B-۵۲ آمریکا در اقیانوس آرام سقوط کرد +عکس

بمب افکن B-۵۲ آمریکا که از نسل هواپیماهای قدیمی این کشور بشمار می رود در جزیره «گوام» در اقیانوس آرام سقوط کرد.
کد خبر: ۹۰۶۴۶۹
B-۵۲ آمریکا در اقیانوس آرام سقوط کرد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، بمب افکن B-۵۲ آمریکا که از نسل هواپیماهای قدیمی این کشور بشمار می رود،در جزیره «گوام» در اقیانوس آرام دچار سانحه شد و سقوط کرد.

هفت سرنشین این بمب افکن در این حادثه سالم مانده اند.

لازم به ذکر است حداکثر سرعت این بمب افکن، ۱۰۸۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده و می تواند بدون سوخت گیری مسافت ۱۳ هزار و ۳۶۰ کیلومتر را بپیماید.

توانایی حمل ۳۲ تن بمب، B-۵۲ را میان بمب افکن ها به یک اسطوره تبدیل کرده است. B-۵۲ در خلال جنگ سرد معرفی شد و در بمباران هوایی شمال ویتنام مورد استفاده قرار گرفت.

این بمب افکن غول پیکر در حمله های اخیر آمریکا به عراق و افغانستان هم به کار گرفته شد و فناوری آن به دهه ۵۰ میلادی باز می گردد، اما به گفته کارشناسان نظامی به نظر می رسد تا سال ۲۰۴۵ مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
افسر ارتش
-
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
۰
۰
بوئینگ بی-۵۲ استراتوفورترس , هواپیمای بمب‌افكن استراتژیك است كه شركت بوئینگ آن را برای نیروی هوایی امریكا طراحی كرده و ساخته‌است.

این هواپیما برای ماموریت‌های بازدارندگی هسته‌ای در دوره جنگ سرد و به عنوان جایگزینی برای بمب‌افكن بی-۳۶ ساخته شد. اولین نمونه بی-۵۲ در سال ۱۹۵۲ پرواز كرد و از سال ۱۹۵۵ تاكنون به طور پیوسته در خدمت فعال ارتش امریكا است. تولید این هواپیما تا سال ۱۹۶۲ ادامه داشت و ۷۴۴ فروند از آن تولید شد.

بی-۵۲ قادر به پرواز با سرعت‌های نزدیك به سرعت صوت تا ارتفاع ۱۵ هزار متری است. این هواپیما قادر به حمل بمب‌های اتمی یا متعارف هدایت‌شونده و قابلیت ناوبری دقیق جهانی است. از بی-۵۲ در جنگ‌های متعارف برای مأموریت‌های تهاجمی استراتژیك، پشتیبانی نزدیك هوایی، و عملیات‌های دریایی استفاده می‌شود.
هم‌اكنون تنها مدل بی-۵۲اچ این هواپیما در خدمت نظامی است. از این مدل، كه قادر به حمل و شلیك بیست موشك كروز هواپایه است، در مجموع ۱۰۲ فروند در سال‌های ۲-۱۹۶۱ ساخته شد. ۸۵ فروند از این هواپیما در خدمت فعال نیروی هوایی آمریكا قرار دارند و ۹ فروند در حالت ذخیره نگهداری می‌شوند. وزن خالی این هواپیما حدود ۸۳ تن و حد اكثر وزن برخاست آن ۲۱۹.۶ تن است و می‌تواند حداكثر ۳۱.۵ تن انواع مهمات شامل انواع بمب، موشك، مین و موشك‌های كروز را حمل كند. پنج خدمه شامل فرمانده هواپیما، خلبان، ناوبر، مسئول رادار و افسر جنگ الكترونیك دارد.
برد عملیاتی بی-۵۲ با سوخت كامل به بیش از ۱۴ هزار كیلومتر می‌رسد در حالی‌كه با سوخت‌گیری هوایی قادر است تا جایی كه توانایی جسمی كرو پروازی آن اجازه دهد به پرواز خود ادامه دهد. در سال ۱۹۹۶ دو بی-۵۲ با استفاده از ۱۳ موشك كروز هواپایه ای‌جی‌ام-۸۶ به نیروگاه برق و مراكز مخابراتی بغداد حمله‌ور شدند. این پرواز ِ ۲۹ هزار و ۶۰۰ كیلومتری طولانی‌ترین مسافتی بود كه تاكنون در یك ماموریت جنگی پیموده شده و ۳۴ ساعت طول كشید.

نیازمندی ها