گفت‌وگو با سیدحسین حسینی، خبرنگار شبکه افق در سوریه

جای خالی شهید خزایی در شب آزادی حلب

وحید جلیلی، مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره مردمی فیلم عمار در نشست رسانه‌ای این رویداد سینمایی ـ که روز گذشته در حسینیه هنر برگزار شد ـ خبر از تجلیل از ابوالقاسم طالبی، کارگردان فیلم‌های انقلابی و ارزشی و اثر در حال اکران یتیمخانه ایران و شهید محسن خزایی، گزارشگر صداوسیما داد.
کد خبر: ۹۸۰۰۳۵

آن طور که فارس گزارش داده، جلیلی ضمن اعلام این خبر گفت: در هفتمین جشنواره فیلم عمار، مجموعه زنان انقلابی که در طول نهضت امام(ره) در حوزه‌های مختلف نقش‌آفرینی کردند، تجلیل خواهند شد. خانم دباغ از این جمله هستند که ‌ای کاش در زمان حیاتشان این اتفاق می‌افتاد و البته تاثیر این افراد به دوره زندگی‌شان در این دنیا محدود نمی‌شود.

وحید جلیلی در ادامه صحبت‌های خود در ارتباط با سازمان تماشا و تعریفش از آن گفت: امروز چالش اصلی سینمای ایران سازمان تولید نیست،‌ سازمان تماشاست. اگر تعارفات را کنار بگذاریم، جریانات سیاسی و فرهنگی خاص توانسته‌اند با حمایت‌های بی‌شائبه قدرت‌های بزرگ به سازمان تماشای خوبی برسند.

فروش‌های اخیر فیلم‌های روی پرده معنادار است، فیلم‌هایی که اگر سه چهار سال پیش بود و به نمایش درمی‌آمد، یک‌دهم این فروش را هم به خود نمی‌‌دید. این آثار به لحاظ استانداردهای هنری و حرفه‌ای در سطح متوسطی هستند و با اتکا به سازمان تماشا به فروش قابل توجهی دست پیدا کرده‌اند.

در مقابل، استراتژی تهدید‌محور و فرصت‌سوزی در بعضی مدعیان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. ما سازمان تماشای مناسب سینمای انقلاب را نداریم و از آن بهره نمی‌بریم. نادر طالب‌زاده که دبیری این دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار را به عهده دارد‌، گفت: خیلی خوشحالم که در این دوره در جشنواره مردمی فیلم عمار حضور دارم. قدرت‌های بزرگ که به طرق مختلف در مقابل انقلاب اسلامی ایستادند، در بسیاری جاها نتیجه عکس گرفتند. یکی از آنها داعش بود که برایشان نتیجه عکس داشت و حالا خودشان تفاوت آنچه را که ایران به عنوان اسلام ناب از آن یاد می‌کند، با آنها می‌بینند و می‌فهمند. ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا چندی پیش عنوان کرد، حضور اخوان‌المسلمین در آمریکا غیرقانونی می‌شود. در این شرایط ما نیاز به یک رسانه خوب داریم. این جشنواره محلی است، برای تربیت نیروهای انقلابی که انقلاب اسلامی را در جهان، معرفی و از درون نقد کند.

هفتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار از هشتم دی آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها