دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران را شاید بتوان به عنوان سرآغازی جدید در مرتبط ساختن اصولی و عملی فرهنگ و هنر در خدمت اقتصاد و بازرگانی کشور قلمداد کرد.
کد خبر: ۸۹۷۰۹۲
هنر تجارتی مهم در جهان
این جلسه مشترک به عنوان صبحانه کاری و با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران و جمع کثیری از اعضای هیات‌رئیسه و اعضای هیات نمایندگان اتاق و هیات موسس کنفدراسیون در حال تاسیس «اقتصاد فرهنگ و هنر» و معاونان و مشاوران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضایی کاملا صمیمانه و جدی برگزار شد.

باید اذعان کرد که به تعبیر رهبر معظم انقلاب فرهنگ و هنر اصیل و اسلامی می‌تواند مبنای بسیاری از فعالیت و پیشرفت‌ها در جامعه باشد؛ تا آنجا که فرهنگ و هنر می‌تواند در خدمت ترویج مولفه‌های اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.

بروز اهمیت اقتصاد فرهنگ و هنر به عنوان تجارتی پرحجم بر جهان چند دهه سابقه دارد، اما به‌تازگی در ایران در گفتمان عمومی برخی مدیران و فعالان فرهنگی و اقتصادی کشور مطرح شد و این جلسه را شاید به عنوان نخستین حرکت عملی این گفتمان در ایران به حساب آورد.

طبق اظهار دکتر جنتی، فرهنگ و هنر با کار سخت، سازنده و اصولی می‌تواند نقش قابل توجهی در تولید ناخالص ملی ایفا کند و از ارزش افزوده خوبی هم برخوردار شود.

طبق آمار ارائه‌شده به عنوان نمونه در اهمیت نگرش به نقش فرهنگ و هنر در شکوفایی اقتصاد، در این جلسه اعلام شد که در 13 روز تعطیلات نوروز امسال فروش مجموعه‌ای از فیلم‌ها در سینماهای کشور به 4/16 میلیارد تومان رسید که سال گذشته این رقم فقط 2/3 میلیارد تومان اعلام شده بود؛ این آمار اهمیت نقش اقتصاد فرهنگ و هنر را در جامعه اسلامی‌مان بخوبی نشان می‌دهد و این نقش می‌تواند در حوزه‌های تئاتر، کتاب و سایر کالاهای فرهنگی با برنامه‌ریزی دقیق، حساب‌شده و پیگیری مجدانه از سوی کنفدراسیون اقتصاد فرهنگ و هنر خود را به نحو مطلوبی بروز دهد.

از دیگر موارد می‌توان به خرید اخیر تابلوی سهراب سپهری توسط یکی از بانک‌ها به مبلغ بسیار قابل توجهی اشاره کرد که این کار مبتکرانه می‌تواند در مورد تمامی آثار هنرمندان کشور در جنبه‌های مختلف رخ دهد.

امید است کنفدراسیون اقتصاد فرهنگ و هنر که برخاسته از بخش خصوصی کشور است بتواند به نقش حساس و سازنده خود با همکاری صمیمانه اتاق بازرگانی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت‌های همه جانبه هنرمندان و مردم عزیزمان ادامه دهد و در عملی کردن مفاد ابلاغیه مقام معظم رهبری شایستگی‌های خود را بروز دهد.

دکتر پرویز عطایی

دبیرکل نهضت ملی الگوسازی اقتصاد مقاومتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها