نویسنده دیالوگ‌های «سلمان فارسی» از زمانی که برای نگارش این گفت‌وگوها صرف می‌کند، زبان و چگونگی گفتمان شخصیت‌ها و طنازی در این فضا سخن گفت.
کد خبر: ۹۱۵۷۳۶

امرالله احمدجو که نگارش دیالوگ‌های فیلمنامه «سلمان فارسی» را به عهده دارد، درباره داستان این سریال و فضای روایی آن به مهر گفت: گفت‌وگوی شخصیت‌ها در حال نگارش است البته من همچنان وسواس به خرج می‌دهم و این باعث می‌شود روند کار طولانی شود. وی با اشاره به قصه «سلمان فارسی» توضیح داد: داوود میرباقری قصه سلمان را از زمان تولد این شخصیت آغاز کرده است. البته از آنجا که از آن تاریخ اطلاعات جزئی در دسترس است، بخشی از فیلمنامه باید دراماتیزه شود. برای مثال پدر سلمان از ملاکان جی در اصفهان بوده و ثروت زیادی داشته است.

این کارگردان و فیلمنامه‌نویس درباره ابتدای قصه «سلمان فارسی» یادآور شد: برخی مسائل ذهن سلمان را درگیر کرده است و او با قوانینی از سوی موبدان مواجه می‌شود که به نظرش بعضی از آنها تعجب آور هستند. آنچه در زمان او امری رایج است سلمان را به شک وامی‌دارد و او شروع می‌کند به پرسیدن سوالات ممنوع و بعد از آن سفری را آغاز می‌کند.

احمدجو درباره نگارش دیالوگ‌ها و زمانی که برای آنها صرف می‌کند، عنوان کرد: من گفت‌وگوها را می‌نویسم و باید برای درآوردن دیالوگ‌ها به جزئیات لازم درباره آن زمان مسلط شوم. باید گفت‌وگوها برای من مطلوب باشد و برای این کار حداقل روزی ده ساعت زمان صرف می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها