رئیس اتاق بازرگانی کوالالامپور گفت: این هیات بازرگانی آمادگی کامل برای سرمایه‌گذاری در استان خوزستان را دارد.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۴۷
مالزی در خوزستان سرمایه‌گذاری می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین، سرمید مردوجی در نشست مشترک هیات تجاری کشور مالزی و اتاق بازرگانی خرمشهر در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر با بیان اینکه استان خوزستان از پتانسیل های زیادی برخوردار است، گفت: اتاق بازرگانی کوالالامپور در سال 1975 تاسیس شده و تمام وظایف آن با اتاق های بازرگانی کشورهای دیگر تفاوتی ندارد.

وی گفت: برای ارتباط بیشتر اتاق های بازرگانی کشور ایران و مالزی باید دولت ها تمهیداتی را فراهم کنند تا ارتباط بازرگانی و تجاری سریعتر برقرار شود.

مردوجی افزود: امید است بتوان محصولات کشور مالزی را به خوزستان صادر کنیم و همچنین صادراتی از کشورهای آسیایی به مالزی را داشته باشیم.

وی گفت: بسیار خوشحالم از اینکه امروز استقبال خوبی از کشور ایران در اتاق های آبادان و خرمشهر مشاهده کردم و این برای ما جالب بوده چون در هیچ کشوری تاکنون چنین استقبالی ندیده ایم.

مردوجی از هیات اتاق های آبادان و خرمشهر برای سفر به مالزی دعوت کرد و گفت: هیات های اتاق بازرگانی آبادان و خرمشهر برای بازدید از کارخانه ها و صنایع کولالامپور دعوت می کنم.

وی ادامه داد: امید است برای انجام کارهای مشترک اقتصادی در آینده نزدیک با ایران همکاری ها را آغاز کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر نیز در این نشست گفت: خوزستان با توجه به ثروت های خدادادی و منابع طبیعی از دیرباز مورد توجه سرمایه گذاران و تجار خارجی بوده است.

هانی فیصلی افزود: خرمشهر و آبادان به واسطه شرایط ویژه ای که در منطقه دارند بیشتر از دیگر مناطق استان خوزستان مورد توجه قرار دارند.

وی اظهار داشت: قرار گرفتن شهرهای آبادان و خرمشهر در منطقه آزاد اروند شرایط ویژه ای را برای سرمایه گذاری به وجود آورده است.

فیصلی افزود: وجود راههای ارتباطی همچون حمل و نقل ریلی، دریایی، هوایی و بهره مندی از معافیت های ویژه مناطق آزاد به عنوان ظرفیت های منطقه می توان نام برد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: دعوت از هیات تجاری به منظور دیدار از منطقه نه تنها در توسعه و گسترش اقتصادی موثر است بلکه در زدودن تبلیغات سوء می تواند شرایط ویزه برای این منطقه ایجاد کند.

فیصلی افزود: امید است با برگزاری نمایشگاهها و دعوت از فعالان اقتصادی کشورهای خارجی بتوان رونق اقتصادی در این منطقه را رقم زد.

هیات مالزی پنج هزار میلیارد ریال در خوزستان سرمایه گذاری می کند

مشاور مدیر کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان گفت: هیات مالزی در مرحله اول پنج هزار میلیارد ریال در صنایع پایین دستی استان خوزستان سرمایه گذاری می کند.

پیام حاجی پور افزود: هیات خارجی تمایل زیادی به سرمایه گذاری در زمینه کشاورزی، صنایع پایین دستی و بخش آلومینیوم، نفت و گاز و گاز سیستم های تهویه در ایران دارد.

وی در ادامه گفت: اتاق بازرگانی کوالالامپور به همراه هیات چند کشور خارجی دیگر همچون دو شرکت بزرگ سنگاپوری، شرکت IAS کره و EE ایتالیا و NFC چین و SMS گروپ آلمان مهمان شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان بودند و در سفری به شهرهای اهواز، مسجدسلیمان، بهبهان و رامهرمز دیدن کردند.

حاجی پور افزود:تصمیم قاطع سرمایه گذاری خارجی بر این شد که به سرعت هر چه تمامتر برنامه های گسترش توسعه تجارت در استان خوزستان عملیاتی کنند.

وی اظهار داشت: اولین تفاهمنامه با آلومینیوم کاوه خوزستان منعقد گردید و ظرف یک ماه آینده عملیات اجرایی کارخانه صنایع پایین دستی آلومینیوم مسجدسلیمان نیز آغاز می شود.

حاجی پور گفت: با توجه به قولی که به استاندار و آیت الله جزایری داده اند ظرف یک سال آینده 10 کارخانه در استان خوزستان ایجاد شود.

وی ادامه داد: بعد از بازدید از خرمشهر و آبادان و شرایط و مزایای منطقه آزاد اروند تصمیم بر این شد سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند گسترش پیدا کند.

وی گفت: اتاق بازرگانی آبادان و خرمشهر امروز میزبانی بسیار خوبی به عمل آمد و تفاهمنامه خوبی امضاء کردند و نشان دادند همیشه آماده پذیرای سرمایه گذاران خارجی هستند وبستر خوبی فراهم شده است.

حاجی افزود: دعوت از هیات اتاق بازرگانی آبادان و خرمشهر برای سفر به کشور مالزی و ایتالیا، چین و آلمان در جهت بازدید از کارخانه های این کشورهاست.

وی با بیان اینکه این کشورها آمادگی پذیرایی هیات اتاق بازرگانی آبادان و خرمشهر هستند، گفت: این بازدید در توانمندسازی و به روزرسانی دانش فنی و فناوری صنایع تاثیر مثبتی در تولید و صادرات محور استان خوزستان داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها