ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، نیاز به برنامه‌ریزی مدون دارد و همه دستگاه‌های مسئول باید با سیاستی واحد در این حوزه عمل کنند، اما شاهدیم که کمتر حرکت‌های ایجابی و فرهنگ ساز در این جهت انجام می شود و گویی اراده‌ای جدی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه وجود ندارد به عنوان مثال، در شرایطی که می‌توان از فضای مجازی به عنوان فرصتی برای ارائه پوشش‌های متناسب با جامعه ایرانی اسلامی استفاده کرد اما متاسفانه شاهدیم که بسیاری از گروه ها و کانال ها، پوشش های زننده‌ای را در فضای مجازی تبلیغ می کنند که بی بند و باری را ترویج می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۶۷۶۹
مدلینگ مجازی منافی ارزش های اسلامی

تبلیغ مدلینگ در فضای مجازی، از جمله این حرکت هاست که پوشش های ناهنجار و منافی ارزش‌های اسلامی را در جامعه ترویج می دهد.

بسیاری از این حرکت ها به صورت شبکه ای و برنامه ریزی شده انجام می شود که اتفاقا از حمایت غرب نیز برخوردار است.

این‌گونه اقدامات، اخلاق اسلامی را در جامعه نشانه گرفته است. القای پوشش‌هایی که با سبک زندگی اسلامی- ایرانی ما فاصله دارد، از دیگر اهداف این‌گونه تبلیغات مجازی است.

این‌گونه فعالیت ها در فضای مجازی، آسیب های اجتماعی و فرهنگی متعددی را در پی خواهد داشت. غربی ها خوب می دانند که نقطه تاثیرپذیر جامعه ما، اخلاق است که اگر بتوانند آن را به انحطاط بکشانند، آن‌گاه می‌توانند انحراف عقیدتی و فکری را در جامعه اشاعه دهند.

بی‌گمان، باید محتوای فضای مجازی از سوی مسئولان، بیشتر و جدی تر رصد شود و در کنار برخورد با این شبکه های مجازی، باید محصولات فکری متناسب با مبانی دینی و اعتقادی مردم در جامعه عرضه شود.

دکتر زهره الهیان - استاد دانشگاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها