالبه جدی فرهنگیان بشمار می‌آید، مجلس چه راه کاری برای تسهیل این امر پیشنهاد می‌کند، گفت: آموزش و پرورش باید یک آمایش جدیدی از وضعیت دانش آموزان و معلمان داشته باشد. اعتقاد داریم در برخی موارد سیستم آموزشی نیازمند جذب نیرو و در پاره‌ای مناطق با ازدیاد معلم مواجه است.

وی خاطر نشان کرد: معلمان حق‌التدریسی بر حسب سابقه کار خود باید زودتر تعیین تکلیف شوند، توزیع منابع انسانی بر اساس توانمندی و همچنین رسیدگی به بازنشستگی پیش از موعد بانوان می‌تواند بر چرخه استخدام در حوزه آموزشی کشور و امکان جذب نیروی جدید راهگشا باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۰
صرفنظر از ماجرا یك نفر كه با امور مالی سروكار داشته 30سال پیش 3000000كم اورده بود واظهار میكرد قاطی پولهای توی جیبم شده.
rajabi
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۰
این 1000 میلیارد كجا استرداد شده ما نندیدیم دوستان مشكل اموزش پرورش با یكی دو وزیر حل نمیشه ریشه ای از دوره قبل از انقلاب هم همین بوده
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها