حضور پررنگ این روزهای امیرغفارمنش در فضای مجازی

تعداد زیاد دنبال‌کننده‌ها دلیل محبوبیت نیست

امیر غفارمنش از جمله بازیگرانی بود که با مجموعه «ساعت خوش» پا به خانه‌‌های مردم نهاد و اتفاقا خیلی زود شناخته شد. سیب خنده، همسایه‌ها، چشم به راه، رستوران خانوادگی، خوش‌نشین‌ها، دردسرهای عظیم 1 و 2 و بیمار استاندارد از جمله سریال‌هایی است که تا به امروز با بازی او روی آنتن شبکه‌های مختلف تلویزیون رفته. امیر غفارمنش این روزها نمایش «پری» را روی صحنه برده است که زنگ آغازش از 21 مرداد توسط حسین محب اهری نواخته شد. غفارمنش از مدت‌ها پیش تبلیغ این نمایش را در فضای مجازی و به طور مشخص اینستاگرام آغاز کرده است که نشان از فعالیت پررنگش در فضاهای مجازی دارد. با این بازیگر و کارگردان در مورد تجربه این حضور به گفت‌وگو نشستیم.
کد خبر: ۹۳۴۳۵۵
تعداد زیاد دنبال‌کننده‌ها دلیل محبوبیت نیست

تجربه و حس حضور در شبکه‌های اجتماعی را چگونه توصیف می‌کنید؟

بستگی به شیوه برخورد دارد. فرهنگ استفاده از هر وسیله‌ای باید وجود داشته باشد. شبکه‌های اجتماعی نیز به همین شکل است. اگر از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغات کنیم که ضرری ندارد اما اگر استفاده از این شبکه‌ها به صورت اعتیادگونه درآید، به کانون خانواده صدمه اساسی می‌زند.

به تبلیغات اشاره کردید؛ نظر شما در مورد خریدن یوزر (کاربر دنبال‌کننده) و لایک (پسندیدن) چیست؟ برخی می‌گویند این عمل در زمینه تبلیغات مفید است و گروه دیگری معتقدند چنین کاری برای یک هنرمند شایسته نیست که این موارد را خریداری کند و بگوید من این تعداد دنبال‌کننده دارم.

درباره این مسائل چندان آشنایی ندارم. روز اول که وارد اینستاگرام شدم حدود 6000 نفر را دنبال کردم و به من گفتند این کار بی‌کلاسی است! دنبال این کلاس‌ها نیستم.

بسیاری از افراد، دنبال‌کننده‌های زیادی دارند اما در جامعه محبوبیت ندارند. عکس این موضوع نیز صدق می‌کند که فرد دنبال‌کنندگان زیادی ندارد اما بسیار محبوب است. بعید می‌دانم تعداد دنبال‌کننده، ملاک چیزی باشد.

تا بــــــه حال کلیپ‌های کوتاه طنز با موضوعات اجتماعی را در شبکه‌های مجازی دیده‌اید؟ به لحاظ حرفه‌ای چطور ارزیابی‌شان می‌کنید؟

بله دیدم. از لحاظ ساخت که در حد شبکه‌های اجتماعی و بسیار با نمک هستند اما از لحاظ فنی مناسب نیستند.

به نظر شما این افراد فرصت و امکان رشد و ورود به فضای حرفه‌ای‌تر را دارند؟

بعید می‌دانم بتوانند وارد محیط حرفه‌ای‌تر شوند. با ساخت این ویدئوها اگر کارشان خیلی خاص و با ایده جدیدی باشد، شهرتی کسب می‌کنند.

نحوه تعامل‌تان با مخاطبان در شبکه‌های مجازی به چه شکلی است؟

تا به حال مشکلی نداشتم و توهینی به من نشده است. البته گاهی همکارانم مورد توهین قرار گرفته اند که خوب نبوده است.

پاسخ نظرات مخاطبان‌تان را می‌دهید یا تعامل‌تان به این شکل نیسـت؟

فـــرصت زیادی ندارم که بتوانم پاسخ دهم.

با توجه بــه تجربه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی، به دیگران توصیه فعالیت در این فضا را می‌کنید؟

اگر به کانون خانواده‌شان آسیب نمی‌زند و زمان کافی دارند، می‌توانند فعال باشند اما اگر فکر می‌کنند آسیب می‌زند، بهتر است از ابتدا اصلا حضور پیدا نکنند.

این حضور چه زمانی می‌تواند به کانون خانواده آسیب بزند؟

زیاده‌روی در استفاده از این فضا (بیش از 20 دقیقه در روز) و آلوده شدن به آن، باعث فراموشی مسئولیت‌های اصلی افراد می‌شود و به خانواده آسیب می‌زند.

بخشی از فعالیت‌های شما در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ آثارتان است، این موضوع چقدر توانسته روی استقبال مخاطبان از کارهایتان اثر بگذارد؟

برای اولین بار تاثیر تبلیغات را روی نمایش پری امتحان می‌کنم. نمی‌دانم بازتاب آن چه می‌شود.

پیش از این بازخوردی گرفته‌اید؟

قبلا از سریال‌ها عکس می‌گذاشتیم و لایک می‌گرفتیم اما در حال حاضر می‌خواهم ببینم در جذب مخاطب به نمایش نیز اثر دارد یا نه؟ فکر می‌کنم باعث فروش بیشتر شود.

به نظرتان از این راه می‌توانید نظرات و احیانا انتقادهای مخاطبان را نیز دریافت کنید؟

قاعدتا زیر عکس‌ها نظرات‌شان را اعلام می‌کنند.

اشاره کـــردید در اینستاگرام افرادی را دنبال کرده‌اید؛ بیشتر چه کسانی هستند و آیا از پست‌هایشان بازدید می‌کنید؟

اصلا وقت بازدید ندارم. هرکسی را که اینستاگرام پیشنهاد کرده بود، دنبال کردم و حتی نگاه نکردم که نامش چیست. در حدود ده روز اول همه افراد را دنبال می‌کردم و نمی‌دانستم این کار گویا بی‌کلاسی است.

الهام برمکی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها