معاون اجتماعی دادگستری کل استان البرز گفت: ۴۰ درصد جرائم خشن در مناطق حاشیه نشینی استان اتفاق می افتد.
کد خبر: ۹۶۶۱۸۹
حاشیه‌نشینان عامل 40 درصد جرائم خشن البرز

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، مهدی جوهری با اشاره به اینکه بیشتر جرائم خشن مثل زورگیری، ضرب‌وجرح و اعتیاد افراد در مناطق حاشیه‌نشین شهرها اتفاق می‌افتد، افزود: به‌عنوان‌مثال حدود ۴۰ درصد جرائم خشن در مناطق حاشیه‌نشین استان البرز رخ می‌دهد.

وی علت حاشیه‌نشینی را حوادث قهری مثل جنگ، خشک‌سالی و دانست که باعث مهاجرت مردم جنوب و غرب کشور و استان‌های دیگر شده و گفت: علت دیگر مهاجرت‌ها سوء مدیریت مسئولان ذی‌ربط است.

جوهری در ادامه با تأکید بر اینکه باید پدیده مهاجرت مدیریت شود، گفت: بی مدیریتی برخی مسئولان ذی‌ربط باعث شده که زمین‌های در برخی روستاها خشک شود و اهالی روستاها مجبور به مهاجرت شدند.

به گفته جوهری در حال حاضر نیازمند جانمایی مکان‌ها و محله‌هایی در کلان‌شهرهای کشور برای استقرار مهاجران هستیم تا بتوانیم با برنامه‌ریزی مدون از بروز بسیاری از جرائم جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم در شهر خود زندگی معمولی داشته ولی پس از مهاجرت مجبور می‌شوند در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار زندگی کنند، گفت: مردم و مسئولان نباید به این قضیه احساسی و ترحمی نگاه کنند.

معاون اجتماعی دادگستری کل استان البرز با اشاره به استقرار جمعیت زیادی در مناطق حاشیه‌نشین استان البرز، گفت: ساخت‌وسازها در مناطق حاشیه‌نشین از مقاومت مطلوبی برخوردار نیست همین مسئله باعث می شود با بروز یک زلزله تلفات بی‌شماری به‌جا خواهد بماند.

وی ابراز خرسندی کرد که در خصوص کنترل و کاهش مناطق حاشیه‌نشینی اراده‌ای ملی در حال شکل‌گیری است و گفت: رسانه‌ها در این زمینه می توانند نقش تأثیرگذاری دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عالی‌پیام
-
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
نسبت به شصت درصد بقیه كه در مركز زندگی می‌كنند همچین زیاد هم نیست با توجه به عدم رفاه و امكانات حاشیه‌نشین‌ها. این یعنی اینكه به هر قشری از اجتماع چه بومی و چه غیربومی و حتی خارجی مثل مهاجرین افغانی بی‌توجهی یا كم‌توجهی می‌كنند آمار جرم و جنایت افزایش می‌یابد. بر همین مبنا در كشورهای پیشرفته‌تر توجه ویژه‌ای به رفاه مهاجرین خارجی می‌شود اعم از بیمه درمانی، شغل، تحصیل و برخورداری از سایر مواهب قانونی. در غیر اینصورت به آن عده هم كه نمی‌توانند خدمات دهند اصلاً طردشان می‌كنند یا در اردوگاه‌های مخصوص محدودشان می‌كنند مثل اردوگاه معروف به جنگل در كاله فرانسه. در حالی كه كلی مهاجر دیگر در فرانسه در رفاه یكسان زندگی می‌كنند.

نیازمندی ها