پرینت سه بعدی به کمک فرمول یک می‌آید!

فناوری پرینت سه بعدی این در سال گذشته میلادی یکی از ترندهای اصلی دنیای اینترنت بود. دلیل این اتفاق، عمق و کاربردپذیری بالای این تکنولوژی است که از اجازه ساخت محصولات و قطعات تازه‌ را در بستری نو بوجود می‌آورد. شرکت فراری در این میان می‌خواهد تا از امکانات این سیستم در دنیای صنعت خودرو بهره گیرد.
کد خبر: ۹۹۷۴۹۳
پرینت سه بعدی به کمک فرمول یک می‌آید!

به گزارش جام جم آنلاین از خودرونویس، این روزها در مارانلو همه کارکنان فراری تلاشی بی‌وقفه را برای ساخت خودروی فرمول یک این شرکت پیگیری می‌کنند. با این وجود خبرهای زیادی درمورد وضعیت پیشرفت تیم مهندسی خودروی فرمول‌یک فراری به گوش نمی‌رسد. گفته می‌شود که علت سکوت خبری در خصوص بیم و امیدهای فراری برای فصل آینده فرمول یک براساس طبق دستور رئیس این شرکت، سرجیو مارچیونه، برای جلوگیری از افشای غیرمترقبه اطلاعات صورت گرفته است.

سال گذشته این شرکت هدف‌گذاری دشواری کرد و اعلام کرد که می‌خواهد در اولین مسابقه فصل 2016 پیروز از میدان خارج شود. اما امسال هیچ صحبتی در خصوص انتظارات فراری از فصل آینده نشده و تمامی تلاش‌ها برای پروژه 668 در سکوت و مخفی‌کاری کامل انجام می‌شود.

تنها چیزی مشخصی که علاقه‌مندان فراری از برنامه فرمول یک این شرکت ایتالیایی می‌دانند تاریخ رونمایی و فیلم‌برداری از خودرو فصل جدید در 24 فبریه سال جاری میلادی است. با این وجود گفته می‌شود که برای افزایش توان خودروی نهایی تیم مهندسی این شرکت در حال تحقیق بر روی بهینه‌سازی احتراق پیشرانه هستند.

فدراسیون جهانی اتومبیلرانی در خصوص ترکیب آلیاژهای مورد استفاده در پیشرانه و بدنه حساسیت‌های به خصوصی دارد و در همین حین فراری می‌خواهد تا از آلومینیوم که عموما مورد استفاده قرار می‌گیرد دور شود و آلیاژهای‌ تازه‌ای را امتحان کند.

دلیل این علاقه فراری به استفاده از ترکیبات تازه، مقاومت کم آلیاژهای آلومینیومی از لحاظ انبساط دمایی، تغییر شکل و شکستگی است. برای بدست آوردن آلیاژ مناسبی که در عین وزن پایین از مقاومت بالایی برخوردار باشد، فراری می‌خواهد تا از تکنولوژی پرینت سه بعدی استفاده کند.

استفاده از پرینت سه بعدی این اجازه را به مهندسین فراری می‌دهد که لایه بسیار کم ضخامتی را روی هم قرار دهد در نهایت فرمی را بسازد که در شیوه‌های سنتی و کنونی قابل دستیابی نیست. با توجه به اینکه احتمال استفاده از این فرایند توسط دیگر تیم‌های فرمو‌ل ‌یک وجود دارد، بینوتو امیدوار است که بتوانند بهره‌گیری از این فرآیند را زودتر عملی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها