مشاور ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

سرعت اعتیاد زنان در کشور 2 برابر شده است

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: سرعت اعتیاد و گرایش زنان به مواد مخدر در کشور 2 برابر شده است و همه باید در قبال این زنگ خطر حساس باشیم.
کد خبر: ۹۳۶۸۸۱
سرعت اعتیاد زنان در کشور 2 برابر شده است

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل ازایرنا، حمید صرامی در کارگاه آموزشی شیوه های مبارزه با مواد مخدر در اراک افزود: بر اساس ارزیابی مطالعات سوء مصرف مواد که در سال 86 در کشور انجام شد، حدود پنج درصد از زنان و دختران به سمت مصرف مواد افیونی گرایش داشتند که این رقم در تحقیق شیوع شناسی سال 90 به حدود 9 و سه دهم رسیده است.
وی ادامه داد: بر اساس علت شناسی بروز اعتیاد در جامعه، اضطراب و استرس از جمله مهمترین عوامل ریشه ای در دامن زدن به گرایش مصرف مواد مخدر در بین زنان است.
دبیر اتاق فکر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور یادآور شد: بر اساس تحقیق سال 92 ،حدود 23 و 6 دهم درصد جمعیت بین 15 تا 64 سال کشور از یکی از اختلال های خرد شامل اضطراب، استرس و افسردگی رنج می برند که سهم زنان در این اختلال ها از مردان پیشی گرفته و تحقیقات نشان می دهد که شیوع اعتیاد در زنانی که از این اختلال ها رنج می برند چند برابر مردان کشور است.
صرامی گفت: فقدان اطلاعات، فقر مهارت دختران و زنان از سوء مصرف مواد مخدر، گرایش به مواد مخدر برای کسب آرامش و لذت کاذب، رهایی از استرس ها، ضعف امکانات تفریحی از جمله عوامل روی آوری افراد جامعه به خصوص زنان به مواد مخدر است.
وی افزود: هم اکنون گرایش دختران دانشجو به برخی از مواد روان گردان و مخدر صنعتی، نگرانی هایی را در کشور ایجاد کرده است که انتظار می رود با شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه ها با جدیت و حساسیت بیشتری برای انتقال آموزش به دانشجویان به ویژه دختران بکوشند.
مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خاطر نشان کرد: تریاک، شیشه، مواد توهم زای حشیش، گل، ماری جوانا و هروئین به ترتیب بیشترین مصرف را در کشور به خود اختصاص داده اند.
به گزارش ایرنا، صرامی افزود: نیاز است دستگاه های فرهنگی و رسانه ای کشور با ایجاد فرهنگ سازی و افزایش حساسیت در نوجوانان و جوانان بحث ماده گل و ماری جوانا از بروز اعتیاد افراد به این مواد جلوگیری کنند.
مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری 21 درصدی محیط های کارگری به اعتیاد صنعتی در کشور افزود: انتظار است مدیران صنعتی با توجه به سال اقتصاد مقاومتی که زیر بنای آن انسان سالم باستدر راستای مصون سازی فضاهای کارگاهی علیه مواد مخدر تلاش مضاعف داشته باشند.
صرامی با یادآوری برگزاری کارگاه آموزشی شیوه های مبارزه با مواد مخدر در سه استان کشور، افزود: این کارگاه برای توانمند سازی و ایمن سازی دانش آموزان دوره دوم متوسطه، والدین، مربیان، معلمان و مشاوران مدارس 12 استان کشور برگزار می شود.
وی ادامه داد: این کارگاه ها با هدف انتقال مهارت و آگاهی ها در حوزه پیشگیری از اعتیاد با انتقال سبک فرزند پروری به پدران و مادران با توجه به حجم تهدیدهایی که نسبت به نوجوانان و جوانان کشور از طریق سیستم هوشمند و خلاق اعتیاد در کشور مواجه هستیم برای ایمن سازی دانش آموزان دوره متوسطه دوم انجام می شود.
مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: نتایج برگزاری این کارگاه که سال گذشته در استان قم برگزار شد، نشان می دهد که دانش آموزانی مشارکت جو در برنامه ها، از ورود به رفتارهای پر خطر به شدت خودداری کردند و باورها و نگرشهای آنان نسبت به مواد مخدر تغییر کرده و والدین نیز نسبت به موضوع اعتیاد حساس تر شده اند.
صرامی افزود: این کارگاه در استان مرکزی با هماهنگی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر و مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در این استان برگزار شده است و 120 مربی در این دوره یک روزه هشت ساعته آموزش های را برای آگاه سازی، مبارزه، حساس سازی دانش آموزان، والدین و معلمان مدارس را فرا می گیرند.
وی ادامه داد: از مهر ماه،حدود 25 هزار نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر اراک و حدود 50 هزار نفر از پدران و مدران این دانش آموزان و مدیران و مربیان و معلمان این مدارس را زیر چتر آموزش آگاه سازی خطرات اعتیاد قرار خواهند گرفت.
مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: کاهش 25 درصدی اعتیاد که رهبر معظم انقلاب برای برنامه ششم توسعه پیش بینی کردند را از دیگر اهداف این کارگاه عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها