اینک برخلاف یک دهه پیش، ما پیاپی شاهد عرضه نسخههای سخت جذاب و گیرا از پژو هستیم و این خودروساز میرود که فر و شکوه پیشین خود را باز یابد. پژو مجدداً روی ریل افتاده و دورنمای وضع آن کاملاً روشن است.
به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، در این میان، پژو تنها به عرضه محصولاتی بهروز و مدرن اکتفا نکرده بلکه ساختههای فعلی خود را هم یکی پس از دیگری، تحت عمل فیسلیفت قرار داده است؛ و شاید مهمترین تغییر، همان جابهجایی آرم پژو از روی کاپوت به مکان سنتی آن یعنی میانه جلوپنجره باشد، آرمی که تأثیر بسزایی در زیبایی جلوپنجره محصولات پژو ایفاء نموده و بهنوعی مؤید هویت آن است. البته سادهلوحانه است که تغییرات فعلی را تنها به جابهجایی یک آرم محدود نماییم بلکه نکته مهمتری که در طراحیهای نوین پژو سخت به چشم میآید استفاده ماهرانه از خطوط شارپ و تیز در کنار خطوط نرم است، بدون آنکه در این میان، یکی فدای آن دیگری شده و به زیبایی کلی خودرو لطمه وارد شود.
ازجمله مدلهایی که پژو در آیندهای نزدیک قصد تولیدش را در ایران دارد، سدان 301 است. این سدان اقتصادی هماینک در سه نقطه از عالم منجمله اسپانیا، چین و نیجریه به تولید میرسد و اگر کارها طبق روال عادی و متعارف خود پیش برود، بهزودی کشورمان به چهارمین تولیدکننده آن بدل خواهد شد. در این میان، عمده انتقاداتی که وجود دارد به طرح این خودرو، بهویژه ناحیه جلو آن برمیگردد که چندان زیبا و عامهپسند نبوده و تا حدی ملالت و کسالت را القاء میکند. خبر خوشی که دراینباره وجود دارد آن است که پژو به فیسلیفت این خودرو اقدام و طرحی بهمراتب زیباتر و عامهپسندتری را برای آن تدارک دیده است. به امید آنکه در کشور ما نیز، نسخه فیسلیفت در همان آغاز کار در مدار تولید جای گرفته و از عرضه نسخه قدیمی آن پرهیز گردد.
چندی پیش سایت «CARNEWSCHINA متن مختصری را درباره پژو 301 فیسلیفت انتشار داده که در اینجا برگردان آن را از نظر میگذرانیم.
پژو 301، فیسلیفتی را در چین پذیرا خواهد شد. در این میان، عمده توجه آدمی به جلوپنجره جدید و چراغهای این خودرو معطوف میگردد، جایی که طرح آن به پژو 308 سدان شباهت یافته است.
تغییرات دیگر شامل مواردی همچون سپرهای جلو و چراغهای عقب جدید هستند. نسخه فیسلیفت پژو 301 در نمایشگاه خودروی گوآنگژو رونمایی خواهد شد و بهزودی شاهد عرضه آن در بازار چین خواهیم بود.
نسخه فعلی و یا غیر فیسلیفت پژو 301، نخستین بار در سال 2013 میلادی رونمایی شد. در حال حاضر، این خودرو ارزانترین سدان در خطوط تولید پژو در چین به شمار میآید و بهای آن از رقم 95,700 یوآن استارت خورده و به 119,700 یوآن ختم میگردد. تنها پیشرانهای که برای آن در نظر گرفته شده، یک نسخه 1.6 لیتری به توان 117 اسب بخار است. این پیشرانه به همراه یک گیربکس 5 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک عرضه میشود.
پیشرانه و گیربکسها بدون هیچ تغییری عیناً در نسخه فیسلیفت پژو 301 نیز به کار خواهند رفت و بهای نسخه فیسلیفت نیز در همان حد قبلی خواهد بود.
پژو 301 در چین به اشتراک توسط دانگ فنگ – PSA به تولید میرسد. ضمن اینکه مدل خواهر خوانده ، یعنی سیتروئن سی الیز (C-ELYSEE) نیز فیسلیفتی را به خود خواهد دید.
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
با یوسف رحیمی، درباره تلاش برای تحقق یکی از توصیههای رهبر معظم انقلاب گفتوگو کردیم
گفتوگوی «جامجم» با دستاندرکاران شبکههای مختلف رادیویی که مراسم تشییع پیکر سیدحسن نصرا... را به صورت زنده پوشش دادند
سعیده لعلی، مدیر کتابخانه مرکزی سازمان صداوسیما از ویژگیهای منحصر بهفرد این مکان فرهنگی برای ما گفته است
سفیر ایران در لبنان در گفتوگوی اختصاصی با روزنامه «جامجم» از پیامهای مراسم با شکوه بیروت میگوید