دانشمندان در مطالعات خود دریافته اند استفاده از ماری جوانا البته از نوع پزشکی می تواند به درمان بیماری آلزایمر کمک کند.
کد خبر: ۹۲۵۸۲۹
یک کشف خطرناک؛ ماری‌جوانا می‌تواند آلزایمر را درمان کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان در مطالعات خود دریافته اند استفاده از ماری جوانا البته از نوع پزشکی می تواند به درمان بیماری آلزایمر کمک کند.

محققان توده های التهابی کشف کرده اند که به نورون های مغز آسیب می زند. مطالعات جدید محققان تی اچ سی نشان می دهد ماده روانگردان در شاهدانه، پلاکت های سمی مغز را تحریک می کند و آنها را از بین می برد.

دیوید شوبرت، محقق ارشد و استاد مطالعات زیست شناسی موسسه سالک می گوید: یک پتانسیل درمانی میان کانابینوئیدهای ماری جوانا برای درمان بیماری آلزایمر است و این منطقی به نظر می رسد.

کیت فارگو، مدیر برنامه های علمی و توسعه انجمن آلزایمر، ماری جوانای پزشکی را مانند خیابان مشروعی در پژوهش می داند و در این باره می گوید: پتانسیل درمانی در اجزای شاهدانه (یا مشتقات شیمیایی موجود در آن) می تواند التهاب مغزی را کاهش دهد. سرمایه گذاری موسسه شوربرت و موسسه فرگو نیز در همین زمینه بوده است. نتایج موسسه شوربرت جالب توجه است اما در حال حاضر زمان مناسبی برای ارائه و انجام مراحل درمانی آن بر بیماران نیست، البته باید توجه داشت زوال عقل باید یک شرط مقدماتی برای مصرف ماری جوانای پزشکی باشد.

در همین حال، دکتر دیوید کسارت، رئیس خدمات مراقبت تسکینی در دانشگاه دوک می گوید: مطالعات در زمینه مصارف پزشکی ماری جوانا هم چنان ادامه دارد. من با افرادی که توسط موسسه تی اچ سی مورد آزمایش قرار گرفته و مبتلا به زوال عقل خفیف و متوسط بوده اند،صحبت کرده ام. آنها معتقد بودند ماری جوانا در کاهش سردرگمی و آشفتگی هایی که در برخی موارد سراغشان می آید بسیار موثر است.

در سال 2014 نیز تحقیقاتی پیرامون مصارف پزشکی ماری جوانا انجام شده بود و این تحقیقات، از نتایج مطالعات اخیر پشتیبانی می کند.

دانشمندان هلندی با بررسی مطالعات موسسه تی اچ سی دریافته اند استفاده از ماری جوانا در درمان علائم رفتاری زوال عقل مفید است و می تواند باعث کاهش علائم توهم، اضطراب یا پرخاشگری، تحریک پذیری، بی تفاوتی در بیماران مبتلا به آلزایمر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها